[mplayer] probleem met maken screenshots

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:26
Ik wil vanaf een asf streams screenshots maken, dit lukt maar zit met 1 probleem

Ik gebruik de volgende code nu, welke werkt:
code:
1
mplayer http://192.168.1.60/img/mjpeg.cgi -frames 1 -vo png:outdir=/volume1/screenshot

Deze code maakt 1 screenshot met de naam "00000001.png" in de map screeshot.

Dit draai dmv een cronjob elke minuut, zo heb ik een screenshot van 1 minuut oud.

Wat ik echter wil is een screenshot om de 5 of 10 seconden, via een cronjob lukt me dit niet daar de minimale tijd 1 minuut is.

Een loop in mplayer zelf werkt ook niet daar daar deze de bestaande screenshot niet overschrijft.

Wat ik dus wil is een screenshot maken om de 5 seconden van deze asf live stream en dit in een .png plaatsen, dit moet 1 bestand zijn wat dus elke 5 seconden wordt overschreven.

Iemand een idee hoe ik dit eenvoudig werkend kan krijgen?

Ohja, dit draait op een synology nas, weet niet of dit een beperking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Laatst online: 30-09-2024
Simpelweg al eens geprobeerd "0.1" in plaats van "1" in te vullen?

[ Voor 6% gewijzigd door ElektroNeko op 08-04-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
mplayer http://192.168.1.60/img/mjpeg.cgi -frames 0.1 -vo png:outdir=/volume1/screenshot
The frames option must be an integer: 0.1
Dit is dan wat je krijgt.

Begrijp ook niet wat de bedoeling is, ik wil ook maar 1 frame (screenshot), maar dan elke 5 seconden verversen.
Dus save 1 frame, na x seconden weer een capture en het vorige bestand overschrijven en dit continu.

Waarom?
Nou het is een webcam met een asf stream, ik kan deze asf stream niet benaderen vanuit andere programma's, maar wel .jpg bestanden etc Ik wil dus zo deze cam kunnen bekijken via een ander programma maar dan moet ik wel .jpg bestanden hebben.
Dit werkt nu al maar ik heb dus een "statisch" beeld van telkens 1 minuut omdat de cron maar om de minuut kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
rob3rt schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:21:

Wat ik echter wil is een screenshot om de 5 of 10 seconden, via een cronjob lukt me dit niet daar de minimale tijd 1 minuut is.
Je kunt een simpel shellscriptje maken, wat telkens 5 seconden slaapt, het bestand verwijdert, en daarna mplayer aanroept.
Iets beter is zelfs nog, met mplayer een tijdelijk bestand opslaan, dit verplaatsen naar je doelbestand, en dan weer 5 seconden sleep'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-10 18:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
gewoon starten op de achtergrond:

code:
1
2
3
4
(while true
do mplayer http://192.168.1.60/img/mjpeg.cgi -frames 1 -vo png:outdir=/volume1/screenshot
sleep 5
done) &>/dev/null &

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
OK, daar had ik niet aan gedacht.
Nu moet ik alleen iets vinden dat als het script crashed ook weer vanzelf start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-10 18:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Dat scriptt blijft wel draaien als hij eenmaal loopt. Daar is niet zoveel aan dat kan crashen (als mplayer crashed wacht hij gewoon 5s en doet hij het opnieuw)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1