Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LPT printer op usb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn schoonouders ben ik in de zaak een oude pc aan het vervangen voor een nieuwe.
De oude machine heeft een LPT poort en hierop aangesloten zit een HP Laserjet 3150.

De nieuwe pc heeft (uiteraard) geen printerpoort.

Wat zijn de bevindingen m.b.t. Oplossingen voor deze situatie?

Een nieuwe fax/printer combi doe ik liever niet, de gebruikers zijn behoorlijk digibeet en een nieuw windows 7 ipv xp is al een hele stap, liever doe ik ze niet ook nog een nieuwe printer / fax oplossing aan.

Wat zijn de ervaringen met LPT naar usb adapters of printservertjes met LPT poorten?
Werkt dit een beetje soepel? Of haal ik een hoop geneuzel in huis?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nieuwere systemen kunnen wel een header op het moederbord hebben voor een parallelle poort.

Al gecheckt?

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-11 18:47
Ik gebruik regelmatig LPT naar USB kabels, doen het prima, daar zit meestal niet het probleem. Je moet weten of er een driver beschikbaar is voor het beoogde besturingssysteem. Als ik snel zoek op de laserjet 3150 vind ik op de microsoft site (http://www.microsoft.com/...c=Multifunction&os=64-bit) dat deze niet compatibel is. Zoek ds even naar compatibiliteit met bijvoorbeeld windows 7 64 bits.

edit: het maakt dus niet uit of je een LPT->USB kabel, LPT netwerkserver, PCI kaart met LPT poort gebruikt, het gaat erom of er voor die oude printer een driver beschikbaar is.

[ Voor 13% gewijzigd door Ron!n op 08-04-2012 17:11 ]

What's in the case?

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:34

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Ook volgens HP is die printer niet compatible met Windows 7:
HP LaserJet, Color LaserJet, and LaserJet AiO/MFP Products - Products not supported in Windows 7 (32-bit and 64-bit)
(...)
• HP LaserJet 3150 All-in-One Printer series
(...)

What can I do?
(...)
If you are using the new Windows 7 operating system on your PC, you might also consider an upgrade to a newer HP product that will work with Microsoft's new Windows 7 operating system.
bron: http://h20000.www2.hp.com...&cc=us&objectID=c02535920

Mijn advies is om jezelf een hoop tijd, gedoe en kosten voor een oplossing die misschien niet eens gaat werken te besparen en ook dit apparaat te vervangen.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. _/-\o_
Ik plaats een nieuwe printer.

Drivers zijn inderdaad een probleem.

• tiepje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11 21:18
oude pc aanschaffen bij de kringloop.
kan je meteen ook oude spellen spelen. willen ook niet werken onder een nieuwe
Pagina: 1