Gainward GTX 470 Fan probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tstn20
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-12-2024
Hallo, dank voor het lezen alvast.

Ik heb eind vorig jaar een tweede 2dehands GTX 470 gekocht van het merk Gainward. Toen ik hem binnen kreeg hem ik hem tijd laten draaien naast mn andere, het viel me gelijk op dat die Gainward erg heet werd, en hij bleef stijgen in temperaturen terwijl mn andere 470 ( Gigabyte) gewoon een maximum had. Wat het rare is, het zijn beide stock kaarten, geen aftermarket cooler erop of iets dergelijks, de gigabyte trekt de lucht naar binnen en duwt het via de achterkant van de pc weer naar buiten. Die gainward doet dat niet, die doet het tegenovergestelde, de fan trekt geen lucht naar binnen maar blaast het uit waardoor denk ik die GPU totaal geen koeling heeft? Ik heb geprobeerd alleen de gainward kaart erin te zetten en in verschillende pci slots te zetten, maar niks helpt? Is dit nou een fysiek probleem? in de koeler zelf of iets? of is dit software gerelateerd?

Korte opsomming probleem: Fan van de gainward kaart blaast lucht naarbuiten via de fan i.p.v het naar binnen te trekken. Iemand hier al eerder iets over gehoord?

Dank voor het lezen

tstn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Mijn gainward GTX460 blaast ook lucht naar buiten hoor.
Begint da fan niet harder te draaien als de kaart warmen wordt?
Kijk eens met de EXPERT-tool van Gainward wat de fan settings zijn.
En wat zijn de temps van je GPU?

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tstn20
Hallo, dank voor je reactie, de fan van mn gigabyte kaart trekt lucht naar binnen, de gainward blaast het naar buiten, dus hij kan zichzelf niet koelen omdat er geen lucht door de kaart stroomt, hij wordt zon 94 graden en blijft stijgen als ik fan op 90% heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Welke behuizing heb je en hoeveel fans zitten er in deze behuizing?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tstn20
Coolermaster Centurion 5 II, 4 fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tstn20
Dit is de situatie hoe hij nu is, zie fotoAfbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/825/fotokaart.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Heb je nog garantie want een kaart die zichzelf dood kookt is uiteraard rma waardig.
Het is niet mogelijk om de fan in het blok verkeerd te monteren dus hoe jou kaart dit voor elkaar krijgt is mij een raadsel.
Zit er bij de gainward een gat aan de onderkant of aan de achterkant heb hier alleen een 570 liggen om mee te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

maarten12100 schreef op zondag 08 april 2012 @ 18:14:
Heb je nog garantie want een kaart die zichzelf dood kookt is uiteraard rma waardig.
Als het al aan de kaart ligt ja :+ .

Suggestie voor de TS: Als je je andere kaart er uit haalt en hem dan stresstest. Kookt hij dan ook? Of valt het dan mee?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tstn20
Dank voor reacties, precies achter de fan zit een gat ja, precies hetzelfde als de gigabyte kaart.
Ik heb die gainward kaart al getest, en de temperaturen blijven maar stijgen, hij koelt zichzelf niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een gtx 470 van gainward. Die werd ook warmer dan mn andere 2 gtx 470s heb ze toen allemaal geflashed naar gtx 470 overclocked evga biossen...en weg was t probleem met de warm wordende gainward kaart. Hoop dat je hier wat aan hebt. T ging trouwens om een msi een asus en duseen gainward waarvan alleen de gainward veeeeels te wearm werd.
Pagina: 1