Audiofielen: Vraag over dè perfecte hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:51

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hallo Audiofielen,

Ik heb gewerkt bij diverse lokale radio-omroepen, dus weet wel aardig veel van goede geluidskwaliteit enzo!

Ik gebruik altijd een hoofdtelefoon van mijn moeder ik gok tussen de 1970-1980 (Ongeveer) Het is echt een perfect ding, en echt een supergeluid, alleen is wel zo'n groot ding.

Voor als hij kapot gaat (Gebeurt meestal niet bij van de hele oude) heb ik eventjes een vraagje of jullie deze hoofdtelefoon kennen en welke ongeveer hieraan kan tippen als ik een nieuwe an wil schaffen!

Het is een volledig gesloten koptelefoon met de volgende text erop:

National (Denk het merk)
EAH-75 (Denk type)
8 Ohm (Spreekt voor zich)

Wie oh Wie helpt me ermee!

Dank, RDK_NL

20*350ZO45°

Verwijderd

Hehe dat wordt dan een niewe kopen,..
Want euh van dat merk heb ik nooit gehoord (ben ook truwz geen audiofiel)
Ik denk dat de hoofdtelefoons met hetzelfde geluid tegenwoordig een heel stuk lichter zijn;)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

is national niet de ouwe naam van technics/panasonic ofzo? kweet het ff niet meer.

d'r zijn vandaag de dag hele goeie headphones op de markt maar 't zou helpen als je zou vertellen wat je er ongeveer aan uit wilt geven.
zou schijnt stax de beste hoofdtelefoons op de planeet te maken, maar dan betaal je ook een paar duizend piek voor zo'n ding, al heb je d'r voor dat geld meteen een speciale versterker bij.
maar de meeste mensen zullen niet zoveel geld aan een headphone willen uitgeven (ik in elk geval niet).

Verwijderd

national=panasonic...stax maakt ook headphones van een paar honderd piek...in die prijsklasse is er aardig wat keuze..ga gewoon ff naar een "betere" audiohandel(zo een waar ze geen witgoed verkopen) en luister zelf...

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Tuurlijk, perfecte hoofdtelefoon die ken ik wel.

De Sennheiser Orpheus met buizenversterker.
Prijs ligt rond de F20.000,- Frequentiebereik:
7 - 100,000 Hz (-10 dB)
14 - 85,000 Hz (- 6 dB)
25 - 75,000 Hz (- 3 dB)
Harmonische vervorming: < 0.01 %

Uiteraard een electrostatische koptelefoon, wel rond de F20.000,- maar daarmee in hun folder gekroond met de beste koptelefoon van de wereld. Komt erop neer dat je hem zelf een keer gehoord moet hebben.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:52

Sharky

Skamn Dippy!

sennheiser?
tot zover ik weet hele goeie in ook de wat lagere prijsklasses

This too shall pass

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zondag 25 maart 2001 16:44 schreef sharkyOnline het volgende:
sennheiser?
tot zover ik weet hele goeie in ook de wat lagere prijsklasses
Hij wilde toch de perfecte koptelefoon?
En mij heb je niet horen zeggen dat Sennheiser ook goed is in de F200,- - F1000,- prijsklasse. Electrostatische zijn in princiepe "perfect". Vanaf F2000,- heb je de minst dure van Sennheiser. Rond de F300,- zou ik de Sennheiser HD250 Liniear II aanraden, smaak blijft een subjectieve zaak, maar ik vond hem enorm goede acoustische kwaliteit hebben, en zuivere highs.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:52

Sharky

Skamn Dippy!

Op zondag 25 maart 2001 16:55 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Hij wilde toch de perfecte koptelefoon?
En mij heb je niet horen zeggen dat Sennheiser ook goed is in de F200,- - F1000,- prijsklasse. Electrostatische zijn in princiepe "perfect". Vanaf F2000,- heb je de minst dure van Sennheiser. Rond de F300,- zou ik de Sennheiser HD250 Liniear II aanraden, smaak blijft een subjectieve zaak, maar ik vond hem enorm goede acoustische kwaliteit hebben, en zuivere highs.
lol ik reageerde helemaal niet op jou. ik heb mijn bericht zo te zien ook gelijk met de jouwe getypt

"sennheiser?" bedoelde ik dus als suggestie.
heeft dus niks vet jouw post te maken

This too shall pass

Pagina: 1