remanufactured Iomega StorCenter ix2-200 Cloud Edition

Pagina: 1
Acties:

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:07
ik heb in januari 2012 een iomege StorCenter ix2-200 Cloud Edition met 2 tB schijven gekocht. Via de softwaren kreeg ik de mededeling dat één van de harde schijven het dreigde te begeven en vervangen moest worden. Via Saturn heb ik de unit terug laten sturen naar Iomega. Hierop heb ik een remanufactured exemplaar terug gekregen. Dit exemplaar doet helemaal niets en dus weer terug gestuurd. Tevens bij Iomega na gevraagd of in een remanufactured exemplaar wel nieuwe schijven zitten, dit is niet het geval.

Wat ik me afvraag is of een fabrikant een remanufactured exemplaar terug kan geven en wat dit betekend voor de betrouwbaarheid. In theorie kan ik nu schijven krijgen die al een jaar hebben staan draaien terwijl mijn schijven net 2 maanden oud zij. Moet ik dit accepteren en wat zijn de eventuele risico's?

Het was trouwens niet mogelijk om via Saturn alleen de schijf toe te sturen, ik moest de hele unit wegsturen.

Verwijderd

Ja RMA sturen is gevaarlijk omdat je een oud beestje terug kunt krijgen. Voordat je schijven terug stuurt altijd eerst SMART controleren. Misschien had je gewoon een brakke kabel of een bad sector; jammer als je voor zoiets kleins een mooie nieuwe schijf omruilt voor een oude tweedehands, waarvan je niet weet wat er mee gebeurd is ook omdat de SMART door de fabrikant gewist wordt.

Je zegt dat het vervangende exemplaar 'helemaal niets' doet. Dat dien je zorgvuldiger te beschrijven. Als de schijf van stroom voorzien wordt, spint het dan op? Dat kun je horen en voelen. Zo ja, dan doet de schijf in elk geval wát. De volgende vraag is of het systeem de schijf herkent. Zo ja dan ben je al een heleboel stappen verder. De stap daarna zou zijn de SMART data te controleren, bijvoorbeeld om te kijken of er kabelfouten zijn. Het zou prima kunnen zijn dat je originele 'defecte' schijf helemaal niet defect was maar gewoon een brakke kabel ofzo.

Altijd SMART controleren dus!