Toon posts:

[LCD] Laptop LCD kabel vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeden paasdag tweakers!

Ja het is pasen, eindelijk is wat tijd om een opruiming te houden. Maar nu ben ik nog een laptopje tegen gekomen waar vermoedelijke de LCD kabel van gebroken is. Althans dit vermoed ik, het betreft een Acer Travelmate 2300. Er zit één verticale (ultra dun) lijntje naar beneden, en een lichtelijke gloed over het scherm.

Volgens een tweaker heeft dit met de flatcable te maken (lcd kabel). Nu heb ik het schermpje even los gehaald, en dus ben ik benieuwd of dit het daadwerkelijk kan zijn. En waar ik eventueel een nieuw lcd kabeltje kan bestellen, vrijwel overal zijn ze niet meer leverbaar.

Iemand advies?

Groet Desktopje! ;)

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Nummer van het kabeltje opzoeken op ebay. Normaal gesproken (nou ja.. uit ervaring met twee laptops..) staat er wel een partnumber op welke een aantal resultaten naar voren haalt op Google. Gebruik hetzelfde nummer op ebay en dan is er vrijwel altijd een chinees bedrijf (of persoon) die het los verkoopt.

Let wel op dat dit soort kabeltjes wel behoorlijk aan de prijs kunnen zijn, ik heb er zelf nog 1 liggen van een Compal HL90 laptop welke nieuw blijkbaar €40 kost.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels een kabeltje op de kop weten te tikken voor 8 euro incl verzending haha.
Zou het gewoon aan een kabeltje kunnen liggen uberhaupt? (ze vertelden mij, dat het aan een kabelbreuk kan liggen).

• RonaldMones
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-03-2022
Het zou er van kunnen komen, wanneer jij een externe monitor erop aan sluit. Heb je dan wel beeld? Wanneer dit zo is, zou het kunnen komen van de kabel. Of het LCD is stuk. Wat natuurlijk ook een mogelijkheid is.