Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Het lijkt er op dat de Witte One X last heeft van micro scheurtjes in de behuizing.

Het ziet er ongeveer zo uit:
http://imageshack.us/photo/my-images/405/dsc02234ub.jpg/

Als je dit hebt zou je dan het volgene kunnen aangeven

- Wit of grijs
- China of Taiwan (staat op de doos)
- Welke winkel
- Misschien of je weet of het er al vanaf het begin zat of dat het later ontstaan is. Dit is misschien alleen wat lastig te zeggen.

Poll: Heb je ook scheurtjes in je One X?
Ja, dit heeft mijn Witte One X
Ja, dit heeft mijn Grijze One X
Nee, mijn Witte heeft dit niet
Nee, mijn Grijze heeft dit niet
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=379700&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 42% gewijzigd door _MB_ op 08-04-2012 14:20 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:23
-Wit
-Taiwan
-Gsmeasy
Ik denk al vanaf het begin maar ik durf dit niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151947

- Wit
-Taiwan
- Studentmobiel
Ik weet niet of het in het begin ook was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:50
Winkel: Typhone.nl
Kleur: Wit
Fabricage: Taiwan
Waar: hoek linksonder
Vanaf begin: Vermoedelijk wel
Zodra ik mijn nieuwe unit heb ga ik er vanaf het begin op letten
Is het misschien een goed idee om de meldingen zoals hierboven in te vullen, op deze manier is het makkelijker de nieuwe meldingen van de discussie te scheiden.

[ Voor 41% gewijzigd door Brackpc op 08-04-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:46
Ik heb een grijs/zwarte en het lijkt erop dat ik op de rechter onderhoek ook zoiets heb al is dit niet heel goed te zien. Echter vind ik het niet echt op een scheurtje lijken maar meer een naad, wat mijn Desire ook had ergens op de hoek. Het is voor mijn in ieder geval geen reden om het terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

check, had er al melding van gemaakt: aardbeix15 in "[HTC One X] Ervaringen & Discussie"

Ik heb alleen miniscule scheurtjes op de schermzijde in het wit, rechts onder en boven. Het ziet er niet ernstig uit en ook niet door en door. Ik hoop gewoon dat het een onvoorzien effect van de behuizing is wat verder geen kwaad kan. Maar goed mooi is anders.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 18:44
Polycarbonaat is makkelijk te maken. Een haarscheurtje kan je bijvoorbeeld wel met een hele naald dichtsmelten. Of het hier mooier op wordt weet ik niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Naar aanleiding van dit topic mijn witte One X zorgvuldig geinspecteerd onder fel licht en ik blijk op iedere hoek een dergelijk iets te hebben, ik durf dit echter niet een scheurtje te noemen, maar een naad. Ik denk dan ook dat het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Is het dan niet gewoon een miniscule braam van de spuitgietmatrijs? Lijkt mij nog best logisch op zo'n plek eigenlijk.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Ja dat zou kunnen. Misschien dat je het bij de witte gewoon beter kan zien ivm de grijze. Misschien is de witte een beetje doorzichtig op die punten ofzo?
Kan je het ook voelen met je nagel of zit het echt onderhuids?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 16:24
Zie ook in 1 hoek een streepje zitten. Is echter geen scheurtje dus ik maar me er geen zorgen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

@Hooglander1
Op de foto lijkt me idd meer op een plaats waar de matrijs gezeten heeft, mogelijk een verdunning van het plastic, op de foto lijkt het niet een scheur daar is hij te lang voor. (en het toestel te nieuw)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07-2024
krijn1985 schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:11:
Ik heb een grijs/zwarte en het lijkt erop dat ik op de rechter onderhoek ook zoiets heb al is dit niet heel goed te zien. Echter vind ik het niet echt op een scheurtje lijken maar meer een naad, wat mijn Desire ook had ergens op de hoek. Het is voor mijn in ieder geval geen reden om het terug te sturen.
Als ik heeeeel goed kijk heb ik hetzelfde zoals jij dat omschrijft. Het is zeker geen scheur maar een naad. Ook bij mij rechts onderin. Vanuit sommige hoeken zie je het niet eens. Kan ook gewoon een spoor zijn van het productieproces. Dit is duidelijk wat anders dan een echte haarscheur.

Lijkt dat er weer een hoop mieren.... zijn. Stel je voor dat er een naadje in de behuizing zit. HTC foei! Echte haarscheuren zijn natuurlijk wel een serieus probleem, maar volgens mij valt het allemaal wel mee.

[ Voor 13% gewijzigd door InxidiousX op 08-04-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Ok dus het lijkt er op dat het geen echte scheuren zijn maar gewoon fabricage naden. Dit zie je dan blijkbaar beter op de witte dan op de grijze.
Dat zou wel positief nieuws zijn.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtaapje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-11-2024
ik heb geen scheur aan de rand maar rond de camera..
Toestel is echt nieuw.. kan niet dat er wat mee is. Ergens zie ik wat, maar echt rond de zilvere rand.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Nachtaapje schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:55:
ik heb geen scheur aan de rand maar rond de camera..
Toestel is echt nieuw.. kan niet dat er wat mee is. Ergens zie ik wat, maar echt rond de zilvere rand.. :-(
Ok, ja dit is dan denk wat anders dan de rest hier ziet.
Gewoon terug brengen dan.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtaapje
zit terug in het doosje.. echt jammer vind ik het.

heb al zoveel toestellen gehad, maar deze is echt ideaal voor mij dan toch ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Nachtaapje schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:59:
zit terug in het doosje.. echt jammer vind ik het.

heb al zoveel toestellen gehad, maar deze is echt ideaal voor mij dan toch ;-)
Je krijgt toch gewoon weer een nieuwe?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Heb hier een witte made in Taiwan, geen scheurtjes. Wel heel klein krasje op het glaasje van de cam, maar gelukkig zit deze niet in het midden. Zie het verder ook niet terug op de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtaapje
_MB_ schreef op zondag 08 april 2012 @ 18:03:
[...]

Je krijgt toch gewoon weer een nieuwe?
heb en mail gezonden naar gsmwijzer
altijd al vlotte communicatie, dus hoop dinsdag een mailtje weer te hebben en kan ik hem savonds nog retour zenden. zit nu natuurlijk wel zonder, want gebruik hem niet meer.geen idee wat haarscheurtjes eigenlijk doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trabbie_
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-06 16:25
Ik heb rechtsonder ook een heel klein scheurtje, de witte variant gemaakt in Taiwan en gekocht bij Typhone.

Maar kun je het beste nu niet rechtsstreeks contact opnemen met HTC, ipv het bedrijf waar je het heb gekocht?

[ Voor 34% gewijzigd door Trabbie_ op 08-04-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Trabbie_ schreef op zondag 08 april 2012 @ 20:49:
Ik heb rechtsonder ook een heel klein scheurtje, de witte variant gemaakt in Taiwan en gekocht bij Typhone.

Maar kun je het beste nu niet rechtsstreeks contact opnemen met HTC, ipv het bedrijf waar je het heb gekocht?
Zou je kunnen testen of het echt een scheurtje is door met je nagel er langs te gaan?
Als het echt aan de buitenkant zit dan zou je het moeten kunnen voelen.
Als het gewoon een fabricage naad is, dan zou je het niet moeten kunnen voelen.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Lijkt me geen scheurtje, ander had deze ook wel aan de bovenkant gezeten.. vlak bij de hoek van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

Ik heb een witte uit Taiwan van GsmEasy. Geen scheurtjes/naden/krassen what so ever.
Ok dus het lijkt er op dat het geen echte scheuren zijn maar gewoon fabricage naden. Dit zie je dan blijkbaar beter op de witte dan op de grijze.
Dat zou wel positief nieuws zijn.
Nope. Die van mij lijkt gewoon uit één solide stuk poly gemaakt. Las naden zijn, ook in fel licht, niet zichtbaar.

[ Voor 65% gewijzigd door westergas op 09-04-2012 00:26 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
westergas schreef op maandag 09 april 2012 @ 00:22:
Ik heb een witte uit Taiwan van GsmEasy. Geen scheurtjes/naden/krassen what so ever.

[...]

Nope. Die van mij lijkt gewoon uit één solide stuk poly gemaakt. Las naden zijn, ook in fel licht, niet zichtbaar.
Ok bedankt. Blijft een vreemd iets.
Het blijft een beetje onduidelijk wat het nu is.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Tot nu toe heeft 80% er geen last van en dus 20% wel. Het probleem valt dus opzich wel mee.
Blijkbaar is het niet alleen op de witte maar ook op de grijze. Waarschijnlijk zie je het gewoon beter op de witte.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Door zeer goed te kijken zie ik inderdaad linksonder ook een streepje in m'n grijze, echter ook een naad en zo goed als onzichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 16:38
Geeft HTC hier garantie op? ik heb dit namelijk ook weleens gezien maar alleen bij een witte one x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb een witte en heb het niet (Of nog niet kunnen ontdekken).

Gekocht in mei bij Belsimpel, geen idee waar hij gemaakt is aangezien ik hier geen doosje heb.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het is geen scheur, maar een deling van een matrijsblok. Je kan je voorstellen dat het af en toe te moeilijk is om een vorm in staal te maken. Om dit probleem op te lossen, delen ze holte op in meerdere delen. Eenmaal los is het makkelijker om met bv een frees je bewerkingen te doen. Als de bewerkingen klaar zijn worden de blokken weer in elkaar gelast om weer de complete holte te krijgen. Door het lassen veranderd het materiaalstructuur.

Tijdens het spuitgieten, waarbij kunststof tegen het veranderde materiaalstructuur komt, zijn er altijd aftekeningen te zien in het kunststof ! Maar vrijwel niet te voelen! Dit is niet te verhelpen en onderdeel van het matrijsfabricageproces.

Als je het wel voelt kan het betekenen dat tijdens het lassen de blokken niet 100% uitgelijnd zijn en is het dus wel voelbaar. Het is maar 0,01 tot 0,05mm wat je voelt. Op een product wat 135mm lang is, is het ondanks dat vrij precies.

Ik verwacht dat eerst de blokken zijn opgedeeld, bewerkt en daarna in elkaar zijn gelast. Vervolgens het satijn textuur vonken en op het laatst het randje polijsten. Ook al is het voelbaar, het is niet scherp eerder heuvelachtig.

Hoe groot is de kans dat een ander toestel het probleem verholpen is? Stel je produceert 3 miljoen per jaar. Dan zou je een sowieso een matrijs hebben met meerdere holtes. Al deze holtes worden handmatig in elkaar gezet (De bewerkingen zijn grootendeels geautmatiseerd, maar men moet het staal toch zelf in de machine plaatsen). Waarschijnlijk zijn er ook nog eens meerdere productielocaties en het is mogelijk dat een andere matrijsconstructeur de holtes hebben gebouwd. Het kan ook zijn dat het een soort slijtage betreft, net voor onderhoud. Polycarbonaat kan matrijsstaal wegschuren, en dus ook eens meer aanweziger zijn wanneer het product later is geproduceerd.

Dus ik zou zeggen dat de kans klein is dat met een ander toestel het probleem verholpen is. :)

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:58

Zorian

What the fox?

-Wit
-Onbekend land (Serienummer begint met MB221)
-Hi
-Geen last van dit probleem

Oh pardon, alleen als je het hebt.

[ Voor 42% gewijzigd door Zorian op 23-09-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06 15:26
-Wit
-Belcompany -> Vodafone
-H23
-Last van scheurtjes nadat de tel 2x ter reparatie is geweest. Voor de reparatie had de OneX geen last van scheurtjes.

[ Voor 22% gewijzigd door RoadRunnerRik op 02-10-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:28
Zijn het niet die lijntjes in de hoekjes?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1