Toon posts:

Elro ip cam zonder osx software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,
Ik heb vd wk 2x elro c901ip cameras binnen gekregen met pc software. Ik werk echter in een apple omgeving.

In de handleiding taat dat je de camera moet configureren via een utp aansluting, dat is op zich geen probleem. Ik heb alleen de software us niet omdit ip adres te achterhalen en om te zetten tot wifi...

Via via progjes ben ik wel erachter gekomen dat hij op 10.0.1.29 zit, en kan daar ook heen in de browser...
Maar verder kom ik niet,....iemand hier ervaring mee?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:35
Als het ip adres klopt dan moet je ff tegen je router zeggen dat je DHCP range (hetzij tijdelijk) ook in de 10.0.1.x range zit. Want nu gaat je router buiten je interne netwerk zoeken naar het ip adres.
Je pc een vast ip geven kan ook werken maar dat is onder meer afhankelijk van de manier van verbinden van je Apple, als het wireless is dan moet je echt je router ff aanpassen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
hmmm...

als ik in mijn router kijk... (airport config osx 10.7 lion)
dan zie:

routermodus: DHCP en NAT ( of alleen DHCP of brug)
DHCP bereik: 10.0.1.2 tm 200 (kan ik verder aanpassen

DHCP lease: 1 dag (uur of minuut)
DHCP reservering...(hierin kan ik iest aanpassen deze is nu leeg...beschrijving en IP-adres

V (aangevinkt) Activeer NAT poortkoppelingsprotocol

hieronder staan wet poorten, die ik al geforward heb..

moet het hier gebeuren in het veld reservering?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:35
Wat dacht je van eerst 1tje aansluiten en deze proberen te pingen. Lukt dat, dan kijken of er een web interface beschikbaar is. Want als ze allebei default hetzelfde ip adres hebben gaat het niet werken ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
web interface is dat hetzelfde als via de browser erheen te gaan...want dat werkt...

ik krijg het alleen niet in de elro app te zien...en vandaag heb ik ook geprobeerd het via mijn synology nas (surveillance app) te doen , maar daar krijg ik hem ook niet te zien..

via de browser heb ik wat instellingen gedaan, oa account wachtwoord enzo..gaat allemaal prima..maar ik krijg via deze apps niks te zien