Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Hallo

Ongeveer 3 maanden geleden heb ik zelf een computer gebouwd en hij heeft altijd vlekkeloos gewerkt. Toen ik vanochtend mijn computer aan wou zetten deed hij wel heel lang voor het boord booten. Ik kreeg rechts onderin het scherm een code 98 staan. Normaal staat daar B4 als hij gewoon boot. Ik had toevallig nog een speaker thuis liggen en die heb ik ingeplugd. Ik kreeg eerst één lage toon en direct daarna 2 hoge tonen. Vervolgens komt er één lage toon en dat herhaalt zich elke half minuut. Na ongeveer 3 minuten Komen er een aantal hoge en lage tonen achterelkaar en boot het boord. Op internet was niet echt een oplossing te vinden en graag zou ik jullie hulp willen gebruiken

Specs

Moederboord: MSI p67 GD65 (B3) Nieuwste bios staat er al op geïnstalleerd
Processor: I7 2600K @4.2 GHZ (Met OC Genie)
RAM: 16 GB DDR3 1600 MHZ Kingston Hyper X Kit van 4
Videokaart: Sapphire Radeon HD 6770
Stroom voorziening: Corsair CX500
Opslag: 2x Samsung 1 TB 7200 Rpm

Wat ik zelf al heb geprobeerd

Heb al geprobeerd te booten met 2 Ram modules maar geen succes. Het loskoppelen van de harde schijfen had ook geen succes, net zoals de clear cmos knop.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-04 15:47

DaLoona

Certified nutcase since 1974

98 heeft te maken met USB apparatuur, haal alle USB apparaten eraf, behalve tobo en kijk wat ie dan doet.
Boot ie door, plug dan 1 voor 1 de USB apparaten weer in, totdat ie weer niet boot. Dat is dan waarschijnlijk de boosdoener.
Mocht je er geen USB dingen aan hebben hangen, kijk dan eens in bios bij USB configuration, wellicht dat daar iets verkeerd staat dan.

[ Voor 25% gewijzigd door DaLoona op 08-04-2012 12:54 ]

MSI MPG B650 Carbon#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
DaLoona schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:48:
98 heeft te maken met USB apparatuur, haal alle USB apparaten eraf, behalve tobo en kijk wat ie dan doet.
Boot ie door, plug dan 1 voor 1 de USB apparaten weer in, totdat ie weer niet boot. Dat is dan waarschijnlijk de boosdoener.
Mocht je er geen USB dingen aan hebben hangen, kijk dan eens in bios bij USB configuration, wellicht dat daar iets verkeerd staat dan.
Bedankt voor de tip. Na alle apparaten eraf te hebben gehaald booten het boord weer. heb tijdens opnieuw inpluggen van de apparaten geen probleem meer gehad. Alles werkt weer