There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.
Verwijderd
alsie dan wel tot win2k komt met 2,1/2.2V dan is je koeling niet goed genoeg waarschijnlijk, wat voor heatsink hebbie erop?
ik denk dat je 66 mhz gegeugen het niet trekt.
zelf heb ik ook n c466 die niet verder gaat dan 525 (ik heb 2*32-66mhz+1*64-100mhz).
zelf heb ik ook n c466 die niet verder gaat dan 525 (ik heb 2*32-66mhz+1*64-100mhz).
ik heb de originele intel koeling er nog op zitten
is ietsie groter dan de standaard celly-koelers die je voor 15 piek koopt
ik zal het eens gaan proberen zonder die 66mhz stick
is toch maar 16 mb
dus
kan niet zoveel kwaad
processor wordt niet al te heet hoor
maar
hoe kan ik de koeling verbeteren?
ik heb 2 xtra 80mm fan's in m'n kast hangen
(voor een die blaast, en achter een die wegzuigt)
en nog een fan bij m'n videokaart, maar dat maakt natuurlijk niet uit
kan iemand mij een (goedkope) tip geven?
is ietsie groter dan de standaard celly-koelers die je voor 15 piek koopt
ik zal het eens gaan proberen zonder die 66mhz stick
is toch maar 16 mb
dus
kan niet zoveel kwaad
processor wordt niet al te heet hoor
maar
hoe kan ik de koeling verbeteren?
ik heb 2 xtra 80mm fan's in m'n kast hangen
(voor een die blaast, en achter een die wegzuigt)
en nog een fan bij m'n videokaart, maar dat maakt natuurlijk niet uit
kan iemand mij een (goedkope) tip geven?
There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.
Verwijderd
Wanneer het niet aan het geheugen ligt moet je je wel bedenken dat een selderij moeilijk gaat lopen doen rond de 550. Zeker met een hoge multiplier. Heb zelf een 400 die moeiteloos 500 wil met een intel koeler. Zit nu een ALPHA(duur) op maar meer dan 560 zit er echt niet in.
Peltier misschien...
Peltier misschien...
585(+) haal je zeeeeeeeeer waarschijnlijk alleen maar met waterkoeling+peltiers.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
heel leuk, maar dat was ik nou net niet van plan
btw
wil het niet met peltiers en luchtkoeling?
en
wat kosten die peltiers?
btw
wil het niet met peltiers en luchtkoeling?
en
wat kosten die peltiers?
Verwijderd
Vrijwel zeker een hitteprobleem, dus een echt goeie koeler erop zetten.
De Alpha's zijn de top, maar daar betaal je ook voor. Tevens zijn veel Alpha's erg groot, dus kans dat hij een DIMM-bank blokkeert.
De Golden Orb is een stuk goedkoper, maar koelt ietsjes minder en schijnt moeilijker te installeren te zijn. Wel is hij lekker compact, zodat zelfs op een BE6-II geen enkele DIMM-bank geblokt wordt.
Ik heb zelf een Cel466 op 581 lopen op een BE6-II mobo en een oude GlobalWin CPM/32 koeler.
Tips:
- Schakel UDMA uit in de BIOS en in Windows. Was bij mij de sleutel om in Windows te komen op 83 Mhz FSB.
- P=V*I, dus hoe hoger de spanning, hoe warmer de proc wordt. Ik heb hem lopen op 2,05V , en erg stabiel.
Succes,
mARCO
De Alpha's zijn de top, maar daar betaal je ook voor. Tevens zijn veel Alpha's erg groot, dus kans dat hij een DIMM-bank blokkeert.
De Golden Orb is een stuk goedkoper, maar koelt ietsjes minder en schijnt moeilijker te installeren te zijn. Wel is hij lekker compact, zodat zelfs op een BE6-II geen enkele DIMM-bank geblokt wordt.
Ik heb zelf een Cel466 op 581 lopen op een BE6-II mobo en een oude GlobalWin CPM/32 koeler.
Tips:
- Schakel UDMA uit in de BIOS en in Windows. Was bij mij de sleutel om in Windows te komen op 83 Mhz FSB.
- P=V*I, dus hoe hoger de spanning, hoe warmer de proc wordt. Ik heb hem lopen op 2,05V , en erg stabiel.
Succes,
mARCO
leuk, maar ik wel een udma66 hd op m'n highpoint udma66 zitten
en dat wilde ik zo houden
ik ben niet zo'n expert op dit gebied, maar
als ik udma uitschakel, ben ik die highpoint controler toch kwijt?
en dat wilde ik zo houden
ik ben niet zo'n expert op dit gebied, maar
als ik udma uitschakel, ben ik die highpoint controler toch kwijt?
Pagina: 1