Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

frontpanel microfoon schakelt onwillekeurig uit en weer in

Pagina: 1
Acties:

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Hallo tweakers, ik zit met het volgende probleempje wat ik maar niet opgelost krijg. 2 maanden geleden een systeem voor broertjelief in elkaar elkaar gezet:

AMD FX6100
Asrock 970 Extreme4
2x 4GB Corsair Vengeance 12800
MSI GTX560ti TwinFrozr OC
WD 500GB Caviar Green
Crucial M4 64GB
CoolerMaster 550watt voeding (weet ff niet meer welk exact type, was het enige hergebruikte onderdeel, volgens mij een RealPower vanwege de modulaire kabels.)

En als laatste waar het probleem zich zeer wss bevind, de behuizing: Antec Onehundred

Systeem draait prima, fijne gamemachine voor weinig geld. Alleen dus een klein vervelend probleem; wanneer de microfoon via het frontpanel gebruikt wordt dan schakelt deze zich willekeurig uit en dan weer aan, soms heel vaak achter elkaar... soms urenlang niet en soms gewoon af en toe. Dit probleem doet zich niet voor wanneer de microfoon via het backpanel is aangesloten. Diverse microfoons geprobeerd zelfde probleem.

Het systeem is verder al helemaal ondersteboven gekeerd, ieder kabeltje doorgemeten wat van de aansluiting naar de header loopt etc. Drivers opnieuw geinstalleerd, nieuwe installatie uitgevoerd, systeem helemaal kaal gestript van alle onnodige onderdelen. Uiteraard flink google misbruikt, overal losse draadjes op verschillende fora gevonden maar geen sluitend antwoord. Eigenlijk het enige wat ik mij nog kan bedenken is dat dit eventueel met statische spanning oid te maken heeft, aangezien er ook regelmatig een vervelende buzz over de speakers/headphones is te horen, die overigens wel gewoon blijven werken via de voorkant. Probleem is alleen dat hij in een oude woning woont met alleen geaard stopcontact op zolder voor de wasmachine.

Zoek ik het in de juiste richting en is het in zijn situatie gewoon helaas of moet hij plaats gaan nemen naast de wasmachine? Of zijn er nog mogelijkheden... zie ik wat over het hoofd?

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Iets fout met de piekbeveiliging? Meeste microfoon sluiten zichzelf namelijk af als te veel geluid waarnemen.

• MicGlou
ElektroNeko schreef op zondag 08 april 2012 @ 01:05:
Iets fout met de piekbeveiliging? Meeste microfoon sluiten zichzelf namelijk af als te veel geluid waarnemen.
Nee want het gebeurd ook als de microfoon 'uitgeschakeld' is maar wel ingeplugged... en als dat zo was dan het backpanel daar ook last van gehad... het probleem doet zich echt alleen maar voor bij aansluiting via het frontpanel.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 21:34
Heb je nog een andere front panel die je tijdelijk kan aanslutien. Misschien is de microfoon connector van de front panel niet helemaal lekker.

• MicGlou
THE_FIREFOX schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:22:
Heb je nog een andere front panel die je tijdelijk kan aanslutien. Misschien is de microfoon connector van de front panel niet helemaal lekker.
Dat is eigenlijk het enige wat ik niet heb kunnen testen, het betreft een nieuwe behuizing en alles lijkt er goed uit te zien...die had ik al onderaan het lijstje gezet, is ook het laatste wat ik zou kunnen proberen eigenlijk want heb hier niets liggen om het mee te kunnen testen.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 21:34
Heb je niet een kast waar je een front header eruit kan halen, ook is het alleen puur voor het testen?

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:29
Ik geloof dat je het 'detecteren' van het aansluiten kunt uitzetten, misschien dat het dan wel gewoon blijft werken ?

• arjen9551
  • Laatst online: 07:21
Ik herken dit probleem, heb het zelf namelijk ook gehad icm CoolerMaster cm690 kast. Wat ik heb gedaan is de front panel op mn moederbord aangesloten via AC97 ipv HD audio. Dit loste bij het probleem iig op, je hebt dan alleen geen jacksensing functionaliteit meer geloof ik. Maar dat vond ik zelf niet nodig.

n.a.

• MicGlou
arjen9551 schreef op zondag 08 april 2012 @ 16:27:
Ik herken dit probleem, heb het zelf namelijk ook gehad icm CoolerMaster cm690 kast. Wat ik heb gedaan is de front panel op mn moederbord aangesloten via AC97 ipv HD audio. Dit loste bij het probleem iig op, je hebt dan alleen geen jacksensing functionaliteit meer geloof ik. Maar dat vond ik zelf niet nodig.
Die had ik nog niet geprobeerd... het werkt verder probleemloos zonder detectie?

Jack-sensing overigens uitgezet, melding is nu wel weg maar teamspeak blijft connectie met de mic verliezen en pakt pas weer op na herstart teamspeak.
Nee helaas, dan zal ik moeten gaan knippen en plakken...

[ Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 08-04-2012 19:01 ]

• MEN-O
  • Laatst online: 12:29
Hmmz, lijkt dan toch wel iets van een fysiek probleem.. Misschien kun je (tijdelijk) de pc even aarden aan een verwarming oid ?

Andere mic ook al geprobeerd ? , zie ik niet zo gauw staan nl. wellicht een kabelbreukje zoals je ook wel met je headphones weleens hebt ?

[ Voor 35% gewijzigd door MEN-O op 08-04-2012 20:02 ]

• arjen9551
  • Laatst online: 07:21
MicGlou schreef op zondag 08 april 2012 @ 18:58:
[...]

Die had ik nog niet geprobeerd... het werkt verder probleemloos zonder detectie?

Jack-sensing overigens uitgezet, melding is nu wel weg maar teamspeak blijft connectie met de mic verliezen en pakt pas weer op na herstart teamspeak.
Ja verder werkt alles prima nu. Dus misschien wel de moeite waard om even te proberen.

n.a.

• MicGlou
arjen9551 schreef op zondag 08 april 2012 @ 20:44:
[...]

Ja verder werkt alles prima nu. Dus misschien wel de moeite waard om even te proberen.
Laatste mogelijkheid die ac '97 aansluiting, morgen ff langs... stekkertje vervangen gaat niet via teamspeakviewer :)

Misschien anders toch maar eens even provisorisch proberen te aarden die kast, het kan bijna niets anders dan iets met statische spanning zijn. Alles is verder 100% okay bij controle...
Pagina: 1