Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb nu ondertussen tientallen beamers bekeken en een paar dozijn reviews gelezen maar ik ben eigenlijk nog geen stap verder.

Ik ben op zoek naar een budget beamer van onder de 500 euro met minimaal 720p. Lumens maakt niet gigantisch veel uit omdat de kamer waar hij in komt volledig te verduisteren is.

Heeft iemand een goede ervaring met een bepaalde beamer die aan te raden is?

Nu kwam ik ook verschillende LED beamers tegen waarvan de lamp zo'n 10x langer zou mee gaan. Zit er verschil in de kwaliteit tussen een LED en normale beamer?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

LCD > CEA

Wise enough to play the fool

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
Kijk eens naar een tweedehands beamer van Epson met max 1000-1200 uren op de teller. Bijv de TW2900. Dit is in zijn segment een top projector. Als de verkoper er een extra lamp bij heeft, is meer uren geen probleem. De lampen zijn behoorlijk prijzig
Epson maakt LCD projectoren en is in het LCD-Homecinema marktleider. Meerdere merken (oa Panasonic) maken gebruik van de panelen van Epson.

Ben er niet geheel van op de hoogte (lees af toe wel wat). Volgens mij wordt LED nog voornamelijk voor de prijs gebruikt. De kleurechtheid is bij een gewone lamp in een projector als het goed is beter. Het zal me niet verbazen dat LED het uiteindelijk wel overneemt.

[ Voor 25% gewijzigd door Athome op 08-04-2012 12:28 ]

• Boppo84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10 10:46
Ik heb de Acer K330, een 1280x800 LED beamer.

Bevalt erg goed moet ik zeggen. De kleuren zijn mooi, contrast is best ok en de scherpte is ook wel prima. Op http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1344147 loopt een draadje.
Hij start in 5seconden op, heeft een ingebouwde mediaspeler, is superklein (broodtrommelformaat) en is redelijk stil.

Hij is niet zo scherp als veel andere 720p beamers omdat gebruik wordt gemaakt van een raster waarbij de pixels onder een hoek van 45 graden staan. Dit zorgt ervoor dat tekst er wat minder scherp uitziet, maar voor beeldmateriaal is het verschil niet te zien. Een ander klein nadeel is dat de lens van kunststof is en vervormt bij opwarmen. Wanneer je de beamer 'koud' scherp stelt, is de focus na een kwartiertje wat minder. Oplossing: focussen wanneer hijwarm is en dan niet meer aankomen.

Al met al erg tevreden en geen seconde spijt van de aankoop.