Linksys router loopt terug in snelheid na verloop van tijd.

Pagina: 1
Acties:

• Chris2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-01 22:23
Hey iedereen,

Ik zit met een probleem met mijn router.

Router type: Dual-Band wireless-N gigabit router, WRT320N van het merk Linksys (Cisco)

Na verloop van tijd wordt de router traag, (de internet snelheid loopt terug) en na verloop van tijd kun je er niet meer normaal mee werken, ( 3mb/s downloadsnelheid of lager),

Als ik de router reset dan haalt hij gewoon weer 49/50mb/s
Het is alleen niet handig om telkens de router te resetten.

Weet iemand wat er dit probleem veroorzaakt?

Bij voorbaat dank, :)

Chris

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-02 12:15

Perkouw

Moderator General Chat
Voordat ik ga reageren op je vraag, wat heb je zelf al aan onderzoek gedaan om te kijken of dit een bekend probleem is ? En op wat voor firmware draai je enz. ?

• Chris2
Ik zou niet weten waar te beginnen, ik heb al gezocht op het terugloop in de snelheden zonder resultaat..

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-02 12:15

Perkouw

Moderator General Chat
Chris2 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:28:
Ik zou niet weten waar te beginnen, ik heb al gezocht op het terugloop in de snelheden zonder resultaat..
Dan blijft mijn vraag nog staan wat voor firmware draai je ? Overigens vind ik op google wel wat zaken m.b.t teruglopende snelheden hoor...Klik

• Chris2
>.< ik heb juist gezocht op "Router getting slow over time" , daar kreeg ik geen resultaten
Toch bedankt voor de hulp ik ga het proberen zelf op te lossen

• litekraft
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-02 22:30

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-02 09:10
Ik ervaar dit ook bij sommige routers. Ik ben geen expert maar ik kan me voorstellen dat het door de componenten komt die gebrukt zijn. Even de stroom uit alle condensatoren laten lopen en het werkt weer. En niet alleen bij routers, ook bijvoorbeeld Wyse thin clients hebben dit euvel, vooral de V10 serie.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Zoals je kan lezen in de thread is het een firmware issue. DD-WRT erop en de problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon. De FW van de E2000 flashen werkt blijkbaar ook (net als het uitzetten van UPnP in sommige gevallen).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1