Met de boot naar Somalie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.821 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454085

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wij zouden graag een wereldreis willen maken en zouden dan ook het liefst naar Somalie gaan om daar orde te stellen, we varen dan met een groot schip (een soort oud piratenschip) maar dan helemaal opgeknapt met stalen platen. We zouden dan graag met een groep van 20 man willen gaan en eenmaal in Somalie met 4 jeeps het land in trekken. We zouden graag willen bemoeien met de groeperingen die daar gewapend rondrijden en buitenlanders kidnappen.

Is het mogelijk om dit te doen, daar te komen op deze manier etc? En mag dit?

Mvg.

Micheal (Onze naam gaat dan worden: Dutch Freefighters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

0_o

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:13

Perkouw

Moderator General Chat
Wil je dat risico wel nemen met twintig man ?! Je ziet die mensen niet voor niets in het nieuws m.b.t. kapingen van schepen en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 15:50
Perkouw schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:09:
Wil je dat risico wel nemen met twintig man ?! Je ziet die mensen niet voor niets in het nieuws m.b.t. kapingen van schepen en alles.
Ik vermoed zomaar dat het een grap is ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
ChaserBoZ_ schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:09:
[...]

Ik ben bang van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Een oud piratenschip? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Natuurlijk is dit niet serieus te nemen. Maar een dergelijk bezoek valt niet meer onder toerisme dus je moet wel een visum aanvragen als je het land binnen komt met de boot. Zou jammer zijn als je daar door de politie wordt opgepakt omdat je geen visum hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Afbeeldingslocatie: http://www.memoirsofasingledad.com/wp-content/uploads/2012/02/drugs-are-bad-mkay.jpg

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ChaserBoZ_ schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:09:
[...]

Het is geen grap, wij willen graag verre reizen maken en daar hebben we op dit moment de mogelijkheden toe. Wij zouden dan graag in verre landen helpen om daar de samenleving te verbeteren.

Is 20 man te weinig volgens jullie dan? Het schip lijkt op een oud piratenschip, maar is echt een stevig schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103336

Anoniem: 454085 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:58:
Hallo allemaal,

Wij zouden graag een wereldreis willen maken en zouden dan ook het liefst naar Somalie gaan om daar orde te stellen, we varen dan met een groot schip (een soort oud piratenschip) maar dan helemaal opgeknapt met stalen platen. We zouden dan graag met een groep van 20 man willen gaan en eenmaal in Somalie met 4 jeeps het land in trekken. We zouden graag willen bemoeien met de groeperingen die daar gewapend rondrijden en buitenlanders kidnappen.
Ja dat kan, ik heb dit met een paar vrienden vorig jaar gedaan.. Zal even opzoeken bij welk reisbureau we dit ook alweer geboekt hadden (wilden eerst via OAD boeken maar die zaten al vol in de periode die we wilden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Anoniem: 454085 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:13:
[...]

Het is geen grap, wij willen graag verre reizen maken en daar hebben we op dit moment de mogelijkheden toe. Wij zouden dan graag in verre landen helpen om daar de samenleving te verbeteren.

Is 20 man te weinig volgens jullie dan? Het schip lijkt op een oud piratenschip, maar is echt een stevig schip.
In dat geval even terug naar de basics van dit forum. Wat heb je zelf al aan onderzoek gedaan en waarom kwam je hier niet uit ? Etc. Het is namelijk wel de bedoeling dat wanneer je een vraag hebt en deze stelt middels een apart topic dat je deze onderbouwd wat eigen inbreng is dus wenselijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Anoniem: 454085 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:13:
[...]

Waar heb je die gehaald? Disneyland? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn vraag is vooral of het mogelijk is om vanuit Nederland met een groot schip te vertrekken naar Somalie, of we dan niet worden tegengehouden. Nu hoor ik in dit topic dat we dan een visum moeten aanvragen, ik ga uitzoeken of dat gaat lukken. Hebben jullie daarnaast tips die we moeten onthouden en wat wij verder mee moeten nemen naar dat land om ons goed voor te bereiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Anoniem: 454085 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:19:
Mijn vraag is vooral of het mogelijk is om vanuit Nederland met een groot schip te vertrekken naar Somalie, of we dan niet worden tegengehouden. Nu hoor ik in dit topic dat we dan een visum moeten aanvragen, ik ga uitzoeken of dat gaat lukken. Hebben jullie daarnaast tips die we moeten onthouden en wat wij verder mee moeten nemen naar dat land om ons goed voor te bereiden?
Nogmaals wat heb je zelf al aan onderzoek gedaan ? Het lijkt me, indien je serieus bent, dat je wel een degelijk plan hebt of dat in ieder geval op wilt stellen en je de reis niet puur op feedback in dit topic gaat baseren. Enig onderzoek lijkt me dus wel vereist. Wat vind je allemaal op internet ? Heb je al contact op genomen met reisorganisaties om te vragen of die weten hoe dit in elkaar steekt etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
duidelijk een grap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:07

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Er is geen enkele reisorganisatie die aangesloten is bij de ANVR, die reizen aanbiedt naar Somalië. Dus die stap kun je alvast overslaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Angeloonie op 07-04-2012 23:22 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Perkouw schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:21:
[...]

Nogmaals wat heb je zelf al aan onderzoek gedaan ? Het lijkt me, indien je serieus bent, dat je wel een degelijk plan hebt of dat in ieder geval op wilt stellen en je de reis niet puur op feedback in dit topic gaat baseren. Enig onderzoek lijkt me dus wel vereist. Wat vind je allemaal op internet ? Heb je al contact op genomen met reisorganisaties om te vragen of die weten hoe dit in elkaar steekt etc. ?
Wij hebben de laatste tijd met zn allen aan het schip gewerkt om die af te krijgen, we zijn ook vooral bezig met het verzamelen van goederen die we mee kunnen nemen. We willen sowieso gaan varen naar verre landen en een maand geleden is dus Somalie aan sprake gekomen. Het is alleen belangrijk nu om te weten wat jullie ons verder aanraden mee te nemen en rekening mee te houden. Verder hebben wij nog niet heel veel onderzoek gedaan maar daar zijn wij druk mee bezig, daardoor kwam ik hier.

We gaan nogmaals helemaal zelf en hebben geen reisorganisatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:01

Fiber

Beaches are for storming.

Lieve Micheal, Ik denk dat je deze vraag beter op FOK kan stellen...

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 07-04-2012 23:27 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fiber schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:26:
Lieve TS, Ik k denk dat je deze vraag beter op FOK kan stellen... ;w
Hoezo dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Anoniem: 454085 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:19:
Ik zou er vanuit gaan dat je daar wordt ontvoerd door piraten, terroristen etc. Voorbereiden is moeilijk maar je kan thuis wel oefenen door je bijv. 3 maanden op te sluiten in je kamer. Met dichte gordijnen. Misschien kan je vader of moeder je dan toeschreeuwen in het Arabisch. Je alvast inlezen in martelen volgens plaatselijke gewoontes (met een stok op onderkant van je voeten slaan etc) kan verrassingen ter plekke voorkomen.
Eigen blinddoek en handboeien meenemen lijkt me ook handig, je weet nooit wie ze voor jou heeft gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Anoniem: 454085 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:26:
[...]

Wij hebben de laatste tijd met zijn allen aan het schip gewerkt om die af te krijgen, we zijn ook vooral bezig met het verzamelen van goederen die we mee kunnen nemen. We willen sowieso gaan varen naar verre landen en een maand geleden is dus Somalië aan sprake gekomen. Het is alleen belangrijk nu om te weten wat jullie ons verder aanraden mee te nemen en rekening mee te houden. Verder hebben wij nog niet heel veel onderzoek gedaan maar daar zijn wij druk mee bezig, daardoor kwam ik hier.

We gaan nogmaals helemaal zelf en hebben geen reisorganisatie nodig.
Je geeft aan druk bezig te zijn met onderzoek, kan je hier wat voorbeelden van geven waar jullie op dit moment staan dan ? Reisorganisaties heb je niet nodig dat is nu wel duidelijk, mijn opmerking was om contact op te nemen met deze omdat deze je wellicht meer informatie konden geven.

Welke landen had je overigens nog meer in gedachte en hoe bereid je deze voor ? Voor elk land een apart topic op tweakers ?

[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 07-04-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
smesjz schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:27:
[...]

Ik zou er vanuit gaan dat je daar wordt ontvoerd door piraten, terroristen etc. Voorbereiden is moeilijk maar je kan thuis wel oefenen door je bijv. 3 maanden op te sluiten in je kamer. Met dichte gordijnen. Misschien kan je vader of moeder je dan toeschreeuwen in het Arabisch. Je alvast inlezen in martelen volgens plaatselijke gewoontes (met een stok op onderkant van je voeten slaan etc) kan verrassingen ter plekke voorkomen.
Eigen blinddoek en handboeien meenemen lijkt me ook handig, je weet nooit wie ze voor jou heeft gebruikt...
Haha grappig om te lezen, maar met 20 man kunnen we wel wat aan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Anoniem: 454085 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:28:
[...]

Haha grappig om te lezen, maar met 20 man kunnen we wel wat aan hoor.
Je denkt er wel erg makkelijk over. Genoeg mensen die daar met wapens rond lopen en naarstig op zoek zijn naar (meer) geld om te overleven, jullie niet. Do the math.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:43
Ik ben de afgelopen drie jaar regelmatig dicht onder kust (<300m) van Puntland en Somalie geweest en neem van mij aan dat je daar niet wilt zijn. Ik heb ook Mogadishu mogen bekijken net buiten de havenhoofden, de geluiden die daar uit de stad komen geven je meteen het gevoel dat je beter rap je kogelwerende vest aan kunt trekken.

Heel leuk dit soort ideeen, je gaat het er geen week uithouden. Ik heb gezien wat piraten aan kunnen richten. Ik ben aan boord geweest van twee schepen vlak nadat ze door piraten waren vrijgegeven en het slagveld dat je daar aantreft is mensonterend en je krijgt er de rillingen van. Dus laat het hele jeep verhaal maar achter wege, je gaat de kust niet levend bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:01

Fiber

Beaches are for storming.

Op zich vind ik het wel een goed idee hoor. Leren die Somaliërs het ook eens wat bootvluchtelingen zijn. Ik hoop dat je daar mag blijven. ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Perkouw schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:27:
[...]

Je geeft aan druk bezig te zijn met onderzoek, kan je hier wat voorbeelden van geven waar jullie op dit moment staan dan ? Reisorganisaties heb je niet nodig dat is nu wel duidelijk, mijn opmerking was om contact op te nemen met deze omdat deze je wellicht meer informatie konden geven.

Welke landen had je overigens nog meer in gedachte en hoe bereid je deze voor ? Voor elk land een apart topic op tweakers ?
We zijn nu bezig met vooral de financiële zaken en contact op te nemen met goede doelen gevestigd in dat land waar we opvang kunnen krijgen. Ook hebben we als het goed is al een plek gevonden waar ons schip kan liggen.

Ik kan begrijpen dat dit allemaal raar klinkt maar wij zijn nou eenmaal ook raar, we willen wat meer doen voor de mensheid en zo ook in landen als Somalie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Martijn-V4 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:29:
Ik ben de afgelopen drie jaar regelmatig dicht onder kust (<300m) van Puntland en Somalie geweest en neem van mij aan dat je daar niet wilt zijn. Ik heb ook Mogadishu mogen bekijken net buiten de havenhoofden, de geluiden die daar uit de stad komen geven je meteen het gevoel dat je beter rap je kogelwerende vest aan kunt trekken.

Heel leuk dit soort ideeen, je gaat het er geen week uithouden. Ik heb gezien wat piraten aan kunnen richten. Ik ben aan boord geweest van twee schepen vlak nadat ze door piraten waren vrijgegeven en het slagveld dat je daar aantreft is mensonterend en je krijgt er de rillingen van. Dus laat het hele jeep verhaal maar achter wege, je gaat de kust niet levend bereiken.
Ze kunnen een fregat proberen te bouwen?
Met genoeg kanons houd je die rubberbootpiraten wel op afstand :+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Anoniem: 454085 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:31:
[...]

We zijn nu bezig met vooral de financiële zaken en contact op te nemen met goede doelen gevestigd in dat land waar we opvang kunnen krijgen. Ook hebben we als het goed is al een plek gevonden waar ons schip kan liggen.

Ik kan begrijpen dat dit allemaal raar klinkt maar wij zijn nou eenmaal ook raar, we willen wat meer doen voor de mensheid en zo ook in landen als Somalie.
Dat je wat meer wilt doen voor de mensheid is goed van je maar die mensen hebben er niets aan als je dit niet eerst goed voorbereid en van tevoren helemaal uitpluist. Schrijf trouwens a.u.b. Somalië wel even goed in je volgende posts. Vraag trouwens die goede doelen die in dat land gevestigd zijn eens hoe zij over je idee denken en hoe je dit het best kunt aanpakken, goed begin punt lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door Perkouw op 07-04-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
mensen daar doen alles om weg te komen en jullie denken iets te kunnen betekenen met 20 man? hoe denken jullie jezelf te beschermen? hoe oud zijn jullie als ik vragen mag?

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Als ik jou was zou ik je wereldreis eindigen met Somalië.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Martijn-V4 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:29:

Goed om het verhaal van een ervaren persoon te horen, maar dit maakt ons juist extra gedreven om te gaan. Wij willen dit stoppen bijdragen aan een goede samenleving waar veilig geleefd kan worden, al word dit een project van meerdere jaren. Nu doet de helft van onze groep aan vechtsporten en zwaarden zouden opzich ook meegenomen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Anoniem: 454085 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:34:
[...]

Goed om het verhaal van een ervaren persoon te horen, maar dit maakt ons juist extra gedreven om te gaan. Wij willen dit stoppen bijdragen aan een goede samenleving waar veilig geleefd kan worden, al word dit een project van meerdere jaren. Nu doet de helft van onze groep aan vechtsporten en zwaarden zouden opzich ook meegenomen kunnen worden.
Met vechtsporten en zwaarden kom je er alleen helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:43
Wil overigens nog wel eens zien je in de Indische oceaan wilt komen, om de kaap heen varen ga je niet fiksen, qua materieel niet en al helemaal niet qua fysiek. Als ik zo je openingsposf leest ben je iemand die al zeeziek word als hij met seastate 1 met de boot naar Texel wil. Als je door het Suez kanaal wilt is je budget al op voordat je mee mag met het konvooi, zo maar door het Suez kanaal varen is er niet bij. Al eens gehoord van het Suez licht? Heb je genoeg peuken mee, tenminste een slof of 2 voor elke loods die de ander komt aflossen. En dan heb ik het nog niet eens over de Egyptische authoriteiten die je rustig 2 weken op de spijker laten liggen bij Port Said als ze je niet mogen.

Oh en een retourtje door het Suez kanaal kost gemiddeld een ton of anderhalf, blijf thuis en koop er een huisje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:07

Angeloonie

Cheeseburger Addict

[...]

Je wil het geloof ik niet snappen... Er lopen daar kerels en kinderen met AK47's die het geen zak uitmaakt of ze jou neerschieten of niet. Er is geen orde, als jij waardevolle spullen hebt of ze zijn het niet met je eens, kun je je mooie reisverhalen in ieder geval niet navertellen.

Kun je daar leuk staan met je zwarte band karate of katana's, maar daar stopje geen enkele kogel mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 07-04-2012 23:36 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
The troll is strong in this one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
[...]

Zwaarden? Nu nog een ooglapje, houten been en papegaai en je piratenboot is compleet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Sefyu schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:38:
The troll is strong in this one...
Afbeeldingslocatie: http://tnation.t-nation.com/forum_images/1/e/1e433_ORIG-The_Troll_is_Strong_in_this_one.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Deze gaat nu alvast dicht, bericht volgt nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Waarbij ook voor een aantal hier gezegd mag worden dat we gewoon een topicreport hebben; gebruik die dan, in plaats van het heft in eigen hand te nemen en er een reltopic van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:56
Anoniem: 27535 schreef op zondag 08 april 2012 @ 00:04:
Waarbij ook voor een aantal hier gezegd mag worden dat we gewoon een topicreport hebben; gebruik die dan, in plaats van het heft in eigen hand te nemen en er een reltopic van te maken.
Uh...dat doe je zo :

Modbreak:H A L L O L U T S E R S!

ALS EEN TOPIC DE VERKEERDE KAN OP GAAT, MAAK DAN EEN T O P I C R E P O R T. DAT DOE JE DOOR OP HET HANDJE (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif) LINKSBOVEN TE KLIKKEN. DAN KOMEN DE MODJES OM DE ROTZOOI OP TE RUIMEN.

GA VOORAL NIET DE DISCUSSIE AAN MET DE TROLL WANT DAT IS JUIST ZIJN DOEL. ELKE REPLY IS EEN KERF OP DE MUIS VAN DE TROLLER.....WANT WAAROM ZOU HIJ/ZIJN ANDERS EEN TOPIC LATEN ONTSPOREN? EN BOVENDIEN IS ELKE NUTTELOZE REPLY MEER WERK VOOR ONS.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:07
Foei :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.