Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik op V&A een mooie monitor gezien; een Samsung 920NW. Een probleem modelletje, Google staat vol met 'repairing' links. Omdat ik helaas een extra monitor wou voor n bedrag 'too good to be true' heb ik daadwerkelijk ook nog de monitor gekocht.

De monitor heeft het volgende probleem; Als je de monitor aanzet krijg je circa 1 tot 2 seconden beeld, daarna is het beeld zwart. Het beeldscherm is helemaal zwart, je ziet verder niks, het is ook niet mogelijk om de settings van het beeldscherm te veranderen. De power button en controls blijven stroom houden. Als ik de monitor weer uit en aan zet gebeurt hetzelfde verhaal.

Nu staat heel Google vol met reparatie handleidingen, omdat deze condensators troep zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.ccl-la.com/blog/wp-content/uploads/2012/01/Samsung920NW_8.jpg

Deze heb ik inmiddels vervangen, helaas heeft dit niet geholpen, zelfde symptonen.

Ben al circa 2uur aan het Googlén voor 'meer' informatie. 2 andere mensen hebben het zelfde probleem, maar geen oplossing. Kan ik nog iets controleren of doormeten om het probleem te vinden? Ik zou graag het scherm willen repareren.

Bedankt voor het lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kan ook de inverter zijn. Ik had iets soortgelijks bij een Samsung 2443BWT scherm. Daar bleek de inverter trafo defect te zijn. Hij blijft dan zwart door de beveiliging die in werking schiet.

Je zou eens kunnen meten aan de 2 trafo's links, en dan aan de secundaire zijde (de kant waar de CCFL buisjes aan hangen) van elke trafo en met elkaar vergelijken. Bij mij was er een trafo die duidelijk een lagere weerstand had dan de andere trafo.

Maar dit alles is natuurlijk gokwerk, het kan bij jou ook iets heel anders zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 07-04-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 16:24

SA007

Moderator Tweaking
Het klinkt mij ook als de inverter

Als je een felle lamp in het scherm schijnt kan je dan vaag beeld zien (probeer dat op een deel van het beeld dat licht/wit van kleur zou moeten zijn).

Moet je gaan controleren of de buisjes van de achtergrondverlichting (indien meerdere) nog intact zijn en aangaan als je het scherm aanzet,
Ik zie wel vaker schermen met een van de beveiligingen kapot (geen lamp/bapotte lamp beveiliging) met alle buisjes intact, meestal werkt overbruggen van de beveiliging wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
SA007 schreef op zondag 08 april 2012 @ 18:11:
Het klinkt mij ook als de inverter

Als je een felle lamp in het scherm schijnt kan je dan vaag beeld zien (probeer dat op een deel van het beeld dat licht/wit van kleur zou moeten zijn).

Moet je gaan controleren of de buisjes van de achtergrondverlichting (indien meerdere) nog intact zijn en aangaan als je het scherm aanzet,
Ik zie wel vaker schermen met een van de beveiligingen kapot (geen lamp/bapotte lamp beveiliging) met alle buisjes intact, meestal werkt overbruggen van de beveiliging wel.
Helaas: Als ik met een zaklamp op het scherm schijn dan zie ik nog niks. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 16:24

SA007

Moderator Tweaking
Het kan zijn dat de feedback van de invertor ook het scherm uitzet, maar ben dat zelf nog niet tegengekomen (kost extra draadjes voor 0 toegevoegde functies).

Met op het scherm schijnen bedoel ik eigenlijk de lamp vlak tegen het scherm aan drukken en de randjes eromheen kijken of je iets van beeld ziet.
Als je de lamp niet tegen het scherm drukt is de reflectie van het scherm genoeg om het beetje wat je kan zien weg te drukken.
Je ziet dan echt heel erg vaag wat.