Advies / ervaring verkoop en transfer domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Beste tweakers. Begin dit jaar heb ik een domeinnaam gekocht en nu is er een Amerikaans bedrijf dat serieuze interesse heeft in het domein. Als eerste vroegen ze mij het domein te laten checken op waarde, copyright e.d. Dit is inmiddels gedaan en heb daar zojuist een rapport van ontvangen en alles is ok.

Nu mijn vraag. Ik heb nog nooit een domeinnaam verkocht en wil graag de stappen weten. Hij staat namelijk op mijn naam en is gekoppeld aan mijn mailadres via het beheer account van de domeinhoster.

Ik weet dat er op een domein vaak een token-code is op te vragen door mij om op die manier een domein verhuizing in gang te kunnen zetten. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik zit er over te denken om een bedrijf in de hand te nemen zoals Sedo.com om de transfer te regelen tussen beide partijen zeg maar. Enige nadeel is dat ze een percentage vragen voor deze dienst.

Hopelijk kunnen jullie mij tips geven over hoe dit het beste aan te pakken is. Voor mij is het voornamelijk onduidelijk hoe zo'n hele transfer van A tot Z verloopt.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Normale gang van zaken zou mijns inziens zijn, dat je de houdergegevens van het domein laat wijzigen door jouw hoster zodra jij betaald hebt gekregen.

Zodra de houdergegevens gewijzigd zijn, kunnen zij op het geregistreerde adres de verhuistoken ontvangen en het domein verhuizen.

Dat zou het volgens mij moeten zijn, zonde in ieder geval om 10% aan een derde partij te geven.

Om wat voor domein gaat het?

edit: en zoals hieronder inderdaad wordt aangegeven, afspraken goed vastleggen. Bevestigen via mail, of laten ondertekenen.

[ Voor 13% gewijzigd door bartbh op 07-04-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 14:23

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat, maar misschien is een notaris handig?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
bartbh schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 20:50:
Normale gang van zaken zou mijns inziens zijn, dat je de houdergegevens van het domein laat wijzigen door jouw hoster zodra jij betaald hebt gekregen.

Zodra de houdergegevens gewijzigd zijn, kunnen zij op het geregistreerde adres de verhuistoken ontvangen en het domein verhuizen.
En uiteraard bij dit alles een contract opstellen e.d.
Wat voor bedragen praten we hier over? 500 dollar? Of een half miljoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
bartbh schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 20:50:

Dat zou het volgens mij moeten zijn, zonde in ieder geval om 10% aan een derde partij te geven.

Om wat voor domein gaat het?

edit: en zoals hieronder inderdaad wordt aangegeven, afspraken goed vastleggen. Bevestigen via mail, of laten ondertekenen.
Ik neem aan dat de meeste hostingbedrijven dit wel eens vaker hebben meegemaakt. De stappen klinken inderdaad wel logisch. Ik ga morgen eerst eens goed kijken op de site van mijn hoster of er nog extra info is te vinden hierover. Ik wil goed voorbereid zijn voor als ze daadwerkelijk verder willen met verkoop. En we hebben het niet over miljoenen helaas maar wel over vier nullen. Geen notariswerk en Sedo vraagt 10% van de verkoopprijs dus dat vind ik zonde als ik het ook zelf goed kan regelen..

• frits1986
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-04-2013
Je zoekt een escrow dienst. http://www.escrow.com/
Pagina: 1