Toon posts:

Nieuwe HDD zorgt voor storingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe Hdd (Samsung Spinpoint) aangeschaft voor mijn laptop (Acer aspire 7740) in combinatie met een HDD caddy. Deze vervangt de dvd drive voor een HDD.
Vanmiddag de hdd erin gezet en past allemaal mooi frontplate overgezet geformateerd in Windows 7. (word allemaal netjes herkend

Alleen bij het opstarten van de Bios is het een geheel ander verhaal... Hij blijft hangen op het biosmenu (ik kan nergens op klikken niet in de setup komen, het multibootmenu. Hij geeft dan het logo van de Bios. Voor de rest niks...

Het zal vast wel iets kleins zijn wat ik over het hoofd zie... Ma heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken.. Bios is geupdate tot de laatste versie. Verschillende modus in de bios geprobeerd allemaal geen succes en google geeft ook niet echt een duidelijk antwoord waar het aan kan liggen

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-01 12:51

D4NG3R

kiwi

:)

Weet je zeker dat je laptop een 2e schijf ondersteund? Sommige laptops ondersteunen namelijk maar 1 HDD en 1 ODD. En niet 2 HDD's.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Het is een niet officiele Caddy (maar staat wel aangegeven bij verschillende verkopende partijen). Dus dat moet wel kunnen.

Als ik de Schijf, nadat het biosmenu is geweest, erin stop heb ik geen problemen. Het gaat puur en alleen om de eerste 5 seconde van opstarten. (het is namelijk niet comfortable om eerst je hdd eruit te halen en er weer in te stoppen..

De harde schijf word wel herkend als nummer 2 in Post.
Echter daarna word de muis nog herkend en daarna gaat ie weekend vieren..

Is het ook niet mogelijk om de Harde schijf (pas na de Bios pas actief te maken? Het is toch een pure data schijf en geen waar een extra besturingssysteem op komt te staan

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2012 21:53 ]

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04-2025
Load bios defaults al geprobeerd, als een soort van Bios reset? Daarna de schijven opnieuw laten detecteren plus instellen van de boot volgorde, sata instellingen, etc...

Eventueel Bios update als je de laatste nog niet hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Jouke74 op 07-04-2012 23:19 ]

"That was left handed..." - JJH

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

boot order aangepast ? hdd eerst ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bios reset gedaan geen verschil
Bios is al up to date tot de laatste versie (van de Acer site af getrokken)
HDD (C schijf) staat als eerste in de lijst daarna de andere dingen
SATA staat op AHCI

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Mijn XPS 15 kan niet booten vanaf een SSD of HDD in de optical bay, hij staat 100% hardcoded op ODD. Zodra de boot sector op de disk0 in dus de hdd-bay gelezen is, is er geen probleem meer, is die schijf in je caddy voorzien van bootsectors? Zoja: weg er mee! Zonee: je BIOS is een grotere zeur dan de mijne, is er geen downloadbare update, of, als je Acer belt, een custom update? Anders: er is niks aan te doen, eSata, USB of een nieuwe laptop zijn je drie opties.

Ik moet sneller tikken, erg lastig op een tablet, je hebt de website update al gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Umbrah op 08-04-2012 11:09 ]

Pagina: 1