Intel Desktop Board D2500CC 2* in PW

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:54

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Twee keer in de PW is niet helemaal correct. Ja, hij staat er twee keer in, maar een ervan staan in Unsorted, het ongesorteerde deel van de Pricewatch. Daarin staan alle producten die door de shops worden geleverd en waarvan een SKU of EAN bekend is, maar die niet kan worden gematcht met een bestaand product in de 'volledige' Pricewatch. Soms vind je inderdaad dubbele producten, bijvoorbeeld omdat er alleen een SKU of EAN in de Pricewatch staat waarmee deze gekoppeld kan worden, of omdat het product simpelweg meerdere SKU's en/of EANs kent.

Of dat in dit geval ook is, weet ik niet, ik zie een SKU die afwijkt van de SKU in de Pricewatch, ik ben niet zo bekend met Intel SKU's, dus dat zal ik even moeten navragen (vaak kan je aan de SKU afleiden hoe een product verpakt is, bijvoorbeeld met doosje, handleiding etc of alleen het product zelf, dus bulk etc.). De vraag is of we hier wat mee doen, aangezien dit een 10-verpakking betreft en daar doen we in principe niks mee, zeker niet bij zaken zoals moederborden en CPU's etc. Maar goed, we gaan even kijken wat en hoe we hiermee omgaan. Bedankt voor de melding in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Hmm, okee.

Wel apart trouwens, had bij de sorted een melding gedaan van de prijs, die had namelijk een flinke verhoging gekregen zoals je op het grafiekje kan zien. Bleek 't toch te kloppen. Maar het aparte is dat het bordje per 10 verkocht lijkt te worden, had dat al van iemand begrepen hier op het forum. Waarom staat zoiets eigenlijk in de PW? Of was dat helemaal niet de bedoeling?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Raven schreef op zondag 08 april 2012 @ 09:48:
Hmm, okee.

Wel apart trouwens, had bij de sorted een melding gedaan van de prijs, die had namelijk een flinke verhoging gekregen zoals je op het grafiekje kan zien. Bleek 't toch te kloppen. Maar het aparte is dat het bordje per 10 verkocht lijkt te worden, had dat al van iemand begrepen hier op het forum. Waarom staat zoiets eigenlijk in de PW? Of was dat helemaal niet de bedoeling?
Klopt, waarom dit gebeurd is, is een raadsel. Het is afgelopen februari in de Pricewatch gezet door ondergetekende, maar ik weet zeker dat het toen geen 10-verpakking betrof, want dat moet je ook aan de prijs zien :? Daarom wil ik even bij mijn collega te rade om te kijken hoe de Intel SKU's in elkaar zitten. Ik vermoed dat de Sorted variant inderdaad de enkele versie is en de versie in Unsorted de 10-pak. Ik vermoed dat bij (een leverancier van) Max ICT een verkeerde koppeling heeft plaatsgevonden, waardoor deze de prijs van de 10-pak mee kreeg. Dus dan heeft een prijsmelding bij ons weinig zin, want de prijs klopt met wat Max ICT vermeldt op hun site ;)

Maar goed, dat wil ik even goed uitzoeken en dat zal even moeten wachten tot na de paas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Okido :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:40

Ch3cker

Testlab Teamlead
De 10packs horen, zoals door Glaanie al vermeld, niet thuis in de PW. Het betreffende pricewatch product is dan ook toegevoegd toen er nog geen prijs aan hing van een 10pack maar van de losse versie. Dit moederbord is inmiddels EOL, en gezien MAX ICT alleen de 10pack verkoopt, is de prijs van hun verwijderd. Om diezelfde reden zal de SKU en EAN in de unsorted niet toegevoegd worden aan het PW product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Ehm, hoe kan dat moederbord EOL zijn als die er nog niet zo heel erg lang is?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Excuus, ik dacht dat de prijsgrafiek sprak van 10 februari vorig jaar. Niet EOL dus, maar er worden inmiddels geen prijzen meer van getoond bij het betreffende Tweakers PW product. Dit gezien de enigste aanbieders alleen de 10packs aanbieden die wij, zoals gezegd, niet in de PW thuis vinden horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Uhm, dus de lijst van de unsorted gaat ook nog uitgedund worden? Of is dat de los verkochte variant? Zou je gezien de prijs niet zeggen namelijk, die is vergelijkbaar met de enige prijs die bij de sorted stond.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 09-04-2012 20:30 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Het unsorted gedeelte van de pricewatch is, zoals de naam al zegt, ongesorteerd. Dit zijn de rauwe feeds van alle winkels gecombineerd tot producten met dezelfde EAN/SKU. Hier staan dus ook geen specificaties bij. Zodra een product toegevoegd wordt aan de Pricewatch (sorted) dan komen er de bij ons bekende specificaties aan te hangen en wordt het product ook in een categorie ingedeelt.

[ Voor 84% gewijzigd door Ch3cker op 09-04-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Glaanie schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:55:
Klopt, waarom dit gebeurd is, is een raadsel. Het is afgelopen februari in de Pricewatch gezet door ondergetekende, maar ik weet zeker dat het toen geen 10-verpakking betrof, want dat moet je ook aan de prijs zien :? Daarom wil ik even bij mijn collega te rade om te kijken hoe de Intel SKU's in elkaar zitten. Ik vermoed dat de Sorted variant inderdaad de enkele versie is en de versie in Unsorted de 10-pak. Ik vermoed dat bij (een leverancier van) Max ICT een verkeerde koppeling heeft plaatsgevonden, waardoor deze de prijs van de 10-pak mee kreeg.
De bulk versies van Intel zijn normaal gesproken een 10-pack, echter sommige distributeurs (en daarmee winkels) bieden ze ook los aan onder dezelfde SKU.

http://ark.intel.com/prod...op-Board-D2500CC#ordering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ah, inderdaad ja. Er is tussen de SKU's zo te zien alleen een verschil in garantie, technisch en hoe het geleverd wordt is er geen verschil. Dus deze worden alleen in een 10-pack geleverd en wordt ook door de retailers bij ons in de PW zo geleverd. Dus, hier doen we verder niks mee.

Voor de overzichtelijkheid zet ik hier een slotje op. Mochten er toch nog vragen zijn, stuur mij of Ch3cker dan even een DM :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.