Upload en Download bestanden van/op website in HTML4

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-03-2021
Ik heb een probleem met mijn website. Ik zou graag een optie willen hebben, zodat ik bestanden naar mijn website kan uploaden, zoals word, excel, powerpoint en foto's voor schoolopdrachten.

Alleen weet ik niet of ik hier een apart domein voor moet aanmaken of dat het uploaden en downloaden van mijn website, op mijn website zelf kan worden gezet.

Ik zit zelf te denken aan een upload partner als rapidshare of zoiets en dan de bestanden die in rapidshare staan te downloaden van mijn site.

Het zou handig zijn als ik een administrator wachtwoord op mijn site heb, zodat alleen ik bij mijn bestanden kan en niet iemand anders.

Zouden jullie hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar wat is er mis met gewoon FTP gebruiken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 17:07

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Is Dropbox - inderdaad naast FTP - niet een nog makkelijker alternatief? Dat kun je lokaal/webbased gebruiken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
ok en hoe moet ik dat dropbox dan naast mijn eigen website draaien en moet ik dan een download knop maken en dan die dropbox daaraan linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 17:07

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Een website/domeinnaam is dan helemaal niet van toepassing. Als je kijkt op https://www.dropbox.com/ staat er precies uitgelegd hoe het werkt. Je kunt er letterlijk binnen 5 minuten mee aan de slag.

Heeft het een reden dat het per sé via jouw domein moet gaan lopen? If so; dan blijft de optie FTP staan, maar valt Dropbox af.

[ Voor 25% gewijzigd door Bastiaan op 07-04-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
ok, bedankt bastiaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Dropbox heeft een prima API die je zou kunnen aanroepen op je site overigens. Bestanden hebben daarnaast, indien gewenst, een publieke link die je kan gebruiken voor het ter download aanbieden.

[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 07-04-2012 20:25 ]

Pagina: 1