Als je je veters niet strikt heb je kans om te vallen
Correct me if I'm wrong.
// edit
BronFor the three monitors to be recognized at least one has to be fed by the miniDB port on the card... If you don't have a monitor with a miniDP input on it; you will have to get an active miniDP to DVI/HDMI/VGA adaptor... It must be active for the rest to work.
[ Voor 42% gewijzigd door Bobmeister op 07-04-2012 17:12 ]
Edit: Reactie boven mij is voldoende
[ Voor 15% gewijzigd door Req- op 07-04-2012 17:11 ]
leuk
edit 2: Maar ik krijg hem nu dus nog steeds niet werkend. Vergeet ik nog wat? Of zijn alle tussenstukjes er net een paar te veel?
edit 3 :
http://www.overclock.net/...ayport-adapters-the-truth
Ik moet dus een actieve adapter kopen.. grrrr
[ Voor 89% gewijzigd door Iftert op 07-04-2012 18:17 ]
http://tweakers.net/price...yoBApvgjgPs3kXSZ2q2DV3eHw
Want dat past ook op de monitor. helaas geen HDMI ... want die had ik nog wel liggen
bah. duurt weer een weekend
Hij krijgt een fout. iemand een idee wat dit is? De fout melding is : Kan de beeldscherminstelling niet opslaan.
Ik heb de laatste driver geïnstalleerd. daar moet het dus niet aan liggen.
Wie kan mij hier mee helpen?
Gebruik je geen display poort, krijg je geen 3 schermen werkend. Simple as that! Dus of actieve adaptor, of een ander scherm der bij pakken
dat zou volgens de gegevens sites wel moeten werken.
Al had ik misschien zelf ook iets beter hebben moeten lezen. (al blijf ik zeggen dat ik het absurd vind)
aangezien ik nu ook net mijn bureau (zelf ontworpen + gebouwd) nu wel af wilt zien
Gaat om deze adapter:
pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter
die werkt goed bij jou?
btw

Beetje triest zo dat dooie scherm
[ Voor 3% gewijzigd door Iftert op 12-04-2012 22:42 ]
Dat is niet absurd, als jij er een displayport monitor aanhangt heb je geen converter nodig hoor.Iftert schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:09:
dan moet ik daar maar eens naar kijken helaas.... absurd eigenlijk. als fabrikanten zeggen dat het wel mogelijk moet zijn. Terwijl er een extra onderdeel voor besteld moet worden + betaald.
Een display monitor is nu niet heel erg standaardTERW_DAN schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:35:
[...]
Dat is niet absurd, als jij er een displayport monitor aanhangt heb je geen converter nodig hoor.
En een converter is goedkoper. Al had ik verwacht er zonder 1 het werkend te krijgen (zeker omdat er wel een verloop stekkertje in de VGA doos zit.)
Maar ze zijn er welIftert schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:22:
[...]
Een display monitor is nu niet heel erg standaard
Zoals gezegd hebben we beide de pricewatch: Sapphire HD6950 2GB Dual Fan
Ik weet niet of die converter het ook met videokaarten van een ander merk doet.
Ik gebruik deze zelf ook voor mijn 3x 24" schermen.
CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB
Maar die verloopstekker is passief, dus daarmee kun je het ook wel werkend krijgen, maar dan zul je toch 1 monitor op een actieve adapter moeten hangen, of dus een displayport monitor gebruiken.Iftert schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:22:
[...]
Een display monitor is nu niet heel erg standaard
En een converter is goedkoper. Al had ik verwacht er zonder 1 het werkend te krijgen (zeker omdat er wel een verloop stekkertje in de VGA doos zit.)
En zo heel uitzonderlijk zijn displayportmonitoren ook weer niet
Dus ook met een passieve adapter krijg ik beeld uit het scherm die op de mini display poort staat. Dat moet het probleem dus niet zijn.
Maar moet ik zo`n adapter hebben om 3 schermen te laten werken? Want als ik 2 schermen gebruik. kan ik wel kiezen voor het scherm wat is aangesloten op de displaypoort.

Zelf denk ik dat het niets te maken heeft met zo`n adapter. maar met iets anders.
Lees dit maar. Een videokaart heeft maar twee van die 'clock units', die vereist zijn om een VGA of DVI (dus ook HDMI) SIGNAAL uit te poepen. Door een DP poort kunnen meerdere signalen, de videokaart detecteerd welke nodig is voor het beeldscherm. Als je met een simpel verloopje een DVI monitor aansluit op de DP poort, zal de videokaart er een DVI signaal opzetten, maar daar is geen clock unit meer voor beschikbaar, en het zal niet lukken.
Met een actieve adapter zal de kaart er een DP signaal opzetten, en is er geen clock unit nodig. Je kan dan net zoveel beeldschermen aansluiten als dat er DP connectors opzitten.
1 Scherm op HDMI
1 Scherm op DVI
1 scherm op Minidisplay naar DVI (aktive adapter)
Maar niet werkend te krijgen op 3 schermen
HELP !!!!
edit : GRRRRRR
[ Voor 5% gewijzigd door Iftert op 19-04-2012 18:32 ]
schermen:
2 HP2035's
1 Illyama 24 inch
1 Philips tv(deze zit niet in de eyefinity setup maar wel aangesloten op de graka)
Aansluiting is als volgt:
1 hp2035 mini dp-Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter-dvi
1 hp2035 dvi-vga(had geen dvi dvi kabel meer liggen)
1 illyama dvi-dvi
1 Philips tv HDMI
Het duurde even voordat ik de eyefinity aan de praat kreeg. Was echt een middag bezig met testen van kabels en catalyst control center. Nadat ik tot 2 keer toe terug ben gelopen naar mycom omdat ik dacht dat kabels het niet deden heb ik de eyefinity setup aan de praat gekregen.
Het is mij gelukt door catalyst control center opnieuw te installeren(waarschijnlijk onnodig als hij al up to date is) pc opnieuw opgestart en dan via algemene beeldschermtaken in CCC de beeldschermen detecteren en of inschakelen.
Als uiteindelijk alle beeldscherem zijn gevonden kun je een eyefinity groep aanmaken. Dit kun je vinden op de site van AMD.
Het nadeel van deze setup is dat ik bij het gebruik van mijn tv mijn hoofd monitor moet omwisselen. De tv kan niet worden opgenomen als uitgebreid bureaublad. Dus wat in het begin van dit draadje geloof ik al word verteld klopt. van de 5 aansluitingen zijn er 2 shared. Dvi en HDMI als ik het dus goed heb.
https://fbcdn-sphotos-a-a...8867748219_34531228_n.jpg
http://steamcommunity.com/profiles/76561197969687254/