Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-03 17:58
Beste mede tweakers. ik heb een probleempje

Ik heb een HD6950 gekocht puur omdat deze ook 3 schermen zou onder steunen. Nu heb ik er 3x een scherm op staan

1x een 24" Iiyama en 2x een Dell 19". de dells staan op de DVI poort aangesloten en de 24" staat op de HDMI poort.

Maar nu ziet mijn PC maar 2 schermen. de 24" en 1x een 19" En wat ik ook probeer, ik krijg het 3e scherm niet aan het werk.

Wie weet wat ik fout doe?

Als je je veters niet strikt heb je kans om te vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:34
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgensmij is het zo dat er 2 schermen op de DVI en/of HDMI aangesloten kunnen worden (Dus 2x DVI of 1xDVI+1xHDMI) en het derde scherm dan op de displayport aangesloten moet worden..

Correct me if I'm wrong.

// edit
For the three monitors to be recognized at least one has to be fed by the miniDB port on the card... If you don't have a monitor with a miniDP input on it; you will have to get an active miniDP to DVI/HDMI/VGA adaptor... It must be active for the rest to work.
Bron

[ Voor 42% gewijzigd door Bobmeister op 07-04-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 20:46
Ben er bijna zeker van dat hij maar 2 schermen ondersteund op DVI. Zoek het anders ook nog even na op google bijv.

Edit: Reactie boven mij is voldoende :P

[ Voor 15% gewijzigd door Req- op 07-04-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
edit : Wie wat bewaard (of gewoon niet opruimt) heeft wat. in de doos van de kaart zat dus een verloopje van mini dislplay naar display, En dan had ik nog een verloop van Display naar DVI en een DVI naar VGA...

leuk :P

edit 2: Maar ik krijg hem nu dus nog steeds niet werkend. Vergeet ik nog wat? Of zijn alle tussenstukjes er net een paar te veel?

edit 3 :

http://www.overclock.net/...ayport-adapters-the-truth

Ik moet dus een actieve adapter kopen.. grrrr

[ Voor 89% gewijzigd door Iftert op 07-04-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:40
Inderdaad, VGA is analoog en displayport is digitaal, dus een simpel verloopje werkt niet.

http://tweakers.net/price...yoBApvgjgPs3kXSZ2q2DV3eHw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
Dan haal ik wel een DVI kabel op... Dacht dat ik er nog 1 had liggen. maar dat net niet ;(

Want dat past ook op de monitor. helaas geen HDMI ... want die had ik nog wel liggen :)

bah. duurt weer een weekend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
De Kabel zit er nu in. M`n CCC ziet geen 3 schermen. als ik via bureaublad en scherm resolutie kijk, zie ik wel een 3e scherm. maar ik krijg hem niet aan.

Hij krijgt een fout. iemand een idee wat dit is? De fout melding is : Kan de beeldscherminstelling niet opslaan.
Ik heb de laatste driver geïnstalleerd. daar moet het dus niet aan liggen.

Wie kan mij hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:51
Zoals men al vermelde, dit kan niet! 1 van de beeldschermen moet een Display Poort hebben, en hiermee zijn aangesloten.

Gebruik je geen display poort, krijg je geen 3 schermen werkend. Simple as that! Dus of actieve adaptor, of een ander scherm der bij pakken ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
Ik heb dus via de Dislplay port naar DVI gegaan (want dat zou wel moeten werken) En dan 1 op HDMI 1 DVI

dat zou volgens de gegevens sites wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Heb je dan wel een actieve adaptor gepakt? of een willekeurige? Zit verschil in namelijk ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
Geen actieve.... volgens de plaatjes. Maar dat zou alleen moeten als ik naar VGA zou gaan. Ik zit nu op DVI. dus hoeft hij niet actief te zijn. Of heb ik echt ergens overheen gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Bij mijn weten heb je echt een actieve nodig, ook als je naar DVI gaat ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:29
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
dan moet ik daar maar eens naar kijken helaas.... absurd eigenlijk. als fabrikanten zeggen dat het wel mogelijk moet zijn. Terwijl er een extra onderdeel voor besteld moet worden + betaald.

Al had ik misschien zelf ook iets beter hebben moeten lezen. (al blijf ik zeggen dat ik het absurd vind)

aangezien ik nu ook net mijn bureau (zelf ontworpen + gebouwd) nu wel af wilt zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Sapphire heeft ook een adapter voor iets van €25, waar ze normaal rond de €100 kosten. Deze ziet eruit als passief, maar het werkt wel. Ik weet alleen niet of die soms alleen op Sapphire kaarten werkt. Ik heb een monitor via dvi aangesloten, een via hdmi en de andere met een dvi naar displayport adapter. Een collega heeft het met andere beeldschermen aangesloten met 2x dvi en 1x dp adapter. We hebben beide de sapphire 6950.

Gaat om deze adapter:
pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
Die was ik van plan te kopen ja :)

die werkt goed bij jou?

btw

Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/8240/imag0187i.jpg

Beetje triest zo dat dooie scherm :P (en ja die kabels gaan nog worden weggewerkt + de boxjes gaan nog de lucht in

[ Voor 3% gewijzigd door Iftert op 12-04-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Iftert schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:09:
dan moet ik daar maar eens naar kijken helaas.... absurd eigenlijk. als fabrikanten zeggen dat het wel mogelijk moet zijn. Terwijl er een extra onderdeel voor besteld moet worden + betaald.
Dat is niet absurd, als jij er een displayport monitor aanhangt heb je geen converter nodig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
TERW_DAN schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:35:
[...]

Dat is niet absurd, als jij er een displayport monitor aanhangt heb je geen converter nodig hoor.
Een display monitor is nu niet heel erg standaard ;)

En een converter is goedkoper. Al had ik verwacht er zonder 1 het werkend te krijgen (zeker omdat er wel een verloop stekkertje in de VGA doos zit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Iftert schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:22:
[...]

Maar ze zijn er wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Die converter van Sapphire werkt bij mij en mijn collega prima. Zowel ik als mijn collega hebben geen scherm met een displayport connectie, en de converter zorgt er voor dat we eyefinity over 3 schermen hebben.
Zoals gezegd hebben we beide de pricewatch: Sapphire HD6950 2GB Dual Fan
Ik weet niet of die converter het ook met videokaarten van een ander merk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08 11:38

jopitan

It's just a fact

Als er DVI op je scherm zit en er zit een DP port op je videokaart dan kun je deze gebruiken: pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

Ik gebruik deze zelf ook voor mijn 3x 24" schermen.

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Iftert schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:22:
[...]

En een converter is goedkoper. Al had ik verwacht er zonder 1 het werkend te krijgen (zeker omdat er wel een verloop stekkertje in de VGA doos zit.)
Maar die verloopstekker is passief, dus daarmee kun je het ook wel werkend krijgen, maar dan zul je toch 1 monitor op een actieve adapter moeten hangen, of dus een displayport monitor gebruiken.
En zo heel uitzonderlijk zijn displayportmonitoren ook weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
Ik wil alleen niet geheel vervelend zijn.. Als mijn PC opstart geeft eerst het 1e scherm (linker) beeld met Windows logo. En als Windows eenmaal is opgestart het andere beeld wat dan beeld geeft. DE pc kan dus wel schakelen.

Dus ook met een passieve adapter krijg ik beeld uit het scherm die op de mini display poort staat. Dat moet het probleem dus niet zijn.

Maar moet ik zo`n adapter hebben om 3 schermen te laten werken? Want als ik 2 schermen gebruik. kan ik wel kiezen voor het scherm wat is aangesloten op de displaypoort.

Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/7702/92820848.png
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/5772/67581672.png
Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/9339/59429767.png
Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/8928/23954032.png
Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/8376/40275655.png

Zelf denk ik dat het niets te maken heeft met zo`n adapter. maar met iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
http://www.overclock.net/...ayport-adapters-the-truth

Lees dit maar. Een videokaart heeft maar twee van die 'clock units', die vereist zijn om een VGA of DVI (dus ook HDMI) SIGNAAL uit te poepen. Door een DP poort kunnen meerdere signalen, de videokaart detecteerd welke nodig is voor het beeldscherm. Als je met een simpel verloopje een DVI monitor aansluit op de DP poort, zal de videokaart er een DVI signaal opzetten, maar daar is geen clock unit meer voor beschikbaar, en het zal niet lukken.

Met een actieve adapter zal de kaart er een DP signaal opzetten, en is er geen clock unit nodig. Je kan dan net zoveel beeldschermen aansluiten als dat er DP connectors opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
Zijn we weer :(

1 Scherm op HDMI
1 Scherm op DVI
1 scherm op Minidisplay naar DVI (aktive adapter)

Maar niet werkend te krijgen op 3 schermen

HELP !!!! :(

edit : GRRRRRR

[ Voor 5% gewijzigd door Iftert op 19-04-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msoepie
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 13:28
Zelf heb ik met mijn MSI R6950 Twin Frozr II/OC afgelopen maand een eyefinity setup gemaakt.

schermen:
2 HP2035's
1 Illyama 24 inch
1 Philips tv(deze zit niet in de eyefinity setup maar wel aangesloten op de graka)

Aansluiting is als volgt:

1 hp2035 mini dp-Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter-dvi
1 hp2035 dvi-vga(had geen dvi dvi kabel meer liggen)
1 illyama dvi-dvi
1 Philips tv HDMI

Het duurde even voordat ik de eyefinity aan de praat kreeg. Was echt een middag bezig met testen van kabels en catalyst control center. Nadat ik tot 2 keer toe terug ben gelopen naar mycom omdat ik dacht dat kabels het niet deden heb ik de eyefinity setup aan de praat gekregen.

Het is mij gelukt door catalyst control center opnieuw te installeren(waarschijnlijk onnodig als hij al up to date is) pc opnieuw opgestart en dan via algemene beeldschermtaken in CCC de beeldschermen detecteren en of inschakelen.

Als uiteindelijk alle beeldscherem zijn gevonden kun je een eyefinity groep aanmaken. Dit kun je vinden op de site van AMD.

Het nadeel van deze setup is dat ik bij het gebruik van mijn tv mijn hoofd monitor moet omwisselen. De tv kan niet worden opgenomen als uitgebreid bureaublad. Dus wat in het begin van dit draadje geloof ik al word verteld klopt. van de 5 aansluitingen zijn er 2 shared. Dvi en HDMI als ik het dus goed heb.

https://fbcdn-sphotos-a-a...8867748219_34531228_n.jpg

http://steamcommunity.com/profiles/76561197969687254/

Pagina: 1