Laptop wil niet aan wireless Netgear WNDR4000 verbinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitvlieg
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-05 15:24
Hallo,
Gisteren een Netgear WNDR4000 aangeschaft. Er moest 2 desktop computers met win xp en win7 aangesloten worden en een laptop met win7. wps EAS ingesteld en wachtwood opgezet, en admin wachtwoord veranderd. Internet op de desktops was wat labiel.
Toen hebben we de DHCP uitgeschakeld van de Netgear omdat het schijnbaar beter is dat de computers dat zelf doen. Nu werken de twee desktop computers als een tierelier maar weigert de laptop te verbinden met het internet. Hij kan wel de router vinden, maar niet op het internet komen.. overigens kan ik www.routerlogin.net ook niet op de laptop openen.
Hij zegt in ' netwerkcentrum' dat het een onbekend netwerk is.
de laptop is een HP g72-103 met een Atheros AR9285 802.11 b/g/n WiFi adapter.
pogingen:
via HP nog een iets nieuwere drivers gevonden en geïnstalleerd: versie 8.0.0.316 uit 2-3-2010. geen verbetering.
ipconfig zegt dat dhcp aanstaat. De standaard gateway staat op 0.0.0.0 en ip op 169.etc
dnsflush, tcp/ip reset gedaan. geen verbetering.
delete route 0.0.0.0 werkte niet want: kan element niet vinden. Heeft geen 'Bonjour' volgens services.

ik dacht dat misschien de atheros netwerkkaart het gewoon niet aankon en had nog een sitecom wl-329 usb adapter over. precies dezelfde als wat de desktops gebruiken. Dus de atheros wi-fi uitgeschakeld via het knopje op de keyboard en de sitecom adapter driver en utility geïnstalleerd met de nieuwste installer file die ik kon vinden op de sitecom website (via een andere computer natuurlijk). Toen stond er in de taakbalk de sitecom utility en die van Windows (de balkjes die signaalsterkte aangeven). Bij netwerkverbindingen de atheros uitgeschakeld. maar de usb adapter hielp niet met naar het internet verbinden. Uiteindelijk weer eraf gegooid.

Ik heb 6 uur zitten zoeken en morrelen en nu weet ik het echt niet meer. Ik hoop dat jullie nog een goed idee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Waarom staat DHCP uit dan? Zet het maar gewoon aan en reboot de router daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitvlieg
Omdat als DHCP aan stond, kon er maar 1 computer online zijn. Als een ander inlogde werd die geboot. Er was wel een range van 100 ip adressen. Zover ik het heb kunnen lezen en begrijpen is een computer beter in als DHCP dan meeste routers. (Eigenlijk wil ik dat de router zo min mogelijk dingen voor mij doet dat mijn computer beter kan. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Als ik het zo lees is er nu geen dhcp server in je netwerk aanwezig, of heb je op je pc een dhcp server geinstaleerd?

Of bedoel je dat je de pc's een vast ip hebt gegeven... Als dat zo is moet je dat bij de laptop ook doen uiteraard.
Of gewoon de dhcp in de router aan zetten, werkt prima hoor voor een simpel thuisnetwerkje. (mits juist ingesteld uiteraard)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 07-04-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitvlieg
Mag er maar 1 pc de dhcp server zijn? Ik heb verder niets specifieks gedaan op de twee desktops die het nu goed doen, die leken het automatisch over te nemen. Ik snap niet waarom deze twee het wel goed doen, en de laptop niet in staat lijkt de zijn de netwerk de identificeren.

EDIT: de twee desktops net na deze post disconnected. factory reset gedaan. standaard stappen gevolgd van het installatiefoldertje (wachtwoorden ingesteld) en nog steeds geen internet op de laptop (blijft steken op identificeren/onbekend netwerk). Ik kon wel via de ethernet op internet. Op die manier de wachtwoorden ingesteld. 'stresstest' in progress (dwz, samen op de 2 desktops hetzelfde mmo starten en kijken hoe lang het volhoudt)
EDIT2: Het bleek dat bij de instellingen van IPv4 dat de laptop niet automatisch een DNS-serveradres opvraagt. Dat is bizar, want bij de vorige wireless router deed de laptop het gewoon (vriend vermoed dat het misschien komt door de uva vpn die ik op de laptop had staan en daarna had weggegooid). Maargoed. We kijken morgenochtend wel weer wat voor verrassingen we dan krijgen.

Bedankt voor alle tijd en hulp.
Overigens: Hoe kan ik de DHCP op de router zelf goed instellen?

[ Voor 76% gewijzigd door Fruitvlieg op 07-04-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-03 01:41

PCD

Fazer 600

Probeer deze eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:32

M2M

medicijnman

Voor zover ik kan zien heb je een prima router. Gewoon gebruiken als DHCP server dus. Dat kan eigenlijk niet fout gaan, tenzij je er twee in je netwerkje hebt hangen.

Als je nu in je router de DHCP server aan zet, vervolgens alles op auto zet, bij alle clients. dan kan ik het me niet voorstellen dat het nog fout kan gaan.

Verder: handig commando: IPconfig /all
scheelt gezoek

-_-

Pagina: 1