3d moddeling forum

Pagina: 1
Acties:

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-02 20:55
Ik weet niet of het de bedoeling is om heer neer te zetten, maar ik neem de gok :)

Ik vroeg me af of het niet een id was om een forum aan te maken voor 3d Moddeling (3dmax, lightwave maya enz.)

het word een meer en meer besproken onderwerp dezer dagen en echte goede nederlandse forums heb ik nog niet gezien :)

Misschien aan GOT de primeur?:)

Denk dat de belangsatelling er wel is, genoeg mensen die specifieke vragen over 1 van de 3 programma's hebben.

Hopelijk een goedid:)

en anders..

|:(

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Ehm:
  • <li>[url="/listtopics.php/13"]Webdesign & Graphics[/url] <li>[url="/listtopics.php/29"]Hardcore Interaction Design[/url]

• Cookie
Op zondag 25 maart 2001 12:36 schreef McVirusS het volgende:
Ehm:
  • <li>[url="/listtopics.php/13"]Webdesign &amp;amp;amp;amp; Graphics[/url] <li>[url="/listtopics.php/29"]Hardcore Interaction Design[/url]
Zijn allemaal 2d forums. Dat hep met 3d niks te makuh :).

edit: Misschien is CGI wel een bruikbare afkorting voor alles wat met computer gegenereerde images te maken heeft, 2d en 3d. Animatie- en video-editing moeten er eigenlijk ook bij, trouwens.

• McVirusS
Webdesign & Graphics, 3D Graphics zijn IMHO ook graphics en vragen over dat onderwerp kunnen dus best in dat forum geplaatst worden.

• McVirusS
Op zondag 25 maart 2001 12:43 schreef testcase het volgende:

[..]

edit: Misschien is CGI wel een bruikbare afkorting voor alles wat met computer gegenereerde images te maken heeft, 2d en 3d. Animatie- en video-editing moeten er eigenlijk ook bij, trouwens.
We blijven geen forums aanmaken, voorlopig hebben we ZAT aan de huidige Design forums.

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-02 20:55
Op zondag 25 maart 2001 13:16 schreef McVirusS het volgende:
Webdesign & Graphics, 3D Graphics zijn IMHO ook graphics en vragen over dat onderwerp kunnen dus best in dat forum geplaatst worden.
Is opzich wel zo, maar aan de andere kant denk ik van, tsjah té weinig belangstelling kan er eigenlijk niet zijn ookal zijn er (zoals jullie repliede) al goede andere forums, dan kan het toch niet kwaad om 'nog' zo'n forum aan te maken?

Kijk ik snap wel dat je niks hebt aan een got met 60 forums met elk 200 posts ofzo, maar zo ver zijn we volgens mij nog lang niet:)

Maargoed, ik zal denk ik wel weer iets over het hoofd gezien hebben. |:(

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:00

Floor-is

5.2

Je kunt je dingen nu kwijt in het Webdesign en Graphics forum, als het daar begint vol te lopen met 3D dingen, kijken we nog wel eens verder, op dit moment lijkt het mij niet dat je hiervoor nu al een apart forum moet aanmaken...

Bericht hierboven

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik zie maar weinig 3D-spul in webdesign & graphics, dus een apart 3D-forum lijkt mij nogal overkill. Zet alles dus maar lekker in webdesign & graphics (waar het thuishoort).

• McVirusS
Tnx for backing me up Floris & Tom :P.

• Cookie
Op zondag 25 maart 2001 19:28 schreef Tom het volgende:
Ik zie maar weinig 3D-spul in webdesign & graphics, dus een apart 3D-forum lijkt mij nogal overkill. Zet alles dus maar lekker in webdesign & graphics (waar het thuishoort).
Dat er weinig "3d-spul" langskomt, komt omdat:

1) Er veel minder mensen zich met 3d ontwerp, modelling en rendering bezig houden, dan met 2d. Net zoals er minder 3d ontwerpers en architecten zijn dan grafici.
2) Mensen die zich serieus met 3d-ontwerp en -visualisatie bezig houden, hun info allang elders vandaan halen. Hier op T.net en GoT vindt je hooguit wat hardware-info
die goed van pas kan komen en je ontmoet soms mensen die zich er ook mee bezig houden en kun je soms buiten de Fora om iets voor elkaar betekenen.

Ik heb overigens ook niet zozeer staan pleiten voor een apart 3d-forum, dat was de topic-starter. Ik probeerde alleen maar aan te geven dat 2d en 3d weliswaar overlap hebben (zoals zoveel creatieve vakgebieden), maar ook aparte werelden zijn. Computer-animatie is al een wat ruimer begrip. Daarom kwam ik ook met de term CGI op de proppen, omdat dat een wat bredere lading dekt, waaronder ook animatie en video-editing, enz. Dus ik had het eerder over een evt. naamswijziging, dan een extra forum.

Bepaalde reacties hierboven komen trouwens op mij, (3d) industrial-productdesigner, beetje vreemd over uit de mond van webdesigners. Alsof er door de topic-starter een oneerbaar voorstel gedaan wordt, dat hun 2d-webwereld als een kaartenhuis ineen zou doen storten. Maar goed, dat heb ik misschien verkeerd geïnterpreteerd?

• The - DDD
  • Laatst online: 12-02 12:22
Ik wil al tijden met Java 3D aan de slag. Maar ja, tijd..

• McVirusS
Op maandag 26 maart 2001 10:05 schreef The - DDD het volgende:
Ik wil al tijden met Java 3D aan de slag. Maar ja, tijd..
Deze valt weer onder het kopje nutteloze informatie >:).

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 12:43 schreef testcase het volgende:

[..]

Das erg verwarrend, aangezien CGI ook een omgeving is voor webscripting (Common Gateway Interface)

Verwijderd

Oeps, ging hier via een link heen en heb niet naar de datum gekeken, sorry
Pagina: 1