Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:23
Sinds gisteravond ben ik trotse eigenaar van een samsung 300V.

Deze laptop bevat een geintegreerde videokaart en een nvidia GT 520 M.
Nu is mijn probleem dat wanneer ik autocad start en een tekening aanpas de driver van de geintegreerde crasht.

Ik heb al tegen autocad gezegd dat hij gebruik moet maken van de nvidia gt 520 m, maar zonder resultaat.
Ik heb ook bij apparaat beheer de geintegreerde kaart uitgezet, en laptop opnieuw op gestart. Maar daarna kon ik de resolutie niet hoger instellen van 1024x768.

De rest van mn specs zijn:

i5-2450 op 2.50 GHz
6 gb DDR 3 ram
1 tb hdd
Windows 7 home edition

Iemand een idee waardoor ik normaal autocad kan gebruiken? Ik ben nu voornamelijk 2d tekeningen maken, t is voor mijn studie bouwkunde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mdehoog schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:41:
Sinds gisteravond ben ik trotse eigenaar van een samsung 300V.

Deze laptop bevat een geintegreerde videokaart en een nvidia GT 520 M.
Nu is mijn probleem dat wanneer ik autocad start en een tekening aanpas de driver van de geintegreerde crasht.

Ik heb al tegen autocad gezegd dat hij gebruik moet maken van de nvidia gt 520 m, maar zonder resultaat.
Ik heb ook bij apparaat beheer de geintegreerde kaart uitgezet, en laptop opnieuw op gestart. Maar daarna kon ik de resolutie niet hoger instellen van 1024x768.

De rest van mn specs zijn:

i5-2450 op 2.50 GHz
6 gb DDR 3 ram
1 tb hdd
Windows 7 home edition

Iemand een idee waardoor ik normaal autocad kan gebruiken? Ik ben nu voornamelijk 2d tekeningen maken, t is voor mijn studie bouwkunde!
ik ken het probleem.
De driver faalt door de "rommel" die Samsung op de laptop installeert.

ik heb het op volgende manier opgelost:
Windows opnieuw geïnstalleerd op de "data" schijf.
-> Hiervoor heb je een Windows cd nodig (niet de back-up cd die bij je laptop zit).
-> zoek de drivers al eens op, hiervoor heb je jouw model nummer nodig (samsung site -> service)
Bij het activeren zal Windows moeilijk doen, je moet ook het nummer van microsoft bij de hand houden om via telefoon te activeren. (vermoedelijk kan ook samsung je hierbij helpen, maar ik vond daar geen service nummer van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:59:
[...]

ik ken het probleem.
De driver faalt door de "rommel" die Samsung op de laptop installeert.

ik heb het op volgende manier opgelost:
Windows opnieuw geïnstalleerd op de "data" schijf.
-> Hiervoor heb je een Windows cd nodig (niet de back-up cd die bij je laptop zit).
-> zoek de drivers al eens op, hiervoor heb je jouw model nummer nodig (samsung site -> service)
Bij het activeren zal Windows moeilijk doen, je moet ook het nummer van microsoft bij de hand houden om via telefoon te activeren. (vermoedelijk kan ook samsung je hierbij helpen, maar ik vond daar geen service nummer van)
Ok ok, dus een nieuwe verse install van windows zal het probleem oplossen? Klinkt wel erg aannemelijk :) Ik heb onderop mn laptop de productcode staan, dus dat zal het probleem niet zijn. Gaat m wel worden denk ik.

Ik hou jullie op de hoogte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Hallo,

Misschien off-topic. Ik zou ook graag die notebook kopen die jij daar hebt. Ik vind de specs namelijk zeer mooi voor zo'n zacht prijsje nog geen 600 euro!
Nu vroeg ik me af wat je ervaring tot nog toe is. Ik vind namelijk nergens op tweakers of elders reviews. Vooral de bouwkwaliteit enzo interesseert me. Daar geven specs natuurlijk geen antwoord op he :D

Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk is om de 6 GB ram nog uit te breiden tot 8 GB?
En of er naast een qwerty uitvoering ook een azerty uitvoering bestaat.

Alvast bedankt
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer1977
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-08 23:04
falcon186 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:36:
Hallo,

Misschien off-topic. Ik zou ook graag die notebook kopen die jij daar hebt. Ik vind de specs namelijk zeer mooi voor zo'n zacht prijsje nog geen 600 euro!
Nu vroeg ik me af wat je ervaring tot nog toe is. Ik vind namelijk nergens op tweakers of elders reviews. Vooral de bouwkwaliteit enzo interesseert me. Daar geven specs natuurlijk geen antwoord op he :D

Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk is om de 6 GB ram nog uit te breiden tot 8 GB?
En of er naast een qwerty uitvoering ook een azerty uitvoering bestaat.

Alvast bedankt
Groeten
Ik heb de laptop eens bekeken bij Mycom. Ik moet zeggen dat het wel een strakke laptop is. En dan bedoel ik meer eigenlijk sobere looks. Je moet ervan houden. Het is iig geen schreeuwerige laptop. Vind ik wel mooi.
Qua bouwkwaliteit lijkt dit mij wel een stevige laptop.

Deze waarschijnlijk aanschaffen voor een vriend van me.