Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hidden Files on Desktop

Pagina: 1
Acties:

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Hallo,

Ik denk dat ik een aparte wens heb, maar misschien dat iemand mij kan helpen.

Je kan onzichtbare bestanden onzichtbaar houden, of weergeven, maaaaaar....

Ik wil ze op het daadwerkelijke bureaublad ALTIJD hidden hebben, maar als ik met de verkenner in die bureaubladmap kijk moeten ze WEL zichtbaar zijn.

Dan kan ik namelijk instellen dat hidden files altijd zichtbaar zijn, zonder dat ze op het bureaublad zelf zichtbaar zijn.

En ik bedoel dan niet dat gebeuren met systeem-bestanden, want als ik die onzichtbaar maak dan zie ik DIE bestanden nog niet in de verkenner, terwijl ik daar juist graag ALLES wil zien.

Iemand die hier een oplossing voor weet?

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Aangezien de desktop ook een verkenner is lijkt me dit niet mogelijk. Volgens mij is het wel mogelijk dit per map in te stellen dus daar zou je eventueel naar kunnen kijken.

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:41
Bedoel je niet gewoon de optie dat je op het bureaublad geen iconen ziet? Volgens mij ben je er dan ook:
Rechtmuisknop op (echte) bureaublad --> View/Beeld --> Show desktop items.

Hierna zijn ze op bureaublad niet zichtbaar, maar in verkenner wel.

• bobsquad
  • Niet online
diabolofan schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:05:
Bedoel je niet gewoon de optie dat je op het bureaublad geen iconen ziet? Volgens mij ben je er dan ook:
Rechtmuisknop op (echte) bureaublad --> View/Beeld --> Show desktop items.

Hierna zijn ze op bureaublad niet zichtbaar, maar in verkenner wel.
Daar gaat het niet op het gaat specifiek om Hidden Files

Ontopic: Om welk OS gaat het precies?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:31
bobsquad schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:25:
[...]

Daar gaat het niet op het gaat specifiek om Hidden Files

Ontopic: Om welk OS gaat het precies?
Als ik zo de TS lees, Windows :+

Je desktop is niets meer dan een map binnen explorer. Dus je zit aan de explorer vast. Misschien kan je doel eens uitleggen en dan kunnen we een misschien een beter inzicht krijgen wat je wilt of een alternatief??

A Soldiers manual and a pair of boots.

• bobsquad
  • Niet online
To_Tall schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:27:
[...]

Als ik zo de TS lees, Windows :+

Je desktop is niets meer dan een map binnen explorer. Dus je zit aan de explorer vast. Misschien kan je doel eens uitleggen en dan kunnen we een misschien een beter inzicht krijgen wat je wilt of een alternatief??
Zover was ik ook aangezien het in Windows Clients staat :>

Maar meer of het om XP/Vista of Windows 7 gaat

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Oh damn... helemaal vergeten... sorry allemaal |:(

Het gaat om Windows 7 x64 NL.

Ik wil graag als ik met de verkenner kijk in ELKE map ALLES kunnen zien (dus ook in de bureaublad-map). Echter wil ik op het bureaublad ZELF de systemfiles en hidden files niet zien. Dus op bureaublad zie je geen thumbs.db maar als je met de verkenner kijkt in diezelfde map zie je die wel.

Maar zoals ik al uit de reacties opmaak wordt het bureaublad weergegeven vanuit het programma Explorer.exe. Nu ik er over nadenk... Dit merk je ook als Explorer hangt en je 'm even killt en Explorer opnieuw opstart , want dan zijn bureaublad en startmenu eventjes weg.

Conclusie is dan dat ik mijn wens alleen voor elkaar zou kunnen krijgen d.m.v. een andere verkenner, waarna ik de weergave-instellingen van de windows-verkenner dus in kan stellen op verberg system- en hidden files, waarna ik die bestanden toch zie in de DAN ANDERE verkenner.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Er is een progje van Stardock dat je zoiets laat doen: "Fences"

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Fences - wat ik zelf gebruik - lijkt me al evenmin de oplossing. De oplossing is eerder wat je zelf aanbrengt: een andere bestandsbeheerder. Zet default je system en hidden files op invisible en gebruik voor bestandsbeheer een programma zoals TotalCommander - een programma dat al een hele geschiedenis achter de rug heeft (Norton Commander, 1984 - Windows Commander, 1995 - Total Commander, 2002) en de standaard bestandsbeheerder op nagenoeg alle vlakken klopt in functionaliteit.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Wat je wil kan niet.
Desktop.ini bijv. zal je namelijk altijd gaan zien op je bureaublad als je 'Systeembestanden weergeven' aan hebt staan.
Weergave van bureaublad en het beeld in verkenner wordt namelijk op dezelfde manier gedaan: via explorer.exe

[ Voor 3% gewijzigd door Mental op 24-04-2012 20:05 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:04
Dit is misschien wel iets, togglehiddenfiles, gemaakt met autohotkey.
Zo simpel als Win+H, en je ziet ze, Win+H en ze zijn weer weg ;)

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 24-04-2012 20:24 ]

Pagina: 1