Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310712

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik wil een nieuwe AM3+ moederbord gaan kopen en ik heb zowat al mijn keuzes gemaakt. Maar ik kom niet uit bij deze twee moederborden. De Asus Sabertooth 990FX en de Asrock Fatal1ty 990FX.

Saberthooth: pricewatch: Asus Sabertooth 990FX

Fatal1ty: pricewatch: Asrock Fatal1ty 990FX Professional

De sabertooth lijkt me gewoon spuuglelijk (ik weet dat dat geen argument is) maar volgens reviews is het gewoon een hele goede bord.
Qua specificaties zie ik bijna geen verschil tussen de twee borden. Dus graag wat advies.

en nog 1 ding, de borden hebben geen IDE aansluiting, en ik heb een DVD-writer die nog een IDE aansluiting heeft. kan die niet op 1 of andere manier aagesloten worden aan deze moederborden?

Dus Tweakers, wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:18

M2M

medicijnman

Je schaft een moederbord aan van 160 euro, maar een dvd speler van twee tientjes is te veel? Zo'n dikke platte kabel is ouderwets. Daar wordt niets meer voor gemaakt en hindert bovendien airflow. Die aansluitingen zijn een jaar of twee geleden al uitgefaseerd op high-end moederborden.

en kwa specs... er zijn wel behoorlijke verschillen...

2x gigabit ethernet vs 1x gigabit ethernet
4 PCI-E 16x sloten ipv 3
8 SATA aansluitingen ipv 6

Dat zijn de verschillen tussen die je normaliter tussen moederborden verwacht.
Of had je het over prestaties? Dan is het normaliter procentenwerk, tenzij het ene model de processor al standaard overklokt oid.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb het eigenlijk meer over prestaties. beide borden hebben voldoende aansluitingen voor mijn bestaande pc, Ik heb liever de Asrock om zijn mooie design (ik heb een klein window in mijn kast) maar ben bang dat die tegenvalt in vergelijking met de Sabertooth..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 15:55
Tegenwoordig heeft het moederbord eigenlijk nauwelijks invloed meer op de prestaties van de processor. Qua prestaties zal het niet veel uitmaken :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-07 17:23

Fordox

00101010

StefanvanGelder schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 14:42:
Tegenwoordig heeft het moederbord eigenlijk nauwelijks invloed meer op de prestaties van de processor. Qua prestaties zal het niet veel uitmaken :)
dat is alleen afhankelijk van de chipset.

mijn ervaring is dat asus stabieler is en leukere bios features heeft en hoge overklok marges, maar ook weer een trage bios post.
de asrock heb ik over het algemeen geen ervaring mee, maar kijk ook eens naar de gigabyte ga-990fxa-ud5.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 12:38

Speedy-J

AMD Enthusiast

Sabertooth is de meest populaire moederbord voor de BD processors,volop features en goed stevig bord.
5 Jaar garantie krijg je ook niet bij Asrock ,bij de sabertooth weer wel.
Hij mag dan wel lelijk zijn,maar dat vergeet je erg snel als je de resultaten gaat zien in het overclocken.
De POST en opstarten mag idd wat sneller.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou bijna voor de Sabertooth gegaan zijn, en net toen ik de asrock zag was ik aangetrokken door de kleur:p

Ik denk dus dat het de sabertooth wordt, hij is ook iets goedkoper. Ik vraag me alleen af waarom die lelijke kleur combi!

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 310712 op 07-04-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben nog een amateur als t om tweaking gaat, dus nog effe een vraagje:

ik heb 4 harde schijven en ik heb op mijn bestaande moederbord 5 sata poorten. Vier van ze zijn rood, en de 5e is zwart. ik heb nu begrepen dat die zwarte voor RAID opstelling is. maar stel dat ik daar een DVD speler aansluit zal die gaan werken of niet? want een 5e harde schijf in die zwarte poort in normale mode (dus geen RAID) wordt niet herkend door mn pc.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 310712 op 07-04-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 12:38

Speedy-J

AMD Enthusiast

Anoniem: 310712 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 17:59:
Ik zou bijna voor de Sabertooth gegaan zijn, en net toen ik de asrock zag was ik aangetrokken door de kleur:p

Ik denk dus dat het de sabertooth wordt, hij is ook iets goedkoper. Ik vraag me alleen af waarom die lelijke kleur combi!
Om de zogenaamde military grade componenten te "promoten"

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Anoniem: 310712 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 18:30:
Ik ben nog een amateur als t om tweaking gaat, dus nog effe een vraagje:

ik heb 4 harde schijven en ik heb op mijn bestaande moederbord 5 sata poorten. Vier van ze zijn rood, en de 5e is zwart. ik heb nu begrepen dat die zwarte voor RAID opstelling is. maar stel dat ik daar een DVD speler aansluit zal die gaan werken of niet? want een 5e harde schijf in die zwarte poort in normale mode (dus geen RAID) wordt niet herkend door mn pc.
Om wat voor moederbord gaat het hier?

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Pagina: 1