Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-03 21:00
Dag tweakers,

Ik heb sinds gister een aantal dode/kapotte/ontlaadde pixels in mijn beeldscherm zitten.
Een van mijn katten ging achter een vlieg aan waardoor mijn laptop van de standaard af kantelde
en de speaker die ernaast stond op mijn beeldscherm viel en nu heb ik een klein clustertje van pixels die het niet meer doen.

Het is niet heel erg maar ik zou er toch een ander scherm in willen zetten,
Ik heb een Samsung np300 e5a s01NL, het huidige scherm is 15,6 inch
diagonaal en heeft een resolutie van 1366 × 768 en wil er dus een nieuw scherm inzetten, als het
mogelijk is een scherm met een resolutie van 1920 x 1080.

Kan dit uberhaupt, wat kost zoiets en waar moet ik beginnen met het zoeken van een scherm, sites zoals replacedirect hebben niet het scherm voor mijn type laptop op maakt dat helemaal niet en hebben alle schermen dezelfde aansluiting of dikte?

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Groetjes,
Skunkopaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261479

Schermaansluitingen zijn vrijwel allemaal hetzelfde van moderne laptops, tenzij je een heel speciaal model aanschaft.

Ik zou je aanraden gewoon op zoek te gaan naar een scherm met de juiste dimensies, en even een foto van de aansluiting aan te vragen als check. Even je eigen scherm openschroeven ter vergelijk.

EDIT:

Ebay en Marktplaats zijn goede bronnen voor je nieuwe scherm, staan er met bakken aangeboden uit defecte laptops waardoor de prijs ook vaak meevalt.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 261479 op 07-04-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
Dus als ik een scherm van 1366 × 768 heb, van welk merk/laptop dan ook zou het in principe dus goed moeten zijn? of maakt dikte ook nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

http://www.ebay.com/sch/i...R40&_kw=Samsung+np300+e5a

Of 1920 mogelijk ligt aan je videokaart (onboard/extern).

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328638

Als het je eerste maal is om een scherm te vervangen kan youtube helpen.

YouTube: Samsung R580 Laptop Screen Replacement Procedure
Kan bijna niet als het over dode pixels gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervdland
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-04 12:33
www.replacedirect.nl zal je het scherm sowieso wel vinden. Als je de goede zoekt is het totaal probleem om het scherm te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
Nou ik kan voor mijn type laptop bij replacedirect geen schermen vinden dus ik vraag me of of er ook schermen uit andere laptops (om even een voorbeeld te noemen, een dell xps) met dezelfde connector in mijn laptop passen, de videokaart kan het wel aan (igp is intel HD3000 en de losse videokaart is een nvidia gt 520mx) maar ja dat is dus nog mijn enige vraag, of een scherm uit een totaal andere laptop ook past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Je kan het scherm probleemloos vervangen.

Door een 768p exemplaar, met de connector aan dezelfde kant (grote kans) en van hetzelfde type (that is, led of CCFL). Je kan uitstel krijgen door het datasheet op te zoeken. Ik heb er een paar duizend op mijn computer staan, dus als je het typenummer weet en je kan het datasheet niet vinden, dan heb ik hem misschien wel.

Hem vervangen door een 900p scherm kan bijna altijd, en een 1080p scherm meestal niet. De reden daarvoor is dat een 1080p scherm meer bandwidth nodig heeft. Vaak, zeg maar altijd, bevat de kabel niet de benodigde hoeveelheid adders. Waardoor je dus een nieuwe kabel nodig hebt. En als ik me niet vergis zijn er nooit laptops van jouw model uitgebracht met een 1080p scherm. De kans dat je zo'n kabel kan vinden is klein.

En los daarvan. Had dan meteen een laptop gekocht met een fatsoenlijk scherm...

En pas op waar je dat scherm koopt. Praktisch alle shops op ebay zijn leugenachtige zaken, en verkopen niet het paneel in de advertentie, maar een compatibele versie. Wat inhoud dat je doorgaans het goedkoopste rukpaneel krijg wat ze konden vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
Hmm 900p is dus niet wat ik wil, op dat moment had ik geen geld om een laptop met hogere resolutie te kopen, ik had vrijwel direct een laptop nodig en ben de mediamarkt ingestapt en de eerste de beste laptop met een redelijke processor en een aparte videokaart gekocht.... kan ik zo'n kabel niet uit een andere laptop halen? als de aansluiting van het scherm hetzelfde is neem ik aan dat die van het moederboard ook hetzelfde is of werkt dat niet zo?

Wat bedoel je met uitstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

skunkopaat schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:51:
kan ik zo'n kabel niet uit een andere laptop halen? als de aansluiting van het scherm hetzelfde is neem ik aan dat die van het moederboard ook hetzelfde is of werkt dat niet zo?
Nee dat werkt niet zo. Volgens mij is de kabel aan moederbordzijde niet gestandaardiseerd. Dan heb je nog het probleem dat de routing per laptop verschilt: De kabel werkt echt maar bij een specifieke laptop.
Wat bedoel je met uitstel?
uitstel = zeker weten. Dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
Ik denk dat je uitsluitsel/uitsluiting bedoeld of iets in die richting, ik geef het dan op, ik spaar wel voor een nieuwe laptop dan :p bedankt voor de hulp!
Pagina: 1