Schakelen afstandsbediening USB?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 13:56
Beste medetweakers,

Ik heb hier thuis een afstandsbediening voor mijn diabetis pomp, hier zitten 3 knopjes op ACT, S, B als ik hierop druk word er een bepaalde handeling uitgevoerd op mijn pomp. Nu wil ik het mogelijk maken om via mijn PC/Iphone mijn pomp te bedienen. Is het mogelijk dat ik de knopjes op de afstandsbediening onderbreek, hier snoertjes op zet om deze vervolgens aan te sluiten op http://shop.conrad.nl/com...dules-quancom/198196.html en zo via mijn PC de afstandsbediening te bedienen? of heb ik nog andere modules nodig. Als de koppeling met mijn PC werkt is uiteindelijk de bedoeling dat ik een Webapp maak en deze via mijn iphone kan benaderen zodat ik dus met mijn iphone mijn pomp kan bedienen. Kan iemand mij zeggen of ik zo op de goede weg zit?

Alvast bedankt! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dt77h
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 09:54
lijkt me niet echt een goed idee, gezien er allemaal dubbele beveiligingen in zitten. en de weerstanden (Ohmse) van de knoppen en dergelijke controleren.

en wat als de app crasht en je hele ampul leegspuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 13:56
dt77h schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 11:47:
lijkt me niet echt een goed idee, gezien er allemaal dubbele beveiligingen in zitten. en de weerstanden (Ohmse) van de knoppen en dergelijke controleren.

en wat als de app crasht en je hele ampul leegspuit.
Als de app chrast is er niks aan de hand want je moet het altijd dubbel bevestigen, dus dan werkt de app niet meer maar mijn ampul zit nog wel gewoon vol. Maar met zo'n usb relais module kan ik niet het schakelen van die knoppen overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dt77h
ik weet dat de pomp van mijn vader de interne weerstand van de knoppen meet, en is de weerstand van de kn op anders dan schakelt hij uit voorzorg niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 20:34
Ik vermoed dat het wel gaat werken, de contacten van de relais kunnen wel de functie van de pomptoetsen overnemen. Het doel is me echter niet duidelijk, ik neem aan dat je pomp met infuus gekoppeld is met je lichaam. Daarmee wil je liefst mobiel zijn. Nu ga je de pomp via een interface aansluiten op een pc om met je iPhone te kunnen schakelen. Het nut lijkt me beperkt......

Verder: Is het verstandig om je gezondheid te regelen met zelfgebouwd hobbymateriaal, hoe goed ook bedoeld?

Ik neem verder geen verantwoordelijkheid voor de afloop hiervan, technisch zal het wel kunnen, maar ik raad je ten strengste af om in de pomp te gaan ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dt77h
was mijn idee ook, ALS de ampul door een of andere reden wordt leeggespoten kan je hier straks geen berichten meer plaatsen. :(

hij wil de afstandsbediening van de pomp schakelen door middel van een relais.
Pagina: 1