Langszaam internet (Hulp gevraagd om meerdere dingen)

Pagina: 1
Acties:

• galaxy366
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-10-2025
Hallo Tweakers :),

De laatste tijd ben ik best geërgerd aan het feit dat we zoon sloom internet hebben. Volgens mijn ouders hebben we UPC 5mb/s maar hier merk ik nooit iets van want ik haal maximaal alleen 900kb/s.

We hebben er een ''Linksys WRT54G'' tussen zitten zodat ik draadloos kan, en me broer via de kabel.

Het is gewoon.. ik vind dat we eens moeten upgraden :(, als ik naar Ziggo kijk dan kan je:
https://www.ziggo.nl/#producten/internet/z2/
30 mb/s downloaden & 3 mb/s uploaden (Wel makkelijker voor mijn YouTube channel).

Ik weet ook eens niet heel precies wat we van UPC hebben, me ouders zeiden alleen dat we sneller internet kregen omdat we er al zolang zitten, maar ze weten eens niet hoeveel :(.

--------------------

Wat kan ik doen ? Ouders Ziggo laten zien, nieuwe router?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:04
Als je nu UPC hebt wordt Ziggo aanvragen natuurlijk erg lastig. :+ Maar probeer eerst eens een kabel voor jezelf te regelen, wellicht wordt alles dan sneller? Kan natuurlijk ook zijn dat je broer volcontinu zit te leechen waardoor er weinig bandbreedte voor jou overblijft.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• galaxy366
Kan, zou het ook kunnen komen dat er storing is? De router zit vlak naast de internet kastje.

Ik zal even kijken wat voor internet kastje het is.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

In mijn ogen kun je het beste dit topic openen op www.chelloo.com.

Daar zijn webcare mensen van UPC actief, die je vast kunnen helpen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• galaxy366
Het is een Speedtouch, maar ik kan nergens zien wat voor een.

We kregen hem toen we voor het eerst een PC kregen, dat is al 5/6 jaar terug.

Verwijderd

Bel UPC anders even.. zijn altijd open hoor zelfs op zaterdag ochtend op 10:17. Wat er dan zal gebeuren is dat zij op jouw factuur zien dat je nog een ouder pakket hebt en de collega zal je waarschijnlijk gratis upgraden.

• galaxy366
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 10:18:
Bel UPC anders even.. zijn altijd open hoor zelfs op zaterdag ochtend op 10:17. Wat er dan zal gebeuren is dat zij op jouw factuur zien dat je nog een ouder pakket hebt en de collega zal je waarschijnlijk gratis upgraden.
Ik denk dat dat mijn ouders ook hebben gekregen. Maar weet alleen niet hoeveel sneller :o

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:04
Voordat je gaat bellen en klagen over storingen zou ik eerst gewoon even je PC aansluiten met een kabel en kijken hoe snel je dan bent, of een speedtest draaien op de bekabelde PC van je broer. Met een beetje oude wireless hardware ben je gewoon trager dan je internetverbinding.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• galaxy366
Zal het nu even doen :)!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sluit voor je UPC belt je PC eens bedraad aan zonder die router en reset je modem, die snelheid is voor UPC belangrijk de rest deert niet omdat dat je eigen apparatuur is.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

galaxy366 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 10:20:
[...]

Ik denk dat dat mijn ouders ook hebben gekregen. Maar weet alleen niet hoeveel sneller :o
Ik denk 25 dan

• galaxy366
Kan niet testen, broer heeft PC op lock, en hij is ernu niet. We hebben ook geen losse kabel ergens :(.

• galaxy366
Volgens Speedtest.net haal ik:

Download: 7.1mb/s
Upload: 0.6mb/s

Lijkt me niet snel :L
Pagina: 1