Toon posts:

asus m5a78l-m/usb3 driver conflict of gewoon kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week een nieuwe computer besteld en deze grotendeels gebaseerd op het budgetgame-systeem uit de BBG van maart met de uitzonderingen dat ik nog twee harde schijven had liggen en dat ik vanwege financiele redenen er even voor had gekozen om tijdelijk de interne gpu te gebruiken van het moederbord.

Enfin, ik heb vanmiddag windows 7 geinstalleerd, maar het geluid en beeld in sommige programma's is vervormd met name bij het afspelen filmpjes als bijv youtube of met vlc. Bij een programma als MS Word is er daarentegen niets aan de hand.. (gebeurd dus bij intensievere taken?)

Het geluid lijkt te "flikkeren", kraakt en klinkt wat blikkig. Voor een voorbeeld van het beeld heb ik maar een foto hieronder bijgevoegd. Wat betreft het google gedeelte van de screenshot kan het zo zijn dat door te refreshen meer op de pagina normaal wordt weergegeven, maar het kan ook net zo goed minder worden. Ook verschillen die blauwe lijntjes (bijv bij het veld waar je zoekopdracht intypt bij google): de ene keer zijn het er meer dan de andere keer.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11718100/voorbeeld.jpg

Ik heb vanavond flink met google lopen zoeken. Het krakende geluid wordt vaak toegeschreven aan foute drivers. Ik heb daarom al meerdere drivers uitgeprobeerd: de standaard windows 7 driver, drivers via asus (moederbord fabrikant) en via VIA (onboard sound). Voor de onboard video chip idem dito. Verder heb ik nog geprobeerd of het probleem wordt verholpen door bijvoorbeeld de ethernet poort uit te schakelen. Toen ik het allemaal helemaal niet meer snapte heb ik nog in een andere partitie even snel windows XP geinstalleerd, maar daar kwam het probleem ook terug (alleen standaard drivers geprobeerd). (temperaturen zijn btw ook prima <40º C)

Het feit dat dit bij windows 7 én bij XP voorkomt leidt mij tot de conclusie dat het iets hardware matigs is, maar snappen doe ik het niet. Btw: ik heb ook nog getest of het geheugen kapot was, maar dat weerstaat de test foutloos. Ik denk niet dat het de CPU is, dus blijft voor mij het moederbord over.

Wat denken jullie hiervan? Ooit deze combinatie van klachten tegengekomen? Als er niet veel nuttigs uitkomt ga ik het moederbord maar RMA'en, maar ik vraag me dus af of dat écht hetgene is dat kapot is...

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-01 19:13

jopitan

It&#039;s just a fact

Flash is volledig geinstalleerd? Codecs geinstalleerd? Kun je eens van je apparaat beheer een print screen maken?

[ Voor 100% gewijzigd door jopitan op 07-04-2012 00:45 ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daarnet mijn BIOS maar eens geflashed. Ik bedacht me namelijk dat het nog wel eens de asus core unlocker zou kunnen zijn (4e inactief gemaakte core). Die core unlocker zou volgens de beschrijving moeten testen of de 4e core stabiel is voordat hij hem in gebruik neemt, maar dat deed hij dus blijkbaar niet (goed genoeg). Thanks anyways