Beste heren,
Mijn vriendin heeft een laptop (Asus X61GZ). Hartstikke leuk en aardig, werkt prima, ook met internet.
Totdat ik mijn eigen laptop uitzet. Haar laptop weigert dan om een internet verbinding te maken via de router.
De foutmelding die volgt is dat de DNS-server niet reageert.
We hebben hier Online Internet met een HUAWEI HG655D.
Als ik de gegevens in Windows 7 (de IP(v4) en DNS gegevens) zelf ingeef:
IP-adres: 192.168.1.85
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1
Voorkeurs-DNS-server: 194.134.5.55
Alternatieve DNS-server: 194.134.5.5
Krijg ik dezelfde foutmelding.
Alle drivers zijn geüpdate, behalve de LANdriver (die heb ik niet kunnen vinden).
Het meest rare vind ik nog wel, dat zodra mijn laptop is verbonden met het wifi hier, de problemen zijn verholpen.
Onze smartphones verbinden ook probleemloos met wifi, of mijn laptop nou aan of uit staat.
En de PC en HTPC zijn bedraad ook geen probleem. Het is dus echt specifiek de laptop van mijn vriendin.
Ik heb de driver al vaker opnieuw geïnstalleerd, maar bied ook geen uitkomst.
Onder apparaatbeheer staat onder Netwerkadapters NVIDIA nForce Networking Controller wel een uitroepteken bij. Maar hier heb ik geen correcte driver voor kunnen vinden. (Nvidia zegt dat de hardware niet gevonden kon worden).
Mijn vriendin heeft een laptop (Asus X61GZ). Hartstikke leuk en aardig, werkt prima, ook met internet.
Totdat ik mijn eigen laptop uitzet. Haar laptop weigert dan om een internet verbinding te maken via de router.
De foutmelding die volgt is dat de DNS-server niet reageert.
We hebben hier Online Internet met een HUAWEI HG655D.
Als ik de gegevens in Windows 7 (de IP(v4) en DNS gegevens) zelf ingeef:
IP-adres: 192.168.1.85
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1
Voorkeurs-DNS-server: 194.134.5.55
Alternatieve DNS-server: 194.134.5.5
Krijg ik dezelfde foutmelding.
Alle drivers zijn geüpdate, behalve de LANdriver (die heb ik niet kunnen vinden).
Het meest rare vind ik nog wel, dat zodra mijn laptop is verbonden met het wifi hier, de problemen zijn verholpen.
Onze smartphones verbinden ook probleemloos met wifi, of mijn laptop nou aan of uit staat.
En de PC en HTPC zijn bedraad ook geen probleem. Het is dus echt specifiek de laptop van mijn vriendin.
Ik heb de driver al vaker opnieuw geïnstalleerd, maar bied ook geen uitkomst.
Onder apparaatbeheer staat onder Netwerkadapters NVIDIA nForce Networking Controller wel een uitroepteken bij. Maar hier heb ik geen correcte driver voor kunnen vinden. (Nvidia zegt dat de hardware niet gevonden kon worden).