• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:14
Ben in het bezit van een HTPC.

case: Ms-tech 1200 rev.d
PSU: 350W
CPU: Athlons X64 6000+
Mem: 4gb
MB: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
CPU Cooler: Silverstone AM2

Heb deze cooler er opmoeten zetten omdat mijn retensionbracket niet meer op het mainbord zat.
Backplate zelf zit geen 3m tape op, maar nu tijdelijk montage tape dubbelzijde.

Met case open staat de sys temp op 30graden gemiddeld en de cpu idle op 50graden.
Zodra kast dicht zit loopt de cpu al op rond de 70 en dan zit ik puur in windows. Zet ik de htpc terug in het tv meubel gaat die boven de 80en valt hij uit.

Probeer AMD Overdrive te starten, maar deze schijnt niet op te starten onder win7 x64 (schone install).
Wat kan ik nog meer doen of waar kan dit aan liggen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:20

D4NG3R

kiwi

:)

Zit je CPU koeler wel goed bevestigt en zit er (niet te veel) koelpasta tussen? En zitten er eventueel nog ventilatoren in die behuizing?

Edit: Enneh. Een 125w CPU in een HTPC :X?

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 06-04-2012 18:00 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• G.Scholtens
Geen overige fans in het systeem ivm het lawaai. Heb heb het wel getest, maar niet veel verschil.

Gebruik gewoon de psu van de kast zelf. Maar qua temp. mag dit niks uitmaken.

Ben nu via spotnet aan het downloaden en zit ik op 80graden op core 2. core 1 op 90. Gebruik open hardware monitor om te meten.

Koelpast net een rijstkorrel, misschien iets groter. Kan de backplate een oorzaak zijn? Koelblok en fan zitten wel goed vast.

[ Voor 42% gewijzigd door G.Scholtens op 06-04-2012 18:08 ]

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 10:02

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Mogelijk is er iets mis met de tempsensor, test (of voel ;) ) eens hoe heet die nou echt is (ongeveer).

Grillmeister

• G.Scholtens
RoofTurkey schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:08:
Mogelijk is er iets mis met de tempsensor, test (of voel ;) ) eens hoe heet die nou echt is (ongeveer).
geen idee waar de sensor zelf zit. Maar koelblok is niet aan te raken

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 10:02

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dan zou ik gewoon even de koeler er opnieuw installeren met verse koelpasta (wel eerst de oude goed wegpoetsen) en dan zou alles goed moeten zijn, anders ligt het toch echt aan je airflow of je hebt een 'kapotte' koeler.

Grillmeister

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

G.Scholtens schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:06:
Geen overige fans in het systeem ivm het lawaai. Heb heb het wel getest, maar niet veel verschil.

Gebruik gewoon de psu van de kast zelf. Maar qua temp. mag dit niks uitmaken.

Ben nu via spotnet aan het downloaden en zit ik op 80graden op core 2. core 1 op 90. Gebruik open hardware monitor om te meten.

Koelpast net een rijstkorrel, misschien iets groter. Kan de backplate een oorzaak zijn? Koelblok en fan zitten wel goed vast.
Ok even alles op een rijtje:

1 - 125w cpu
2 - Koeler met een veel te laag koelvermogen voor een 125w CPU (Zie hieronder)
3 - Kleine HTPC behuizing zonder extra ventilatoren. De ventilator in een PSU is ervoor bedoelt om de PSU koel te houden. Niet om andere onderdelen mee te koelen.

Afbeeldingslocatie: http://landmarq.co.uk/store/pc/catalog/M-HF-NT07-AM2.png

Daar is je probleem al :+ .

Edit: Je systeem heeft dus veel te weinig koelvermogen om je CPU koel te houden. Om dit op te lossen kan je het beste een nieuwe CPU koeler kopen en een paar stille ventilatoren. Voor ~30 euro ben je daar wel klaar mee.

Bijvoorbeeld een pricewatch: Scythe Shuriken Rev. B met 2x een pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm of 2x een pricewatch: Nexus Real Silent SP802512L-03 , 80mm
(120mm of 80mm liggend aan welke grote in je kast kan).

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 06-04-2012 18:56 ]

• G.Scholtens
De psu die bij de case zit is een 350w.
Heb nog wel een Nexus real silent liggen, maar of ik die nu echt stil vind nee. maar kan ook komen omdat die nu op volle toeren draaide om systeem koel te houden.

Is die cpu koeler nu echt te slecht om alles rond de 30 a 40g te kunnen houden?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ja, daar houd je hooguit een CPU van 50watt mee op een redelijke temperatuur.

Verkijk je er niet op, je hebt niet zo gek veel watt's nodig om de boel flink heet te stoken.
Een flinke P4 (prescottje, 3,5ghz, ook zo rond de 100 tot 125watt) kan genoeg warmte produceren om het buiten de kast te voelen terwijl er enkele casefans aanwezig zijn.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• G.Scholtens
Dan zal ik kijken voor een Scythe Shuriken Rev.B is hier ook te koop in de plaatselijke shop voor 40euro.

Kan ik deze zonder retension bracket plaatsen? Of word hier een backplate bij gelever waarop hij vast gezet kan worden?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

40 euro is veel geld voor die koeler. Voor 25 heb je hem online :S .

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-01 22:58
ik zou tot de tijd dat je geen echte oplossing heb, je cpu stevig in de bios undervolten en underclocken.

• G.Scholtens
Zet het systeem komende tijd niet aan. De fan van de silverstone kan ik dan straks meer als system fan gebruiken. Of ik vraag als nog rma aan omdat die niet goed geleverd was. Misschien met bijbetaling dan ook de Scythe Shuriken Rev.B regelen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Aan alleen een CPU koeler heb je nog niet genoeg.
De hitte wordt namelijk nogsteeds in dat kleine beetje lucht in de kast gestopt. Het moet ook nog naar buiten afgevoerd worden, dus ik zou er wel een casefan bij halen. Als je dan iets stils zoekt, ik heb zelf goede ervaringen met Noctua maar die zijn wel aan de prijzige kant. Maargoed, daar krijg je geruisloze werking voor terug.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

G.Scholtens schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:02:
Zet het systeem komende tijd niet aan. De fan van de silverstone kan ik dan straks meer als system fan gebruiken. Of ik vraag als nog rma aan omdat die niet goed geleverd was. Misschien met bijbetaling dan ook de Scythe Shuriken Rev.B regelen.
Ik zou eerst dit proberen ja. Als je temps dan nogsteeds hoog uitvallen (Lees boven de 70c onder 100% load) zou ik echter een beter fan halen.

• G.Scholtens
McKaamos schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:19:
Aan alleen een CPU koeler heb je nog niet genoeg.
De hitte wordt namelijk nogsteeds in dat kleine beetje lucht in de kast gestopt. Het moet ook nog naar buiten afgevoerd worden, dus ik zou er wel een casefan bij halen. Als je dan iets stils zoekt, ik heb zelf goede ervaringen met Noctua maar die zijn wel aan de prijzige kant. Maargoed, daar krijg je geruisloze werking voor terug.
Heb nog een nexus real silent liggen. Dus zal die proberen zodra cpu koeler binnen is. Wachten is nog op rma afdeling. Is het erg om een fan schijn te plaatsen? Dan past hij tenminste goed in de kast?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

fan schijf te plaatsen? Ik neem aan dat je scheef bedoelt?

Het maakt niet uit hoe je hem bevestigt, zolang elke hoek maar goed vast zit. Anders gaat de fan trillen en dan maakt hij (een stuk meer) geluid.

• G.Scholtens
Scheef bedoelde ik idd. Zou er in die standaard voeding ook een 92mm van nexus real silent passen? Of zat daar nu al een in, dacht al ergens zoiets gelezen te hebben.

• G.Scholtens
Heb besloten om toch een Noctua 80mm fan erbij te nemen ivm stilte en warmte ervan. Twijfel of ik nog een 92mm noctua fan in de psu wil doen. Na mijn weten was deze al aardig stil.

Verwijderd

Ik denk dat de MS-Tech eerder het probleem is dan je CPU koeler. Die kast is net een thermoskan :9. Kun je daar niet iets mee doen? Andere case, kabelmanagement, etc?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 19:23 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:22:
Ik denk dat de MS-Tech eerder het probleem is dan je CPU koeler. Die kast is net een thermoskan :9. Kun je daar niet iets mee doen? Andere case, kabelmanagement, etc?
Ook de koeler is absoluut niet gebouwd om 125w aan warmte af te voeren..

Verwijderd

True, alleen ben ik bang dat met een betere koeler het totaalresultaat ook niet bevredigend is.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd

Waarschijnlijk overheen gelezen door TS ;)

• G.Scholtens
Die gaat vervangen worden door een Big Shuriken B. Icm met een 80mm noctua fan. Dus hiermee moet het wel goed komen qua temp of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door G.Scholtens op 10-04-2012 08:26 ]

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-01 11:18
Probeer hem eerst te downclocken . 2 cores op ongv de helft van de snelheid (dus veel larger voltage) is goed zat voor een HTPC; en dan werkt de fan uiteraard minder hard en hoef je ook geen nieuwe te kopen.

• G.Scholtens
Zal het eerst gaan testen met de nieuwe cpu koeler en sys fan zodra deze binnen zijn. Wachten is nog op rma van Afuture, zit nu al 3 dagen hierop te wachten.

HTPC zal dan ook weer wat stiller zijn. Daarna kan ik altijd nog gaan underclocken, al zou ik nog niet weten hoe. Nog nooit eerder gedaan..

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Underclocken stelt vrij weinig voor. CPU multi of FSB omlaag en dan het voltage (iets) verlagen. Als het onstabiel word is je voltage (te) laag.

Maar kijk eerst even hoe je temperaturen uitvallen als je alle kabels netjes hebt weggewerkt en de nieuwe koeler(s) hebt geïnstalleerd.

• G.Scholtens
Dit is de besteloing geworden:

1 x Scythe Shuriken Rev.B Low Profile Heatpipe CPU Cooler (SCSK-1100) = € 24,45
1 x Noctua 80 mm Fan NF-R8-1800 (NF-R8-1800) = € 15,50
1 x Noiseblocker 60 mm Fan BlackSilent XR1 (1600 RPM) (BSF-XR1) = € 7,65

Dit moet voor genoeg koeling en stilte leveren

[ Voor 86% gewijzigd door G.Scholtens op 11-04-2012 08:57 ]

• G.Scholtens
Hoe zijn jullie meningen over deze fans icm cpu cooler. Heb ik hier verstandig aan gedaan?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Een 60mm fan op 1600RPM :X dat is vragen om herrie..

• G.Scholtens
D4NG3R schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:51:
Een 60mm fan op 1600RPM :X dat is vragen om herrie..
Wel de stilste volgens stillepc.nl, deze zal ook puur uit noodzaak gebruikr worden. Had nog ruimte voor 60mm dan, dus voor de zekerheid er maar mij besteld.

Overige koeler met de cpu koeler, is na mijn idee al stuk beter voor mijn kast.

• G.Scholtens
Vandaag nieuwe cpu koeler en overige fans geplaatst en nu doet mijn pc niks meer.

Alles gaat wel netjes aan, atlhans hdd hoor ik draaien en alles fans draaien ook maar krijg geen beeld. (onboard vga) en nee heb geen losse videokaart liggen.
Heb geheugen er al uit gehaald maar pc reageerd er niet op. zelfs geen foute piepjes. batterij al verwijderd en stroom eraf gehaald. Maar ook dit mag niks baten.

enige verschil is dat de cpu koeler nu tijdelijk met tairips vast zit. Omdat ik geen retension bracket meer had op mijn moederbord. maar volgens de plaatstelijke winkel mag dit geen oorzaak zijn.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dit klinkt als sluiting. En ik denk dat dit toch echt te zoeken is bij de wijze waarop je je koeler bevestigt hebt 8)7.

Verwijderd

Probeer het geheel eens uit de behuizing te halen en dan te testen. Ik denk dat je inderdaad sluiting gemaakt hebt. Heb vroeger ook ooit een eigen oplossing bedacht om hardware te bevestigen zonder officiele beugels en dat resulteerde eveneens in sluiting. Mooi leermoment :)

• G.Scholtens
Mainbord eruit gehaald. Puur voeding, geheugen en tv aangesloten. Maar geen effect.
Moederbord blijft dood, ook als ik geheugen eruit haal of de batterij. Hij gaat niet piepen.

Verwijderd

Koop nou eerst eens een retentionbracket en plaats die op het mobo, dan vervolgens je koeler er weer op met verse koelpasta, grote kans dat je koeler ergens sluiting maakt.

• G.Scholtens
Zal die gaan bestellen, maar kost je weer 10euro. incl verzendkosten. Plaatselijke winkels hebben die dingen niet.

Is er nog andere manier om dingen uit te sluiten?

• G.Scholtens
Van de piep tonen kan kloppen, er zit namelijk geen speaker op het mainbord aangesloten. Heb het vermoeden dat het bios gerest is. En beeld nu standaard op vga output is ingesteld. Heb alleen hdmi poort getest van het mainbord.

• Pixeltje
  • Laatst online: 14:53

Pixeltje

Woo-woohoo!

Heb je die bracket al besteld? En tot je weet wat het probleem is je pc niet gebruiken; als je inderdaad sluiting hebt wil je dat ding niet steeds aanzetten (want dan heb je dus sluiting op je bord :+ )

Ik heb de shuriken zonder extra koeling in een NAS case draaien, dat werkt prima, weliswaar geen 125W cpu maar wel vier harde schijven in dezelfde case. Geen centje pijn, om zo maar te zeggen. Scheelt weer een bak herrie van zo'n kleine fan.

Overigens kun je eigen posts bewerken als je er iets aan toe wilt voegen, door op deze Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop te meppen.

[ Voor 16% gewijzigd door Pixeltje op 13-04-2012 13:17 ]

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• G.Scholtens
nee nog niet besteld. Denk niet dat er een sluiting is. Tairips zijn van plastic en komen nergens tegen aan.

Ga eerst vga poort testen en misschien pc speakers ergens zoeken.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Als je de tiewraps te strak hebt bevestigd, kan het zijn dat je je bord krom trekt. Ook hierbij kan sluiting of breuk ontstaan. Voor korte testsessies volstaat het om je CPU koeler los (met alleen een drupje koelpasta) op je CPU te leggen, als je moederbord horizontaal ligt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• G.Scholtens
noes schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:33:
Als je de tiewraps te strak hebt bevestigd, kan het zijn dat je je bord krom trekt. Ook hierbij kan sluiting of breuk ontstaan. Voor korte testsessies volstaat het om je CPU koeler los (met alleen een drupje koelpasta) op je CPU te leggen, als je moederbord horizontaal ligt.
Kan ik ook nog doen, puur even die dingen los halen. En koeler er los op, maar zit dacht ik niet te strak.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Sorry daar zou ik echt niet aan beginnen. Het ding wordt niet voor niets geleverd met klemmen.

• G.Scholtens
Pixeltje schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:50:
Sorry daar zou ik echt niet aan beginnen. Het ding wordt niet voor niets geleverd met klemmen.
Die bracket zit niet meer op mijn mainbord. Vast is vast zolang het mainbord maar geen sluiting krijgt en de cooler goed op de cpu blijft zitten.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

G.Scholtens schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:55:
[...]

Die bracket zit niet meer op mijn mainbord. Vast is vast zolang het mainbord maar geen sluiting krijgt en de cooler goed op de cpu blijft zitten.
Excuses, ik bedoelde dat het me niet verstandig lijkt om de koeler los op je CPU te zetten. Eigen risico natuurlijk, maar ik zou er niet aan beginnen. Als de Tiwraps je koeler op de processor klemmen en geen sluiting maken kun je dat uitsluiten. Geen reden om je koeler los op je CPU te zetten.

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
retention bracket AMD AM3 is voor 0,79 dollar te koop op amazon.de :) . Maar zo als ik het gelezen heb is het einde oefening voor je moederbord en lag daar waarschijnlijk ook voornamelijk het probleem.

• G.Scholtens
Net mainbord uit de kast gehaald en speaker erop aan gesloten.

mainbord getest zonder cpu en en mem - geen piep en geen beeld
Getest zonder mem - geen piep en geen beeld

Dus weet niet of mainbord nu defect is of cpu.

Zit nu te kijken naar de: Asus E35M1-M, review is postief en ben ik voor 80euro klaar.

Durf alleen niet te zeggen of mijn huidige voeding van de ms-tech1200 erop kan. En hoe dit systeem verder is qua hd materiaal.

Als jullie ander alternatief weten hoor ik het ook graag. Maar nieuw uatx amd mainbord met socket am2 en een hdmi aansluiting is bijna nergens meer te koop of direct vanaf 80euro. En voor 90euro heb ik dus mainbord met cpu onboard.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zonder CPU geeft een mainbord sowieso al geen piepjes.

Hoe zien de pinnen op je CPU eruit? Is er hier toevallig eentje van kromgetrokken of verdwenen?

• G.Scholtens
D4NG3R schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:04:
Zonder CPU geeft een mainbord sowieso al geen piepjes.

Hoe zien de pinnen op je CPU eruit? Is er hier toevallig eentje van kromgetrokken of verdwenen?
Niks te zien.

Maar nu nog de vraag van wat kapot is, heb zelf het vermoeden dat puur het mainbord defect is.

Maar waar vind je nog een nieuw am2 bord met hdmi onboard? Ben bij 1 shop wat tegengekomen maar die was 80euro. Voor dat geld heb ik ook zoals boven vermeld een mainbord met cpu onboard

[ Voor 34% gewijzigd door G.Scholtens op 14-04-2012 10:31 ]

• G.Scholtens
Is er nog een ander manier om uit te sluiten dat mijn moederbord echt defect is?

• THE_FIREFOX
  • Laatst online: 15-01 22:58
G.Scholtens schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:24:
Is er nog een ander manier om uit te sluiten dat mijn moederbord echt defect is?
Iemand zoeken die een geschikt am2 systeem heeft en alles op het moederbord na over prikken.

• G.Scholtens
Dit mainbord gaat er nu in komen Asus M2N-VM HDMI, voor kleine prijs kunnen overnemen.
oude mainbord blijft toch echt defect, kras aan de onderzijde wat door een aantal lijntjes lijkt te gaan. Dus vandaar dat hij niks meer doet.

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
dat probleem ken ik haha:)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
CPU koeling blijft een probleem. Ik heb hier een Intel P4 D 915 die niet te koelen valt. Dat kreng heeft nu zo'n groot koelblok dat die zelf dan nog op 55/60 graden blijft hangen en dan koel die echt met moeite nog terug naar de 57 graden. Ik zit echt te vloeken op die cpu. Ik heb daarna maar even een Intel Pentium D E2160 erin gehangen en resultaat = 30 graden met de standaard koeler. Je kan beter maar even iets duurdere cpu erin hangen die beter koelt en zeker voor een htpc.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• G.Scholtens
Komen straks op die 10cm cpu koeler nog eens 2 systems fans bij. En nog de fan van de koeling. Dus dat moet te doen zijn.

Zit te twijfelen om de MSI R6570-MD1GD3/LP low prifile erbij te doen. Of denken jullie dat de onboard vga voldoende is voor hd af te spelen?

[ Voor 37% gewijzigd door G.Scholtens op 16-04-2012 08:03 ]

• G.Scholtens
Iemand die mij iets meer kan vertellen?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

G.Scholtens schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:42:
Dit mainbord gaat er nu in komen Asus M2N-VM HDMI, voor kleine prijs kunnen overnemen.
oude mainbord blijft toch echt defect, kras aan de onderzijde wat door een aantal lijntjes lijkt te gaan. Dus vandaar dat hij niks meer doet.
Stuur dit mobo maar weer terug. Deze ondersteunt slechts CPU's tot 65W. Ook met underclock haal je dat niet.

• G.Scholtens
Volgens internet zou een pc dan helemaal niet mogen werken als de cpu niet word ondersteund. Kan het met onderclocken tot 1,5 a 2ghz instellen dat moet toch al een groot verschil leveren qua temp.?

Als het wel noodzakelijk is dat er een nieuwe cpu in moet, welke moet er dan in op dit mainbord?. Zou mijn temperatuur probleem dan ook opgelost zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door G.Scholtens op 18-04-2012 14:00 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

G.Scholtens schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:55:
Volgens internet zou een pc dan helemaal niet mogen werken als de cpu niet word ondersteund.
Je CPU doet het misschien wel qua bios support (De bios word waarschijnlijk op meerdere borden gebruikt). Maar niet qua wattage.. Jouw CPU trekt tot 125W terwijl je moederbord maar tot zo'n 65W kan leveren.
Kan het met onderclocken tot 1,5 a 2ghz instellen dat moet toch al een groot verschil leveren qua temp.?
Ik had het niet over de temps maar over het verbruik.
Als het wel noodzakelijk is dat er een nieuwe cpu in moet, welke moet er dan in op dit mainbord?. Zou mijn temperatuur probleem dan ook opgelost zijn.
Ik zou persoonlijk voor een nieuwe CPU + Mainboard gaan dan.

Bijv:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G540 Boxed€ 45,40€ 45,40
1Asrock H61M-HVS€ 40,30€ 40,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 85,70

Hier hoeft geen videokaart bij te zitten en je kan alweer HD materiaal spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 18-04-2012 14:29 ]

• G.Scholtens
Verbruik zelf vind ik niet erg, systeem zal niet vaak aanstaan.
Als ik de temp omlaag krijg, welke problemen kan ik dan ondervinden?

Qua prijs ben ik voordeliger uit met 2e hands cpu. Mainbord moet hd af kunnen spelen met de onboard kaart.

Als ik echt iets nieuws wil dan liever de Asus E35M1-M met 4gb geheugen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

G.Scholtens schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:33:
Verbruik zelf vind ik niet erg, systeem zal niet vaak aanstaan.
Je snapt het echt niet he.. Je Mainboard kan je CPU niet aan. Punt. Uit.

• G.Scholtens
Snap dat hij hem niet aankan, maar is het met underclocken niet te verhelpen? Aangezien ik met deze temps op dit moment geen problemen heb. Kan hem allee niet uren aan laten staan, dan gaat mijn temp naar 70 of hoger.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je gaat met underclocken nooit de 65w halen op die CPU. Of je wilt op 500Mhz per core zitten 8)7.

Nogmaals: Pleur je oude meuk in V&A en ga voor het setje wat ik hierboven aangeef.. Het zal tig keer koeler draaien in die behuizing van jouw.

• G.Scholtens
Zal straks eens langs de plaatstelijke pc boer, kijken wat die hebben liggen.

• G.Scholtens
D4NG3R schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:48:
Je gaat met underclocken nooit de 65w halen op die CPU. Of je wilt op 500Mhz per core zitten 8)7.

Nogmaals: Pleur je oude meuk in V&A en ga voor het setje wat ik hierboven aangeef.. Het zal tig keer koeler draaien in die behuizing van jouw.
Dan zou ik op 1ghz zitten. Als dit voldoende is, neem ik met deze oplossing genoeg.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zo werkt een CPU dus niet. 2x500Mhz != 1Ghz.

• G.Scholtens
Ga straks even kijken op welke temp ik hem kan krijgen. Heb al oproep geplaatst in Vraag en Aanbod voor 65w cpu die wel in mijn mainbord past.

• leon1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-01 09:55
ik denk dat je die CPU gewoon niet werkend gaat krijgen,
zover underclocken dmv muliplier en fsb naar beneden gooien en je Vcore, zal het mij benieuwen of je het lukt onder de 65W te kunnen komen (onder full load)

daar in tegen zal ik gewoon een G530 nemen ipv de 540, scheelt geld, maar levert geen meerwaarde.

je zou kunnen kijken naar deze cpu
V&A aangeboden: AMD Athlon 64 X2 4200+

maar weet niet hoe die zich laat kennen bij het afspelen van full hd materiaal

• G.Scholtens
Mag slotje op.

Word toch een nieuw FM1 systeem van Asus.
Pagina: 1