Pricewatch, maar dan in UK

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Topicstarter
Een goede vrijdag iedereen,

Ik ben recent vertrokken naar Groot Brittannië, waar ik een baantje heb gevonden bij een locale IT consultant. En op een of andere manier komt die tweaker-reputatie gewoon altijd meewaaien. Heel leuk, heel aardig, alleen ze vragen nu: stel eens een PC voor ons samen (leuk!!) maar we willen wel graag prijzen hebben in ponden en bij voorkeur geen internationale verzending (whoops...)

Ik ben dus gaan rondsurfen en eigenlijk... tsja... ik kwam op een klein 404-tje bij tweakers.co.uk/pricewatch

Ik kan eigenlijk geen enkele algemene site vinden die mij in staat stelt om winkels te vergelijken voor losse componenten, en om met goede prijsvergelijkingen te komen.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: zijn jullie met iets bekend? Ik ben uiteraard ook lokaal en in de pub het een en ander gaan rondvragen, maar dit land lijkt haast gefocust te zijn rond HP en Curry's PC World. Dankies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zit al weer bijna 5 jaar in de UK, en heb toendertijd ook gekeken of iets dergelijks bestond, maar nee, niet gevonden. Ik ben ook wel benieuwd :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Pricegrabber.co.uk komt in de buurt van je wensen lijkt mij?

Daarnaast kun je daar ook shoppen via amazon, heel veel webshops zijn daarbij aangesloten.

[ Voor 43% gewijzigd door Hooglander1 op 06-04-2012 17:30 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Topicstarter
Pricegrabber heb ik inderdaad bekeken, maar daar staat LGA1155 nog niet eens in het lijstje, mijn hemel. Zal haast "compare the meerkat" om hulp gaan vragen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je daar zoekt op processornaam vind ik wel processoren met een 1155 socket hoor. Misschien niet zo handig filtersysteem als hier in de pricewatch, maar je kan de producten wel vinden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:31

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Is http://skinflint.co.uk/ niet precies wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Topicstarter
Heb inderdaad de socket gevonden, maar goed, het blijft een halfbakken product, wel het beste wat er is. Dabs.com lijkt een hele grote "computerboer" te zijn hier, maar dat is nog geen vergelijkingssite. Femme: als je meeleest. KANSEN!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-07 11:35
Loopt Engeland sowieso niet een soort van achter als we het hebben over hardware? Ik heb er kennissen wonen en ik weet nog dat toen ik er was er in de winkels gewoon spul lag dat je al drie jaar niet meer in Nederland ziet liggen.

Natuurlijk kun je in Engeland ook wel dezelfde dingen kopen als in Nederland en dus ook gewoon de nieuwste Intel-processors, maar wat ik wil duidelijk maken is dat ik toch wel merkte dat er toch iets verschilt van Nederland. Ik gok dat het nu al wel minder erg is door de steeds centralere rol van het internet (was er 5 jaar geleden).

Overigens wil ik Engeland nu niet als een of ander derde wereldland afschilderen, maar ik merkte toen ik er was toch een bepaald lastig te beschrijven verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die ziet er inderdaad goed uit d:)b
danielkraak schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:06:
Loopt Engeland sowieso niet een soort van achter als we het hebben over hardware? Ik heb er kennissen wonen en ik weet nog dat toen ik er was er in de winkels gewoon spul lag dat je al drie jaar niet meer in Nederland ziet liggen.
Valt wel mee. Mijn Toshiba Portege ultrabook was er toch echt een stuk eerder in de UK dan in Nederland ;) . Het aanbod zal anders zijn, sommige dingen zullen er eerder zijn, andere dingen later.
Overigens wil ik Engeland nu niet als een of ander derde wereldland afschilderen, maar ik merkte toen ik er was toch een bepaald lastig te beschrijven verschil.
Qua organisatie is het inderdaad flink achtergebleven, met dank aan Thatcher en co...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-07 11:35
We zijn trouwens ook wel erg verwend met de pricewatch hier. Als ik er af en toe aan denk hoe het is om in het buitenland te gaan wonen dan is een van de nadelen die ik me snel bedenk dat ik die dan niet meer kan gebruiken. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Google

Onder andere lijstje hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Topicstarter
Nou idd, ik heb hier in m'n dagelijkse werk echt soms van die momenten van: say whaaaaaa? Ook hoe bijvoorbeeld de politie (flobby bobby's) is georganiseerd qua achter-architectuur, en de spoorwegen (First Great Western treinen hebben nog een klink in de deuren, en een instructie op de deur van: op station: doe raam omlaag, open deur met klink buiten).

Begrijp me niet verkeerd: ik werk in twee plaatsen (Reading en London), en bij beide plekken merk je: er is gewoon veel cutting-edge IT ook te krijgen, het is alleen minder georganiseerd. Maar goed, dat is dan een beetje het kenmerk van Nederland: super-georganiseerd.

Het is me inmiddels gelukt, en heb een paar leuke configuratietjes samen gevoegd :D

Dank allen! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Umbrah op 06-04-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:29:
Ik zit al weer bijna 5 jaar in de UK, en heb toendertijd ook gekeken of iets dergelijks bestond, maar nee, niet gevonden. Ik ben ook wel benieuwd :)
Second that... Interessante opties die voorbij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Topicstarter
Hemel, krijg het idee dat er wel aardig wat tweaker-expats zijn!

Ik ben gisteren toch nog wat verder gaan zoeken, en een van m'n collegae kent iemand die dus bij www.dabs.com werkt, een van de grootste online IT-retailers in de UK.

Volgens hem is de markt er hier juist op gericht dat bedrijven niet op vergelijkingssites willen: wij zijn zo goedkoop, we staan er NIET op, is de redenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Umbrah schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:49:
Volgens hem is de markt er hier juist op gericht dat bedrijven niet op vergelijkingssites willen: wij zijn zo goedkoop, we staan er NIET op, is de redenering.
Dat zie je inderdaad in meer sectoren in de UK. DirectLine verzekeringen adverteren juist met "not on any price comparison website".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon al een jaar in Londen en heb de afgelopen tijd NL vaak bezocht. Binnenkort gaat dat niet meer zo vaak dus vraag ik me af wat ik ga doen met mijn electronica-aankopen. Ik heb tot op heden geen vergelijkbaar website kunnen vinden met de PW en er is sowieso geen vergelijkbaar aanbod aan internetbedrijven... Bij de gemiddelde website is de prijs van electronica 1:1 vergelijkbaar met in NL, oftewel, evenveel in GBP als in Euro, wat dus betekent dat de meeste dingen 20-25% duurder zijn hier.

Ik heb tevens ook rondgekeken op een aantal bekende websites in NL maar kon niet veel vinden over verzenden naar het buitenland (buiten een enkeling die vaak orders binnenkrijgt vanuit Belgie). Dus vandaar mijn vraag, kent iemand dergelijke websites als in de PW te vinden zijn in de UK, of zijn de NL bedrijven welwillend om dingen op te sturen naar de UK tegen redelijke posttarieven (zeg maar wat op de PostNL website te zien is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Welke VK-prijsvergelijkingssites heb je al uitgesloten? Is handig te weten voor vanalles overbodig geopperd wordt. Winkels is lastig te zeggen, genoeg winkels die geen overdreven hoge verzendkosten naar GB rekenen. Voor suggesties maakt het vermoedelijk ook wel wat uit welke goederen je zoekt.

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 18-09-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even doorvragen wat de UK-expats dan doen qua bestellingen uit andere EU-landen (inc. verzenden), want zelfs met de websites in die price-comparers zijn de prijzen voor wat ik zoek (een IPS monitor van een fatsoenlijk merk, 22 of 23") incl. valutakoersen alsnog rond de 15% duurder in de UK.

[ Voor 29% gewijzigd door Orion84 op 18-09-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Topicstarter
Op het moment maak ik misbruik van een lief stel ouders wat verzendkosten niet erg vind... maar de UK is verbazingwekkend een cultuur die niet echt een tweaker-mentaliteit kent (of in ieder geval: NOG niet, tweakers.co.uk zou echter wel aan kunnen slaan gok ik), en veel bedrijven zijn er zelfs trots op niet op vergelijkingssites te staan.
Pagina: 1