Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Recent zijn wij geswitched van kabelaanbieder. We zitten nu bij Ziggo en we hadden enkele eisen wat betreft het gebruik van een decoder. We willen ermee kunnen opnemen en het liefst ook met de afstandbediening van de decoder de TV (Samsung C6000) volledig kunnen bedienen. En daarnaast ook gebruik maken van interactieve televisie (Uitzending gemist etc.).

Het was niet mogelijk om de TV te bedienen met de afstandbediening van de Ziggo decoder (de standaard Cisco 8455DVB met 160gb opslag). Vandaar dat we op zoek zijn gegaan naar een alternatief. We zijn hierbij uitgekomen op de C7140A, die we nu ook al geruime tijd in gebruik hebben: opzich een erg fijn apparaat, maar..

Missen we nu de interactieve diensten van Ziggo, zoals het bekijken van Uitzending Gemist via de decoder. Ik vroeg me dan ook af of één van jullie misschien een decoder kennen die deze functies bezit:
- één afstandbediening nodig hebben voor bediening van TV & decoder
- ermee kunnen opnemen en pauzeren tijdens live uitzendingen
- gebruik kunnen maken van de interactieve diensten van Ziggo (uitzending gemist etc.)

Ik heb me al rot gezocht op internet en ook al een mail naar Ziggo en Samsung gewaagd, zij wisten er beiden geen raad mee. Met een antwoord van Samsung (jawel, 10 woorden maarliefst) als "Wij hebben hier geen inzage in of dat gaat komen. " heb ik de hoop op klantenservices al op gegeven.

Bij voorbaad erg veel dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Is een logitech harmony geen optie?

Of, je duikt het service menu in van je TV, laat de TV denken dat het een C6800 is, en dan kan je opnemen op de TV zelf. Interactieve TV heb je dan niet.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Maar de C6000 heeft geen ingebouwde opname functie lijkt me, waarom zou ik dan willen dat mijn TV denkt dat het een C6800 is?

De Logitech Harmony is inderdaad een goede, nog niet aan gedacht. Als die ook een Ziggo Decoder (een gecertificeerde decoder die Interactieve TV van Ziggo ondersteunt), lijkt me dat een optie. Daar ga ik nog eens even naar kijken, bedankt.

[ Voor 21% gewijzigd door Majesty op 07-04-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Majesty schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 14:16:
Maar de C6000 heeft geen ingebouwde opname functie lijkt me, waarom zou ik dan willen dat mijn TV denkt dat het een C6800 is?
Ik verwacht dat dat juist is om ervoor te zorgen dat dan de opnamefunctie wordt geactiveerd op je C6000...

Je kunt ook een Humax iHDR-5200c kopen, die is wat stabieler dan de Cisco en doet alles wat je wilt.
Als je HDMI-CEC aanzet zou de tv ook te bedienen moeten zijn met een ander apparaat (mits aangesloten via HDMI uiteraard).

[ Voor 43% gewijzigd door SpongeRob op 07-04-2012 18:58 ]

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 22:58
De Logitech Harmony is inderdaad een goede, nog niet aan gedacht. Als die ook een Ziggo Decoder (een gecertificeerde decoder die Interactieve TV van Ziggo ondersteunt), lijkt me dat een optie. Daar ga ik nog eens even naar kijken, bedankt.
de Harmony one ondersteund gewoon jou decoder, heb even gezocht met de remote harmony software van mijn harmony one en de SMT-C7140 staat er gewoon tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
SpongeRob schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 18:51:
[...]

Ik verwacht dat dat juist is om ervoor te zorgen dat dan de opnamefunctie wordt geactiveerd op je C6000...

Je kunt ook een Humax iHDR-5200c kopen, die is wat stabieler dan de Cisco en doet alles wat je wilt.
Als je HDMI-CEC aanzet zou de tv ook te bedienen moeten zijn met een ander apparaat (mits aangesloten via HDMI uiteraard).
Bedankt! Hier ga ik me eens verder in verdiepen.
m4ni4k-4live schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 19:04:
[...]

de Harmony one ondersteund gewoon jou decoder, heb even gezocht met de remote harmony software van mijn harmony one en de SMT-C7140 staat er gewoon tussen.
Bedankt dat je het voor me hebt opgezocht! Maar het probleem van deze decoder is dat hij geen Interactieve TV van Ziggo ondersteund, daarom zijn we op zoek naar iets anders dat wel aan onze eisen voldoet:
- gebruik kunnen maken van de interactieve diensten van Ziggo (uitzending gemist etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Bij Ziggo verkopen ze ook een universele afstandbediening van 20 euro, waarmee je alle decoders (dus ook de Cisco) kan bedienen, alsmede iedere televisie.

Edit:

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: https://www.sluitallesaan.nl/prodimages/ziggoab_460.png

https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1080359

[ Voor 35% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 07-04-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

Majesty schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 19:16:
Maar het probleem van deze decoder is dat hij geen Interactieve TV van Ziggo ondersteund, daarom zijn we op zoek naar iets anders dat wel aan onze eisen voldoet:
Als je de eerste eis laat vallen zou je een humax 5100,5200 of 5300 kunnen kopen.
De 5200 heeft dan de voorkeur omdat deze 2 tuners heeft en een interne Harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik het op een afstandbediening van 20 euro + gecertificeerde Interactieve HD recorder voor Ziggo ga wagen.
Nu vraag ik me wel af of die afstandbedieningen van Ziggo werkelijk op iedere decoder werken, want dan zou ik voor een Humax 5200 kunnen gaan. Ik verwacht van wel en ik las in de Tweakers Review van de Humax 5200 dat deze inderdaad Uitzending Gemist en dergelijken ondersteund, fijn.
Pagina: 1