Sinds een tijdje ben ik begonnen met een projectje om weer te beginnen met html/php.
Ik kreeg een opdracht van mijn stagebegeleider om een gastenboek te maken met behulp van Twitter Bootstrap.
Opzich is dit niet zo heel moeilijk, maar mijn probleem is de e-mail validatie.
Wat ik graag zou willen is dat als ik een e-mail adres invoer, en ik ga naar het volgende veld. Dat het adres gecontroleerd word en er eventueel een vinkje of een kruisje naast komt te staan.
Zelf heb ik bijna geen ervaring met javascript en dergelijke dus ik besloot rond te gaan zoeken op het internet.
Na een tijdje speuren op google heb ik de volgende website gevonden:
http://www.w3resource.com...form/email-validation.php
Het script wat hier op staat werkt opzich goed, er zijn echter een paar nadelen.
Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp!
Edit:
Het kale formulier staat HIER.
Ik kreeg een opdracht van mijn stagebegeleider om een gastenboek te maken met behulp van Twitter Bootstrap.
Opzich is dit niet zo heel moeilijk, maar mijn probleem is de e-mail validatie.
Wat ik graag zou willen is dat als ik een e-mail adres invoer, en ik ga naar het volgende veld. Dat het adres gecontroleerd word en er eventueel een vinkje of een kruisje naast komt te staan.
Zelf heb ik bijna geen ervaring met javascript en dergelijke dus ik besloot rond te gaan zoeken op het internet.
Na een tijdje speuren op google heb ik de volgende website gevonden:
http://www.w3resource.com...form/email-validation.php
Het script wat hier op staat werkt opzich goed, er zijn echter een paar nadelen.
- Je moet op een knop drukken voordat hij begint met controleren.
- Er komt een pop-up te voorschijn. Pop-ups vind ik zelf verschrikkelijk irritant, dus dit is voor mij helemaal geen optie.
- Toen ik dit script in mijn code zette en het probeerde aan te passen zodat hij zou werken met onBlur, deed deze of niks, of hij bleef maar pop-ups te voorschijn toveren.
- Een of meerdere velden kan laten controleren (door middel van javascript).
- Een vinkje of een andere (kleine) wijziging kan laten zien op de pagina als de velden kloppen (of juist niet)
- Ervoor kan zorgen dat de Submit knop pas ingedrukt kan worden als alle velden goed zijn.
Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp!
Edit:
Het kale formulier staat HIER.
[ Voor 3% gewijzigd door Graggor op 06-04-2012 14:47 . Reden: Link toegevoegd ]