Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:54
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag betreffende het opzetten van een server waar ik Joomla op wil draaien.
Wanneer ik namelijk de server wil installeren, loop ik vast bij stap 4: Database configuratie.

In phpmyadmin heb ik al een database en gebruiker aangemaakt. De gebruiker heeft alle rechten in die database. Wanneer ik echter in de Joomla installatie deze gegevens ingeef werkt het niet. Ik krijg geen foutmelding, maar het 'laad-cirkeltje' blijft maar draaien en verder gebeurt er niets.

Ik gebruik gewoon mijn eigen gebruikersnaam+wachtwoord, host: localhost, en als naam Joomla. Die gegevens heb ik precies hetzelfde in phpmyadmin.

Ik begrijp er niets van waarom de installatie niet verder loopt, ik heb volgens mij toch echt alles goed gedaan?

Misschien hebben jullie een tip die me kan helpen om de installatie af te ronden.

Alvast bedankt!
Robin

• col-dejong
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
Welke versie van PHP gebruik je, welke MySQL versie.
Welke Joomla versie.

• RobinL94
Oh, sorry, vergeten te vermelden:

PHP: 5.3.9
MySQL: 5.0.8
Joomla: 2.5.4

Tevens maak ik gebruik van het programma USB Webserver, versie 8.5

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kan je het aanmaken van de database niet laten gebeuren tijdens de installatie, want dat wil hij namelijk gaan doen. Dat je er later een andere gebruiker aan wilt koppelen, dan kan ik me voorstellen.
Je kan deze gebruiker en wachtwoord later wijzigen in de configuration.php in de root van de installatie.

Alle rechten toekennen aan deze gebruiker op de database, en dan werkt het prima.

• RobinL94
Ik lees in overal dat ik eerst een database aan moet maken, en hiervan de gegevens moet invullen in de Joomla installatie. Ik zal het toch eens proberen, maar volgens mij wil Joomla communiceren met een bestaande database.

edit: Geen resultaat, weer het eeuwig draaiende 'laad-cirkeltje'. Ook geen error of iets dergelijks.

[ Voor 18% gewijzigd door RobinL94 op 06-04-2012 19:09 ]

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 16:37
RobinL94 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:57:
Oh, sorry, vergeten te vermelden:

PHP: 3.4.9
MySQL: 5.0.8
Joomla: 2.5.4

Tevens maak ik gebruik van het programma USB Webserver, versie 8.5
PHP 3.4.9?! We zijn bij PHP 5.4? Of mis ik iets?

http://www.joomla.org/abo...chnical-requirements.html -> Lijkt me duidelijk :9

[ Voor 12% gewijzigd door PeeCee op 07-04-2012 02:11 ]

• RobinL94
Oh, ik zit verkeerd te kijken :P phpMyAdmin versie is 3.4.9.
De PHP versie is wel gewoon 5.3.9, dus daar zou het niet aan moeten liggen toch?

• col-dejong
Ik heb het probleem niet kunnen herproduceren met bovenstaande gegevens..

Heb je gebruik gemaakt van de standaard usbwebserver mysql poort (3307) Dit ook aangegeven bij de joomla installatie? dmv host: localhost:3307
Alhoewel ik dat niet hoefde in te vullen.

Welke browser maak je gebruik van? Ik heb 't geprobeerd met Firefox 11.0 en in Internet Explorer 8

• RobinL94
Ik heb je tip uitgeprobeerd, maar nog altijd zonder resultaat helaas.
Wat de browser betreft. Ik heb het telkens nog met Chrome 18 gedaan, maar net even met Internet Explorer geprobeerd, en ook dit geeft geen enkel resultaat behalve het laad-cirkeltje.

Ik snap echt niet wat ik nu verkeerd doe...

• col-dejong
Het zou haast niet kunnen maar misschien heb je er een beschadigd bestand tussen zitten?
Probeer eens opnieuw usbwebserver V8 te downloaden en Joomla opnieuw van de websites.
Het gebeurt niet vaak maar je zal maar net zien dat er een beschadigd bestandje tussen zit.

Als dat het niet zou zijn .. Probeer het eens uit met Wampserver? Enkel anders zou ik er ook niet echt iets van kunnen maken ...

• RobinL94
Ik heb eerst XAMPP gebruikt, en dit gaf precies hetzelfde probleem, ook na het opnieuw downloaden+installeren van zowel XAMPP als Joomla.

Morgen zal ik eens proberen een willekeurig gebruikersnaam+wachtwoord in te voeren in de installatie om te kijken of ik dan wel een error krijg.

In ieder geval bedankt voor het meedenken...
Pagina: 1