Ik ben al een tijdje in het bezit van een A.C. Ryan HD2 (niet de mini dus). Deze is aangesloten op mijn Samsung UE55D6530. Als ik gewoon televisie kijk is alles haarscherp (over de maximale instellingen van mijn TV twijfel ik nog, aangezien ik geen TV-held ben).
Echter zit mij iets dwars over de HD2. Je kunt hier namelijk zelf instellen op wat voor "afspeel-mode" de HD2 moet operen. En met afspeelmodus bedoel ik de volgende:
- 480p
- 576p
- 720p 50Hz
- 720p 60Hz
- 1080i 50Hz
- 1080i 60Hz
- 1080p 50Hz
- 1080p 60Hz
Nu kijk ik thuis verschillende series, en niet elke serie is volledig blueray. Standaard zet ik mijn HD2 op 1080p 60Hz (waarom ik dit doe weet ik dus niet, maar hoe hoger hoe beter leek mij
). Echter ervaar ik bij sommige series (met name de lagere kwaliteiten, divX etc) dat als de camera draait, het beeld "stottert". Bij een stilstaande camera is het niet goed te zien, maar met name als de camera draait.
Ik heb ook serie's op Blueray, en als mijn mediaspeler dan op 1080p 60HZ staat, dan speelt dit vlekkeloos zonder haperingen af.
Zou iemand mij iets meer uit kunnen leggen hoe ik nu vast kan stellen wat voor video-bestand ik op wat voor afspeel mode moet zetten?
EDIT: Alles wordt gewoon afgespeeld vanaf de interne HDD.
Echter zit mij iets dwars over de HD2. Je kunt hier namelijk zelf instellen op wat voor "afspeel-mode" de HD2 moet operen. En met afspeelmodus bedoel ik de volgende:
- 480p
- 576p
- 720p 50Hz
- 720p 60Hz
- 1080i 50Hz
- 1080i 60Hz
- 1080p 50Hz
- 1080p 60Hz
Nu kijk ik thuis verschillende series, en niet elke serie is volledig blueray. Standaard zet ik mijn HD2 op 1080p 60Hz (waarom ik dit doe weet ik dus niet, maar hoe hoger hoe beter leek mij
Ik heb ook serie's op Blueray, en als mijn mediaspeler dan op 1080p 60HZ staat, dan speelt dit vlekkeloos zonder haperingen af.
Zou iemand mij iets meer uit kunnen leggen hoe ik nu vast kan stellen wat voor video-bestand ik op wat voor afspeel mode moet zetten?
EDIT: Alles wordt gewoon afgespeeld vanaf de interne HDD.
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL