ik heb in januari 2012 een iomege StorCenter ix2-200 Cloud Edition met 2 tB schijven gekocht. Via de softwaren kreeg ik de mededeling dat één van de harde schijven het dreigde te begeven en vervangen moest worden. Via Saturn heb ik de unit terug laten sturen naar Iomega. Hierop heb ik een remanufactured exemplaar terug gekregen. Dit exemplaar doet helemaal niets en dus weer terug gestuurd. Tevens bij Iomega na gevraagd of in een remanufactured exemplaar wel nieuwe schijven zitten, dit is niet het geval.
Wat ik me afvraag is of een fabrikant een remanufactured exemplaar terug kan geven en wat dit betekend voor de betrouwbaarheid. In theorie kan ik nu schijven krijgen die al een jaar hebben staan draaien terwijl mijn schijven net 2 maanden oud zij. Moet ik dit accepteren en wat zijn de eventuele risico's?
Wat ik me afvraag is of een fabrikant een remanufactured exemplaar terug kan geven en wat dit betekend voor de betrouwbaarheid. In theorie kan ik nu schijven krijgen die al een jaar hebben staan draaien terwijl mijn schijven net 2 maanden oud zij. Moet ik dit accepteren en wat zijn de eventuele risico's?