Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 19:06
heb binnenkort een voorwaarden gesprek en wilde wat informatie winnen over een representatievergoeding?
Hoeveel krijg je en voor wat?

Ik moet dagelijks strak in het pak en heb een management functie (geen kantoorbaan). Heb geen auto v/d zaak.
Maar moet er dus alleen representatief uitzien.

ik dacht iets van 50 euro aan representatievergoeding en 50 euro aan onkostenvergoeding
is dat een beetje reeel?

dat representatievergoeding is voor de stomerij kosten etc en onkostenvergoeding voor aanschaffen van pakken / schoenen (600 p/j is toch niet overdreven veel?) dat is 2 pakken en een paar schoenen :')

dus wie krijgt zoiets en hoeveel en voor wat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41
Ik krijg iets van 65 euro per maand voor het onwaarschijnlijke geval dat ik iemand werkgerelateerd thuis ontvang en koffie of een schaaltje borrelnootjes voorzet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 23:41
Het komt vaak voor 'representatie vergoeding' maar het komt mij altijd eerder als een verkapte loon over. Immers zou je anders in je onderbroek naar je werk gaan? Misschien dat het wel interessant is belastingtechnisch maar daar heb ik geen verdere kennis van.

Verder of 50 euro in de maand realistisch is, de een koopt een pak voor 300 euro en de ander een broek. Het ligt er dan ook maar net aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is de kosten declareren als ze er zijn een optie? Voor regelgeving omtrent werkkleding, belastingen mbt de (ongespecificeerde) vergoeding e.d. kan je op dewebsite van de belastingdienst informatie vinden. Je werkgever heeft evt informatie over afspraken met de belastingdienst (het kostenonderzoek daarvoor zegt denk ik wel of iets redelijk is of niet).

[ Voor 41% gewijzigd door begintmeta op 06-04-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144052

Bij ons krijgen de buitendienst medewerkers iets van 60-65 euro netto vergoeding voor stomerij en andere onkosten. De kosten van je pak etc. kan je denk ik niet verhalen op je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Rukapul schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:41:
Ik krijg iets van 65 euro per maand voor het onwaarschijnlijke geval dat ik iemand werkgerelateerd thuis ontvang en koffie of een schaaltje borrelnootjes voorzet ;)
dus naar verhouding moet ik meer krijgen :+
n4m3l355 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:44:
Het komt vaak voor 'representatie vergoeding' maar het komt mij altijd eerder als een verkapte loon over. Immers zou je anders in je onderbroek naar je werk gaan? Misschien dat het wel interessant is belastingtechnisch maar daar heb ik geen verdere kennis van.

Verder of 50 euro in de maand realistisch is, de een koopt een pak voor 300 euro en de ander een broek. Het ligt er dan ook maar net aan.
Ja het is natuurlijk een belasting technische term , maar het zijn toch zeker echt kosten wat ik moet maken.
stomerijkosten kost je 20 euro per pak. ga ervanuit dat ik 2 - 4 keer per maand dat moet doen.
Heb wel genoeg pakken in de kast hangen, maar ook met pakken moet je helaas mee gaan met de mode plus het feit dat het vrij dure pakken zijn. Dus ben ik van plan om er 2 bij te kopen van rond de 200 euro ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:29

ralpje

Deugpopje

Ik kreeg toen ik nog als vertegenwoordiger werkte een vergoeding van €7,50 belastingvrij per buitendienst gewerkte dag. Dit voor een broodje, parkeren, etc.
Dit is wel een jaartje of 7 terug, dus daar moet nog wat inflatiecorrectie overheen ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41
ralpje schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:57:
Ik kreeg toen ik nog als vertegenwoordiger werkte een vergoeding van €7,50 belastingvrij per buitendienst gewerkte dag. Dit voor een broodje, parkeren, etc.
Dit is wel een jaartje of 7 terug, dus daar moet nog wat inflatiecorrectie overheen ;)
Dat zijn geen representatiekosten, maar (gewone) onkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
overigens heb ik geen buitendienst :P
maar sta veel op de werkvloer. Het gaat om de functie F&B manager bij een groot internationale hotel in Amsterdam.
En laat nou iedereen in het hotel werkoutfits hebben behalve het management. Die moeten hun eigen zooi bij elkaar rapen :')

soms dus sta in de verschillende restaurants op de werkvloer, maar moet nooit buiten het hotel werken 9vandaar geen auto v/d zaak :P

[ Voor 17% gewijzigd door SonyEricsson op 06-04-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberKieken
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05-2024
Hangt veel van de cultuur van je bedrijf af volgens mij, bij een vorige werkgever kreeg ik 100 euro maar ging ik wel in t-shirt en jeans werken; daar was het dus echt verkapt loon.
Bij mijn huidige werkgever wordt dit ingeschaald naar gelang de functie (30 euro voor starters, ondertussen krijg ik 50 euro) maar ook hier is een pak oid geen vereiste dus is het gewoon een mooi meegenomen extraatje op je loon ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Volgens mij kunnen een werkgevers een aantal dingen, soms belastingtechnisch niet verstandig maar toch:

Jou alles laten declareren wat er te declareren valt. Op zich wel aardig idee natuurlijk. Maar je moet oppassen voor termen als verkapt loon en privé vruchtgebruik. Een pak kan je werkgever dus wel vergoeden, maar hij kan dat niet opvoeren als zakelijke kosten. Dit omdat jij dat pak ook in je eigen tijd kunt gebruiken, en er zo dus privé ook een voordeel bij hebt. (Uitgezonderd zijn bijvoorbeeld echte werkkostuums, veelal met bedrijfslogo erop). Ofwel hij loopt belastingaftrek mis, of wel hij moet dat pak doorrekenen als loon en daarover de belasting inhouden.

Vaste onkostenvergoeding. Is interessant, zeker als je in de praktijk minder kosten maakt dan je op die manier ontvangt. De werkgever maakt in de regel een afspraak met de belastingdienst en bepalen zo de belastingvrije onkostenvergoeding. Maar de meeste werkgevers die zo'n regeling hebben laten het daar wel bij. Heb je dus meer kosten dan deze vaste vergoeding, dan zul je dat zelf moeten betalen.

In jouw geval zou ik dus kijken of je het laatste kunt regelen. Dit omdat je normaliter je pakken simpelweg niet kan/mag declareren (althans, zou niet zo slim zijn van je werkgever), en dat je op deze manier -zonder bonnetjes- toch geld ontvangt waarmee je dergelijke zaken kunt bekostigen.

Mijn werkgever werkt weer aan de hand van het eerste model: declareren als er iets te declareren valt. Maar dan uiteraard wel alleen maar de zakelijk nuttige kosten. Ook mijn werkgever verwacht dat ik in pak kom bij een klant, maar ik hoef niet perse een 'mode' pak van vele honderden euro's te hebben, dat is immers je eigen keus. En in de praktijk (bij de klant) is de dresscode vaak veel soepeler (heb een technisch beroep), dus gaat dat ding na 3 keer dragen weer de kast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 00:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mwao, ik krijg € 30 pm. Als ik meer kosten heb (bijv. parkeerkosten), dan moet dat boven die € 30 uitkomen voordat ik ze vergoed krijg. Wel mag ik m'n internetverbinding dan als declaratie-opvoeren, en als ik geen werktelefoon zou hebben, ook m'n telefoonabonnement.
Bij mij is 't dus 'n combi: vast en variabel. Maar goed, van € 30 kun je geen pakken kopen ;)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De belastingregels zijn de laatste jaren streng geworden. Je pakken en schoeisel mogen niet onbelast worden vergoed. Dat kan alleen met bedrijfskleding die je niet privé kan gebruiken.

Er zijn twee systemen, de oude regeling en de werkkostenregeling. In 2014 moet iedereen de werkkostenregeling toepassen.

De Belastingdienst promoot de werkkostenregeling die maximaal 1,4% over alle lonen als vergoeding toestaat voor specifieke kosten. Daarboven geldt een 80% eindheffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
mrmrmr schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:33:
De belastingregels zijn de laatste jaren streng geworden. Je pakken en schoeisel mogen niet onbelast worden vergoed. Dat kan alleen met bedrijfskleding die je niet privé kan gebruiken.

Er zijn twee systemen, de oude regeling en de werkkostenregeling. In 2014 moet iedereen de werkkostenregeling toepassen.

De Belastingdienst promoot de werkkostenregeling die maximaal 1,4% over alle lonen als vergoeding toestaat voor specifieke kosten. Daarboven geldt een 80% eindheffing.
1,4% van totale fiscale loon.
hmmm dat is ook maar rond de 600-700 per jaar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

SonyEricsson schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 21:43:
[...]

1,4% van totale fiscale loon.
hmmm dat is ook maar rond de 600-700 per maand :o
Daarom is die nieuwe werkkostenregeling ook zo slecht; praktisch alles wordt met 80% belast en dus gewoon afgeschaft. Einde van fiets van de zaak bijvoorbeeld. Niemand staot dan ook eerder over dan moet./

Pure jaloezie van de raamambtenaren die bang waren dat de mensen die het moeten verdienen een douceurtje hadden.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 19:35
mrmrmr schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:33:

Werkkostenregeling betekent in feite dat werknemers van detacheerders en consultancybedrijven 20 euro per maand achteruit gaan, en werknemers op "vaste" werkplekken er in sommige gevallen 20 a 30 euro op vooruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-07 14:29

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik krijg 125 euro netto onkosten/representatie vergoeding. Daar zit ook de internetverbinding en zelfs het wassen van mijn auto van de zaak in.
Het is wel dat jij en je werkgever het moet kunnen onderbouwen bij de belastingdienst, dat is vaak nog het meeste gezeur.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40104

Toch apart dat de belastingdienst zo'n probleem heeft met ongemerkte werkkleding maar niet met een internet vergoeding. Waar een internet verbinding vaak veel meer privé word gebruikt en ook door familieleden, zeker voor mensen die 40 uur per week op kantoor zitten kan ik me voorstellen dat voor de meeste mensen het aantal mogelijkheden om privé een pak te dragen zeer gering is. Althans dat is mijn situatie zo, ik heb het met mijn werkgever in een vaste onkostenvergoeding geregeld, wat hierboven ook al is voorgesteld. Bij mijn vorige Britse werkgever kon dit wel als normale expense worden opgegeven.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 40104 op 06-04-2012 22:36 ]

Pagina: 1