Problemen met mijn NAT

Pagina: 1
Acties:

• yonathan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08-2025
Beste tweakers,

Al jaren zit ik met het probleem dat mijn NAT strict is en dus van Type 3, dit is heel irritant en heb dan al een hoop geprobeerd.
Ik heb vanaf meerdere routers port forwarding geprobeerd, en ook PFConfig geprobeerd, echter niks hielp.

Nu is het als volgt : Thomson Speedtouch 546 v6 (oud en van KPN) ---> Linksys Cisco WRT160N v2 & Belkin Wireless G router ( weet het type niet, deze router doet er dan ook niet toe) --> vanaf de linksys worden alle draadloze apparaten aangestuurd.

Weet iemand wat ik kan doen ?

Yonathan

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-02 22:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Zelf ook al veel problemen gehad met thomson speedtouch modems... Uiteindelijk heb ik het werkend gekregen met een ander modem en UPNP aan.

Je kan nog even je device als dmz toewijzen... Wellicht dat het helpt/

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• yonathan
In ieder geval bedankt maar ik kom er nog niet uit.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:52
kan je die speedtouch niet op bridge mode zetten, dan kan je NAT aan de 160N overlaten (speedtouch dan op de WAN poort van de linksys aansluiten als je de speedtouch op bridge zet). De belkin dan gewoon als accespoint

[ Voor 27% gewijzigd door haarbal op 06-04-2012 14:17 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• yonathan
haarbal schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:16:
kan je die speedtouch niet op bridge mode zetten, dan kan je NAT aan de 160N overlaten (speedtouch dan op de WAN poort van de linksys aansluiten als je de speedtouch op bridge zet). De belkin dan gewoon als accespoint
Wat bedoel je met bridge mode ? daar heb ik nooit van gehoord !

Yonathan :)

• haarbal
Dan zet je de router functionaliteit uit, en krijgt het 1e apparaat wat de speedtouch tegenkomt het internet ip adres.

de speedtouch is een modem en een router, het modem communiceert met de provider, de router zorgt dat het verkeer van buiten op de goeie pc terechtkomt. Als je de routerfunctie uit zet kan je die door de (waarschijnlijk veel betere) 160N laten doen, kom je ook minder snel in de knoop met torrents enzo.

• yonathan
haarbal schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:43:
Dan zet je de router functionaliteit uit, en krijgt het 1e apparaat wat de speedtouch tegenkomt het internet ip adres.

de speedtouch is een modem en een router, het modem communiceert met de provider, de router zorgt dat het verkeer van buiten op de goeie pc terechtkomt. Als je de routerfunctie uit zet kan je die door de (waarschijnlijk veel betere) 160N laten doen, kom je ook minder snel in de knoop met torrents enzo.
Dat klinkt goed! Kunt u mij ook helpen hoe ik het dan zo "doorstuur" want de WRT160n heeft alleen Ethernet poorten.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-02 22:25
Bridge modus is waarschijnlijk te moeilijk voor deze consumenten modem/router.
(hoewel, hij heeft wel telnet, je zou kunnen zeggen dat alles kan)

Zoek eerder het menutje "DMZ" eens op.
Hoofdstuk 4.6.3 van de manual

En vul daar je router in als apparaat.

[ Voor 13% gewijzigd door jeroen3 op 06-04-2012 16:24 ]

• haarbal
Mijn speedtouch 546 kan gewoon op bridgemode, als je in de webinterface kijkt, staat er dan kpn firmware op of the thomson firmware?

ik weet niet meer welk menu je precies hebben moet voor bridgemode, ik kan het ook niet meer makkelijk opzoeken omdat ie nu in bridgemode staat en dus geen ip adres meer heeft om hem te benaderen.

• yonathan
haarbal schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:45:
Mijn speedtouch 546 kan gewoon op bridgemode, als je in de webinterface kijkt, staat er dan kpn firmware op of the thomson firmware?

ik weet niet meer welk menu je precies hebben moet voor bridgemode, ik kan het ook niet meer makkelijk opzoeken omdat ie nu in bridgemode staat en dus geen ip adres meer heeft om hem te benaderen.
Op mijn modem staat de Thomson interface ;)

• yonathan
jeroen3 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:24:
Bridge modus is waarschijnlijk te moeilijk voor deze consumenten modem/router.
(hoewel, hij heeft wel telnet, je zou kunnen zeggen dat alles kan)

Zoek eerder het menutje "DMZ" eens op.
Hoofdstuk 4.6.3 van de manual

En vul daar je router in als apparaat.
Dit heb ik gedaan , eens kijken wat er gebeurt !

EDIT: Nadat ik precies heb gedaan zoals die handleiding aangaf heb ik gekeken via mijn ps3 & ps vita en beiden melden dat mijn NAT type nogsteeds drie is, strict dus.

Erg jammer

[ Voor 15% gewijzigd door yonathan op 06-04-2012 16:55 ]

• haarbal
yonathan schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:46:
[...]

Op mijn modem staat de Thomson interface ;)
dan is het een kwestie van de juiste opties kiezen, volgens mij zit er een wizzard in waar het makkelijk kan.

Ik heb de thomson op bridge gezet omdat ie geen QoS heeft, dus 1 pc die op usenet aan het downloaden is, of 1 torrent kan het internet op alle pc's enorm vertragen. Als je hier geen problemen mee hebt is de makkelijkste manier om het IP van het apparaat wat je soepel op internet wil hebben in te voeren in "default server" dit is als het ware de dmz. Je kan ook poorten forwarden, dat is veiliger, maar meer moeite.

edit: in die handleiding kan ik de hele default server optie niet meer vinden, als hij er is zou hij ergens in de buurt van de port forwarding moeten zitten. Misschien kan je verschillende manieren van upnp proberen om te kijken of je dan een ander nat type hebt.
Als het niet lukt kan je altijd nog de ethernet bridge mode proberen, dan moet je je nat type op de linksys 160N instellen, die zal wel wat meer opties hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door haarbal op 06-04-2012 17:08 ]

• yonathan
haarbal schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:58:
[...]

dan is het een kwestie van de juiste opties kiezen, volgens mij zit er een wizzard in waar het makkelijk kan.

Ik heb de thomson op bridge gezet omdat ie geen QoS heeft, dus 1 pc die op usenet aan het downloaden is, of 1 torrent kan het internet op alle pc's enorm vertragen. Als je hier geen problemen mee hebt is de makkelijkste manier om het IP van het apparaat wat je soepel op internet wil hebben in te voeren in "default server" dit is als het ware de dmz. Je kan ook poorten forwarden, dat is veiliger, maar meer moeite.

edit: in die handleiding kan ik de hele default server optie niet meer vinden, als hij er is zou hij ergens in de buurt van de port forwarding moeten zitten. Misschien kan je verschillende manieren van upnp proberen om te kijken of je dan een ander nat type hebt.
Als het niet lukt kan je altijd nog de ethernet bridge mode proberen, dan moet je je nat type op de linksys 160N instellen, die zal wel wat meer opties hebben.
Ik zit nu in de wizard en merk dat het apparaat blijkbaar alles zelf wil doen, al vul ik mn naam en wachtwoord in

• haarbal
Je kan op zich gewoon porten forwarden op de speedtouch, maar dat moet je voor elk spel doen.

• yonathan
haarbal schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:17:
Je kan op zich gewoon porten forwarden op de speedtouch, maar dat moet je voor elk spel doen.
Haha dan ben ik nog wel even bezig, nog andere opties? :P

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-02 22:25
Je moet dus ÉN in je Thomson je Linksys in DMZ aanwijzen.
ÉN in de linksys de juist poorten forwarden voor je spelletjes.

• yonathan
jeroen3 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:07:
Je moet dus ÉN in je Thomson je Linksys in DMZ aanwijzen.
ÉN in de linksys de juist poorten forwarden voor je spelletjes.
Oh haha dom van me ik had het alleen bij de thomson gedaan
Pagina: 1