Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook 2007 vage melding.

Pagina: 1
Acties:

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 10:30
Een hele goedenmorgen.

We hebben hier de volgende foutmelding gekregen:

Weet u het zeker dat u de volgende gedeelde mappen of accounts wilt verwijderen?
gebruiker B(bijlage)
gebruiker B(bijlage) (1)
gebruiker B(bijlage) (2)

Elke map of account wordt van de computer verwijderd.

Bij deze waarschuwing krijgt gebruiker A de optie om op nee of ja te klikken..

Het betreft 2 gebruikers.
Deze melding komt bij gebruiker A, die alleen rechten heeft bij gebruiker B om meetings in te plannen.
Voor de rest heeft gebruiker A geen rechten.
Gebruiker B geeft aan niet te weten om welke bijlagen het gaat, aangezien ze niet vermeld staan.

Er worden geen mappen en of accounts gedeelt tussen deze 2 gebuikers (ze staan in een domein, bedrijf van + 1000 gebruikers over de hele wereld).

Onze angst is natuurlijk, dat als gebruiker A op JA clickt, dat er dan gegevens bij gebuiker B verloren gaan.
In onze instellingen staat er qua rechten alleen aangegeven dat gebruiker A de meetings kan inplannen.

Ik heb een remote sessie met beide gebruikers tergelijk gedaan, om het een en andere na tekijken.
Gerbuiker A krijg deze melding alleen bij het afsluiten van outlook 2007.

Mijn vragen zijn:

1.- kan gebruiker A op JA druken zonder dat er gegevens verdwijnen van Gebruiker B?
2.- Zo nee, wat kunnen we hier doen om het een en andere recht te trekken zodat gebruiker A deze melding niet meer krijgt?

Ik heb google nagezocht, maar aangezien dit een redelijke algemeene melding is, kan ik er helaas niks mee doen. Binnen dit bedrijf, zijn de 2de lijners er ook niet van op de hoogte.
Al zijn we druk bezig om dit te onderzoeken.

Mocht een ieder inputs hebben, dan zou ik het graag willen horen...
Elk bijdrage wordt zwaar gewaardeert :P

dank!!!

Bijvoorbaat dank!!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik ga je topic even verplaatsen, vragen over mailclients mogen in Officesuites en -software

Desktop | Server | Laptop

• fcs
hmm.. nieuw subforum?
dank voor de verhuizing!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Nieuw is relatief, pas 7 jaar :+

Misschien is en quick&dirty oplossing vanuit A (tijdelijk) alle machtigingen in te trekken. Al is dat natuurlijk geen oplossing.

Het gaat om Exchange, neem ik aan? Maak een backup van de boxen, maar dat is vast al gedaan. Misschien krijg je een beter herkenbare / vindbare melding als je een Engelstalige userinterface gebruikt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• fcs
Hang in deze subforum niet rond :P vandaar dat ie me niet opgevallen was ... :P

Oer die machtigingen, zat ik ook aan te denken. Echter, door de updates en policys ect ect gaat daar zeker 24 uur in zitten.. Dus das helaas geen opties. Backups worden elke dag gedraaid, en 1x in de week een complete backup.

Yep. Het is een Exchange 2010 (migratie van 2008 naar 2010 is resentelijk gedaan. voor een aantal users zijn we nog bezig).

We hebben er over nagedacht om de Engelstalige functie aan te zetten, maar helaas is dat natuurlijk weer allemaal profiel gebonden..
Heeft een user een nl login, (elke landcode voor de login naam, om onderscheid te houden), dan krijgt de user een standaart nl profiel, met alles nederlandstalig.. En dit houd natuurlijk in dat bij elke reboot alles automatisch terug gezet wordt.. (dus geen optie..)

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Wordt er hier naar attachments van een agenda item of iets dergelijks verwezen?
Dan kan het zijn dat deze nog openstaan wanneer Outlook afgesloten wordt en vandaar dat er gevraagd wordt wat er met deze bestanden gedaan moet worden. Zeer waarschijnlijk staan deze dan in de Outlook Secure Temp folder.
Zie; http://www.howto-outlook.com/faq/securetemp.htm

Probeer het anders eens in Outlook Safe Mode of met een nieuw mail profiel.
Zie http://www.howto-outlook.com/faq/newprofile.htm
en overige algemene troubleshooting methodes (niet alleen voor opstartproblemen);
http://www.howto-outlook.com/faq/outlookdoesntstart.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• fcs
Doady81: Dank voor de links! vermoed dat ik daar wat verder mee kom.
Er wordt naar een bijlage verwezen ergens op de pc van gebruiker A of B. Welke is niet echt duidelijk.

Daarnaast heb ik met 2 los staande rdp sessies outlook geopend, bij beide gebruikers, en weer afgesloten.
Op alle mogelijke volgoorde (eerst A, dan B, dan weer A ect). Gebruiker A bleef genoemde melding krijgen.
Er waren geen andere mailtjes open of die nog verwerkt moesten worden.
Ik zat eerst te denken aan een verwijderde mailtje in de del map in outlook. Dat ie daar nog niet verwijderd is.

Morgen rond een uurtje of 6 worden alle nl gebruikers gemigreerd naar exchange 2010 (komen van 2007 af).
De verwijderde items worden niet mee genomen, en er worden harde limiten gegeven van 2 gb elk mailbox (vanaf daar moet er met die heerlijke *.pst files gewerkt worden....)

Mocht deze gebruiker (A) nog deze meldingen krijgen, dan ga ik genoemde opties eens 1 voor 1 nagaan.
Mocht de melding verdwenen zijn, dan denk ik dat er idd verwezen werdt naar de verwijderde items in outlook...

Hoe, wat waar, moet je mij niet vragen.. (ben geen outlook exper..)
Als ik zo je opties naga, dan denk ik dat ik eerder voor de Safe Mode ga dan een nieuwe profiel (wilen later nog eens voor problemen geven, en je kan ze niet meer verwijderen, moeten naar *.old hernoemd worden binnen dit bedrijf..

Moet wel zegen dat ik die link hier binnen het bedrijf nog niet tegengekomen ben...
En het leek me zeer verdomd handige link om te hebben..

Mijn dank is groot, overmorgen ofzo vermoed ik dat ik wel een oplossing heb (morgen geen tijd door de gemigreerde gebruikers, we verwachten 3% a 5% probleem gevallen van de 700 medewerkers...)

• fcs
heb contact gehad met de user (s).
Advis gegeven om zowel de send items als de deleted items te verwijderen (nadat gebruiker de gegevens heeft geargiveerd/opgeslagen).
Daarna geadviseerd om gebruiker ok Yes te clicken, aangezien de folders alleen verwijdert kunnen worden op haar eigen pc (als het al verwijdert wordt).

Dit op advis van een aantal mensen hier. Mocht gebruiker toch nog niet zeker zijn van de zaak, dan kan gebruiker altijd nog op no of kruisje clicken.

Weet dat dit geen echte oplossing is, maar gebruiker A was allang blij dat dit geen gevolgen gaat hebben voor gebruiker B. Op de links die gegeven zijn, heb ik helaas geen uitleg gevonden omrent deze issue.
Wel heb ik daar zeer uitgebreide info gevonden (tenminste, voor een outlook leek :P ).
Allen dank voor het nadenken!
Pagina: 1