Problemen met Windows 7 Installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Ik wilde gisteren de pc van mijn vrouw opnieuw installeren. Er draaide eerst Vista Home x64 op, maar ik heb er nu windows 7 Home Edition x64 ervoor.

Aangezien er geen dvd-drive in haar pc zit heb ik op mijn pc de dvd op een usb stick gezet (volgens de guide hier->http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7usbinstall.htm), waarna ik de installatie vanaf de usb stick uitvoer.

De installatie zelf verloopt probleemloos, maar zodra de pc de eerste keer opstart blijft hij op een zwart scherm hangen (na het loading scherm van windows). Dit scherm lijkt wel al een windows scherm (je ziet de monitor even flinkeren wat hij normaal ook doet als hij van resolutie veranderd).

Rebooten heeft geen zin, want het probleem blijft. Als ik er vervolgens weer vista opzet is er niks aan de hand, maar dit is zoveel trager van Windows 7 en aangezien ik die windows 7 licentie toch over heb, gebruik ik die liever..

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Hardware:
ATI 4850 + Asus P5Q + E7400 + Vertex 2 + 4Gb Kingston ram.

[edit] Ik heb tijdens die tutorial de originele disc gebruikt, ik neem aan dat dit niks uit maakt?

[ Voor 5% gewijzigd door Uhmmie op 06-04-2012 11:39 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:42

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Klinkt alsof de bootloader niet goed staat. Hij zoekt je Windows installatie op een verkeerde partitie (USB stick?). E.g. bij installatie heeft hij de USB stick als C schijf aangemaakt en als je hem er dan uit trekt, dan loopt het spaak ... ?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
ing._Buttje schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:40:
Klinkt alsof de bootloader niet goed staat. Hij zoekt je Windows installatie op een verkeerde partitie (USB stick?). E.g. bij installatie heeft hij de USB stick als C schijf aangemaakt en als je hem er dan uit trekt, dan loopt het spaak ... ?
Hmm ik zal eens gaan kijken of ik daarbij kan komen als ik straks thuis ben. Bedankt voor de tip!

[edit] Niet gaan lachen.. De pc staat via een 2e hdmi kabel in verbinding met de TV. Dus alleen op de tv heb ik beeld en de monitor toon alleen een "zwart" scherm als extended desktop (of te wel ik kan er netjes heen met mijn muis).. Ik voel me nu zoooooooooooooooooooo dom.. lol....

[ Voor 24% gewijzigd door Uhmmie op 06-04-2012 13:43 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:42

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

en terecht :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:20

Speedmaster

Make my day...

Uhmmie schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:42:
[...]

Hmm ik zal eens gaan kijken of ik daarbij kan komen als ik straks thuis ben. Bedankt voor de tip!

[edit] Niet gaan lachen.. De pc staat via een 2e hdmi kabel in verbinding met de TV. Dus alleen op de tv heb ik beeld en de monitor toon alleen een "zwart" scherm als extended desktop (of te wel ik kan er netjes heen met mijn muis).. Ik voel me nu zoooooooooooooooooooo dom.. lol....
Verplicht deze kost lezen.... :o