Wat overklokken van Athlons betreft:
Tot 15% kan met de nieuwe mobo's m.b.v. de FSB stabiel worden overgeklokt, maar aangezien elke Athlon wel veel meer dan 15% kan worden overgeklokt, wordt het dan inderdaad toch een GFD en/of solderen.
Aangezien ik zelf meer dan 100 piek voor een connectortje en een paar schakelaartjes of dipswitches (=GFD) veel te duur vind

, heb ik mijn Athlons (heb er vier

) allemaal gewoon omgesoldeerd, zo moeilijk is het niet.
Als je ook niet teveel geld wilt uitgeven, laat je het toch gewoon even door een tweaker in de buurt doen? Ik heb zelf ook al voor diverse mensen een Athlonnetje gesoldeerd, en er zijn zat mensen die dat best even voor je willen doen.
Hoe langzamer de Athlon, hoe beter ie in het algemeen kan worden overgeklokt. Het hangt altijd af van welke core je toevallig in je Athlon-module hebt zitten, maar ook wat voor koeler je hebt (hoever je bereid bent te gaan i.v.m. warmte-ontwikkeling).
Zelf zorg ik altijd dat een gewone koeler nog voldoende is, en dan red je gewoon 150 tot 200MHz extra. Alleen moet je dan geen 900MHz Athlon kopen natuurlijk, want die haalt zeer waarschijnlijk de 1100 niet. Vaak zijn de 550 en 600 MHz relatief het beste te overklokken, en die kosten bovendien ook niet veel meer dus...