Athlon of PIII.. wat mot het worden?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:52
OK, Ik ga dus een nieuw systeem halen. Ik had eerst een Athlon 700 in gedachten, maar nu hoor ik dat die niet zo snel is en minder goed over te clocken is dan bijv. een PIII-600e. Wat is hiervan waar?
Moet ik nou een Athlon 700 of een (duurdere) PIII-600e kopen.
Wat ik ermee wil doen? Games, Photoshop en internetten.

• Daan
HALLLOO??

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

tsjaaa, dat krijg je met dit soort vragen he.... :)

Ik zou zeggen; koop een Athlon 650 voor fl. 530 piek en een Goldfinger van 100 piek of zo en probeer die eens op 800 mhz. Vrienden die kunnen solderen?? misschien 850 mogelijk.

suc6

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

Heb zelf een 600e slot1 enne ik heb 'm met gemak op 800 lopen. abit be6-2 + extra cooling. werkt perfect. Athlon weet ik wat minder van maar een 700 moet je met een GFD wel op 850 minimaal moeten krijgen. maarre betaal je weer 130 piek extra voor ofzo. Dan zit je bijna net zo duur als een p3. en daar hoef je niet moeilijk te doen gewoon bios in fsb veranderen en klaar!

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 10:13
Moeilijk. Zelf ben ik wel blij met m'n PIII 600 EB, gevoelsmatig heb ik nog steeds liever een intel in m'n computer.

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

maar wat geeft meer performance?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:16
Intel >650 is sneller dan Athlon >650, anders vice versa.

Vergelijk de prijzen van:
1:
- P3-600E (moet makkelijk 800 halen)
- goed BX-bord (Abit BE6-2 ofzo)
- vette koeler (Computernerd oid)

2.
- Athlon met 650 of hogere core (dus het mag best een 500 ofzo zijn) en .18 micron
- KX133 bord (Abit KA7 ofzo)
- GFD (100 piek oid)
- vette koeler (ook ong. 100 piek)
- let ook op de 300W voeding, misschien heb je die bij de P3 ook nodig als je ook een Geforce(2) hebt/koopt

De Athlon zal ook rond de 800 halen. De P3 is dan iets sneller. Dan is het puur prijzen vergelijken. Succes!

Verwijderd

Precies......

• Daan
Denk dat ik dan eerder de Athlon neem omdat die wel goedkoper is... en beter in games..
Ik was van plan een majesty cooler te nemen, ziet er wel geil uit :P..
Maar de PIII is echt wel duurder..
Is de PIII ook makkelijker over te clocken? Hoef ik bijv. niet de CPU los te halen, en moet dat bij de Athlon wel?

Verwijderd

Wat Arzie zegt... Bij een Coppermine hoeft de casing niet open om hem over te klokken en bedenk ook dat SSE wat belangrijker lijkt te worden. Als met al maakt het niet zoveel uit, als een van beide combo's duidelijk goedkoper is moet je daar voor gaan.

• Daan
En die Majesty cooler is dat wat? Hij ziet er in ieder geval geweldadig uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.regenboog.net/virtual-shop/majestycooler-athlon.jpg

Verwijderd

Is dat een cooler of een kerncentrale?! Ik zou hem alleen al kopen om op mijn bureau te zetten!!!

Wat betreft AMD of Intel:
De voor en nadelen wegen tegen elkaar op. Bekijk gewoon wat voor aanbiedingen er zijn en bouw je systeem daarop.

Verwijderd

Ach, Athlon of PIII sneller, 't maar net hoe je het test...
De betere core van de Athlon weegt in de meeste gevallen echt wel op tegen de langzamere cache. Bovendien is de Athlon goedkoper ;)

Tom heeft trouwens de GeForce2 met de nieuwste nvidia 5.16 drivers getest op de 1GHz Athlon en op de 1GHz P3, en de Athlon trekt de P3 met PC800 RDRAM er gewoon uit bij zowel Quake 3 Arena, Expendable als Unreal Tournament , en dat ook nog eens met een 3x zo langzame cache, kun je nagaan hoeveel beter de Athlon-core is!
En ja inderdaad, de drivers van NVidia worden nu eindelijk ook voor de Athlon geoptimaliseerd! :9

Verwijderd

Wat overklokken van Athlons betreft:

Tot 15% kan met de nieuwe mobo's m.b.v. de FSB stabiel worden overgeklokt, maar aangezien elke Athlon wel veel meer dan 15% kan worden overgeklokt, wordt het dan inderdaad toch een GFD en/of solderen.

Aangezien ik zelf meer dan 100 piek voor een connectortje en een paar schakelaartjes of dipswitches (=GFD) veel te duur vind :( , heb ik mijn Athlons (heb er vier :) ) allemaal gewoon omgesoldeerd, zo moeilijk is het niet.

Als je ook niet teveel geld wilt uitgeven, laat je het toch gewoon even door een tweaker in de buurt doen? Ik heb zelf ook al voor diverse mensen een Athlonnetje gesoldeerd, en er zijn zat mensen die dat best even voor je willen doen.

Hoe langzamer de Athlon, hoe beter ie in het algemeen kan worden overgeklokt. Het hangt altijd af van welke core je toevallig in je Athlon-module hebt zitten, maar ook wat voor koeler je hebt (hoever je bereid bent te gaan i.v.m. warmte-ontwikkeling).

Zelf zorg ik altijd dat een gewone koeler nog voldoende is, en dan red je gewoon 150 tot 200MHz extra. Alleen moet je dan geen 900MHz Athlon kopen natuurlijk, want die haalt zeer waarschijnlijk de 1100 niet. Vaak zijn de 550 en 600 MHz relatief het beste te overklokken, en die kosten bovendien ook niet veel meer dus...

• Daan
> Ja, maar ik koop niet echt een Athlon om em meteen te hoeven overclocken. Kijk als de Athlon 700 een beetje oud wordt, dan pas kan ik em echt gaan overclocken, want dan heeft het ook echt nut, loop je nl. niet meer achter.
> Die GeForce II GTS komt er zekerzzz in.. :P
> En waar kom je vandaan Bunny? Misschien kun jij em dan solderen voor mij. Ik woon in Twente, Delden om precies te zijn. Ik heb de Athlon denk ik eind juli.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:13
Phreak, ben jij nou een tweaker? Je wilt toch meteen het snelste? Je moet er uithalen wat er uit te halen valt, dus meteen overklokken. En by the way, ik hoop voor je dat de Athlon 700 nog te krijgen is eind juli... :)

• Daan
Hehe... wordt dat moeilijk dan?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ja want die Thunderbird komt dan uit en dan gaat de prijs van die Athlon omlaag, en er zijn plannen om te gaan stoppen met de produktie van Athlon :'( :'( :'(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Daan
Hmmmmm... wat moet ik dan kopen?
Pagina: 1