Rare tekens bij installeren HP printerdriver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Ik probeer op een oudere laptop (HPNC 6320) drivers te installeren voor mijn netwerkprinter (HP 2575). De laptop is uitgerust met een officiele Windows XP (32 bit) SP 3 installatie die helemaal schoon is. De printerdrivers download ik rechtstreeks vanaf de HP-site. Bij het installeren van de drivers krijg ik echter geen tekst te zien, maar alleen vraagtekens of vreemde tekens:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D7yS6.jpg

Dit geldt zowel voor de office/corporate driver als voor de home driver. Ik heb een aantal zaken onderzocht:
- virusscan. Geen resultaat
- lettertypes staan goed ingesteld
- google biedt mij ook geen antwoord.

Het lijkt erop alsof het installatieprogramma het goede font niet kan vinden. Heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Probeer eens ergens ander de drivers te downloaden....

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10 11:26
Probeer het eens op een andere PC. Alleen het opstarten van de installatie. Werkt het daar wel normaal?

Het zou wel eens kunnen dat je de Chinese/Koreaanse/Japanse versie hebt. Dit is de officiele HP-Driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Joseph schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:42:
Probeer het eens op een andere PC. Alleen het opstarten van de installatie. Werkt het daar wel normaal?

Het zou wel eens kunnen dat je de Chinese/Koreaanse/Japanse versie hebt. Dit is de officiele HP-Driver.
Die versie had ik zelf ook gedownload. Ik heb geen andere (XP) PC bij de hand waar ik mee kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden. Het installatiebestand extracten mbv 7zip of Winar en dan setup.exe starten met als parameter de gewenste taal. Dus bijvoorbeeld op de cmd prompt 'setup.exe /l 1033'.