Apple TV 3 als Audio streamer

Pagina: 1
Acties:

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Zijn er als mensen met ervaring hier hoe de ATV 3 als audio streamer is?
Zit er wellicht aan te denken om afscheid te gaan nemen van mn geliefde squeezebox.

Enige waar ik nog een beetje mee zit is dat bv ATV 2 niet bitperfect was en alles naar 16/48kHz upsampelde.
Vraag me af of ze dit bij de derde versie aangepast hebben?

Graag jullie bevindingen/ervaringen, alvast bedankt.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Schijnt nog steeds zo te zijn, reden voor mij om juist een Squeezebox te proberen :)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik weet niet precies hoe het werkt maar zoals ik het begreep gaat alles, omdat het ook optisch naar je receiver kan, helemaal niet geupsampelt?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• noteboeki
Ik ben wel benieuwd dan waar je dat gelezen/gehoord hebt?
Ik wil hem zowieso voor mn audioweergave optisch aansluiten en zou graag zien dat er niet gerommeld word met m'n lossless geripte materiaal.

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:33
Geeft de ATV dit digitale signaal niet gewoon 1:1 door?
Lijkt mij onlogisch dat ze een digitaal signaal gaan resamplen zonder reden?

Als je dit signaal doorgeeft aan een DAC met eigen (re)klok generator dan zit je goed.

edit: oh wacht, zit er volume control in?
als je het volume kan regelen dan doen ze idd wat met het digitale signaal. (heb zelf geen ATV)

[ Voor 24% gewijzigd door OCTiMod op 07-04-2012 11:25 ]

• noteboeki
Nope, zit geen volume regeling op.
De vorige generatie ATV deed zeker aan resampling, waarom weet ik niet.
Of de ATV3 het ook doet is me nog niet duidelijk.

Volgens mij doet zelfs iTunes ook alles naar een bep. Format omzetten...

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

iTunes zet het om naar de settings van je AudioMidi paneel. Niet echt een probleem omdat je die gewoon op 44.1 kunt zetten waarbij er dus niets (van CD kwaliteit) omgezet hoeft te worden. Anders (in geval van hi-res materiaal) heb je bijvoorbeeld BitPerfect, welke de boel automatisch switcht waardoor iTunes alsnog niets hoeft te veranderen (korte bocht).

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• OCTiMod
Overigens staat op Wiki dat de 2e en 3e op een gelockte samplerate van 48KHz werken

"Optical audio (48 kHz fixed sample rate), HDMI"
Wikipedia: Apple TV

Dus wat de inkomende s/r ook is hij zal altijd resamplen naar 48KHz.

• OCTiMod
Ik heb zelf inmiddels een ATV3 (leuke gadget)
Vandaar dat ik toch dit topic weer even omhoog schop.

De ATV werkt intern op een sample rate van 48KHz en zal alles daarboven of onder converten naar 48KHz en werkt streamed (signaal is altijd locked op 48KHz en zal niet releasen bij een muziek file die een andere sample rate heeft)
En er is wel een volume regeling (verschilt per app of deze ook in te stellen is)

Na wat luisteren kon ik niet zeggen dat ik het onaardig vind, ik ben vaak kritisch maar een ABX test durf ik niet aan.. kan dus niet de ATV blind onderscheiden van het originele signaal vanuit de v-link
Ik heb echter wel m4a files gebruikt op beide bronnen aangezien ATV geen flac ondersteund.

PC (Exclusive mode/data over USB)
(Winamp + Maiko pluin)
Musical Fidelity V-Link (USB<>I2s converter)
Musical Fidelity M1-DAC (I2s<>analoog)

ATV3
Airplay (Volume 100%)
iPad (Audiostream van Synology)
Musical Fidelity M1-DAC (optical<>analoog)

Audio Research LS8 tube preamp
Rotel RB-1080 amp
Bower & Wilkins CM5

Wil je genieten van exclusieve muziek formaten dan zal je setup daar ook naar moeten zijn, de ATV bied veel gemak in deze en kwaliteit is perfect.
Ik denk in deze dat mastering en de DAC belangrijker zijn voor het uiteindelijke resultaat.

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:10
De Airport Express geeft het audiosignaal wel bitperfect door en is nog goedkoper ook. als je alleen een audio-oplossing zoekt is dit de beste keus.

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-01 22:19
coinman63 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:51:
De Airport Express geeft het audiosignaal wel bitperfect door en is nog goedkoper ook. als je alleen een audio-oplossing zoekt is dit de beste keus.
klopt. Echter in mijn geval middels hdmi aangesloten op de tv en daarnaast optisch op versterker. Op deze wijze dubbel gebruik gemaakt van de ATV ipv een ATV voor beeld/airplay zonder dat de tv aan moet EN een Airport Express.
Pagina: 1