Toon posts:

cpu of mobo opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi...
Vandaag beetje stom gedaan met overclocken :o
TB900 had ik door L7 bruggen te verbinden op 1GHz draaien, maar af en toe na een reset gaf ie 600MHz aan.
Toen dacht ik hem ff op 1GHz te zetten door mbv THG de juiste L3,L4 en L6 bruggen te verbinden en door te krassen.
Denk dat ik een bruggetje niet goed door gekrast heb, want bij het booten hoorde ik 2x ploef en kwam er 2 kleine rookpluimpjes van de cpu af...:'(

Betekend dit het einde van de CPU (zal wel), mobo (msi k7pro2a) of beide...

Als ik mobo aanzet zonder CPU komt er in ieder geval geen rook meer af. Gebeurd dan helemaal niets. geen piepjes, hdd gaat niet draaien, maar cooler op VGA kaart wel. D-led lampies blijven allemaal rood.

Aan de CPU zelf is eigenlijk niets te zien. Was wel behoorlijk warm toen ik hem eruit haalde. Mobo onder de cpu socket ook trouwens

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

als eerste kan je je cpu helemaal niet op 1Ghz laten draaien dor met de L7 bruggen te klooien want die zijn voor het voltage en niet voor je multiplier. die multiplier settings kan je inderdaad veranderen door je L3/L4/L6 bruggen te veranderen. maar waarom zou je dat doen? dit betekend alleen maar dat je pc de proc standaard als 1Ghz gaat zien wat ie dus niet is. als je alleen de L1 bruggen verbind blijft het standaard een 900Mhz en heb je altijd een veiligheidsmarge waar je op terug kunt vallen. uiteraard kan je em dan overclocken en zelfs op een makkelijkere en veiligere manier, gewoon met jumpers of in je bios.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry... bedoelde ook dat ik de L1 bruggen eerst had doorverbonden, maar toen sprong ie na een reset vaak op 600. Vandaar dat ik hem dus "locked" op 1000 wilde zetten

Verwijderd

k denk je cpu, als ut je bord is heb je toch nog garantie! :7