Geïmporteerde iPhone 3GS gebruiken in Nederland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:25
Hoi medetweakers,

Ik heb vorige week van een maat van mij uit Amerika een iPhone 3GS overgenomen.
Nu heb ik dus in Nederland zijn oude sim (AT&T) er uit gehaald en mijn sim-only van Vodafone er in gedaan. De iPhone herkend de sim wel prima, alleen na het ontgrendelen heb ik gewoon 0 bereik. Zou dit kunnen komen door een simlock op de iPhone? Mijn sim werkt wel gewoon in m'n HTC Desire..

Ik heb al wat gegoogled op dit onderwerp, maar kom vrij gemengde oplossingen tegen. Waaronder waar je de baseband firmware moet updaten. Lijkt mij ergens wel logisch, maar ik wou het voor de zekerheid toch nog even hier vragen. :)

Nog wat details:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f7e9b82153f3/4f7e9b8214071-Naamloos.png

De iPhone is gejailbreaked.

Alvast bedankt voor de hulp. :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 12:08
via de jailbreak ultrasn0w installeren, hierdoor word het toestel geunlocked en kun je er gebruik van maken op alle netwerken.

via google zijn genoeg manieren te vinden hoe je ultrasn0w moet installeren.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:07

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Al een andere SIM dan Vodafone geprobeerd? (Of heb je het voor de storing al geprobeerd?)
En een jailbreak wil nog niet zeggen simlock vrij.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
Nirrilith schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:34:
via de jailbreak ultrasn0w installeren, hierdoor word het toestel geunlocked en kun je er gebruik van maken op alle netwerken.

via google zijn genoeg manieren te vinden hoe je ultrasn0w moet installeren.
Ultrasn0w werkt blijkbaar niet op mijn baseband versie. Deze zou ik volgens google dus moeten updaten naar de iPad versie.
Aangezien het contract van mijn vriend uit Amerika 2 jaar heeft geduurd, zou er toch een legale manier moeten zijn door contact op te nemen met AT&T ofzo? :P

Ga het aan de eind van de middag even proberen denk ik met die iPad baseband. :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 12:45
KirovAir schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:58:
[...]

Ultrasn0w werkt blijkbaar niet op mijn baseband versie. Deze zou ik volgens google dus moeten updaten naar de iPad versie.
Aangezien het contract van mijn vriend uit Amerika 2 jaar heeft geduurd, zou er toch een legale manier moeten zijn door contact op te nemen met AT&T ofzo? :P

Ga het aan de eind van de middag even proberen denk ik met die iPad baseband. :)
Zou ik niet doen.. Heb ik ooit gedaan met een 3Gs en nu nog spijt van, als je ook even zoekt zie je heel veel mensen die melden dat GPS niet werkt en dat de batterij vrij snel leeg is. Ik zou proberen contact op te nemen met AT&T en hun het laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 05:47

Scott

Ik ben, dus ik tweak

KirovAir schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:58:
[...]

Dat had voorheen niets uitgemaakt. AT&T wilde jarenlang iPhones niet unlocken, zonder ook maar een enkele uitzondering. Maar, je hebt geluk, vanaf 8 april gaan ze dit wel doen met iPhones die niet meer onder contract staan, dus je kunt vanaf maandag contact opnemen met AT&T en ze zullen de telefoon voor je unlocken zodat je hem kunt gebruiken.

iPad-baseband zou ik niet doen: je vernielt je GPS en fatsoenlijk upgraden in de toekomst. Even een paar dagen geduld hebben ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Scott op 07-04-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 14:02
Scott schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 09:09:
[...]

Dat had voorheen niets uitgemaakt. AT&T wilde jarenlang iPhones niet unlocken, zonder ook maar een enkele uitzondering. Maar, je hebt geluk, vanaf 8 april gaan ze dit wel doen met iPhones die niet meer onder contract staan, dus je kunt vanaf maandag contact opnemen met AT&T en ze zullen de telefoon voor je unlocken zodat je hem kunt gebruiken.
Dat is als je een AT&T-account hebt of iemand kent met een AT&T-account die geen achterstallige betalingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
Ik ken toevallig iemand met een AT&T account. Ga dit alsnog even proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Wat je kan doen is een unlock aanvragen bij AT&T, je hoeft hiervoor niet te bellen kan ook via de mail. Althans zo heb ik mijn iPhone 2G officieel kunnen unlocken.

Het volgende heb ik gedaan..

1: mijn imei en serie nummer gestuurd via de mail naar icare3@amcustomercare.att-mail.com

2: na een paar uur kreeg ik een bericht met de mededeling dat het ontvangen was en dat ik moest bellen naat AT&T

3: heb terug gemaild met het verhaal dat ik in Nederland woon en een belletje naar de VS erg duur is, hoop dat het via de mail geregeld kan worden.

4: een paar uur later kreeg ik de bevestiging dat ik mijn iPhone 2G moest herstellen via iTunes.

5: dit heb ik gedaan en nu werkt het met een KPN sim zonder jailbreak.
Dear Michel,

Thank you for contacting AT&T Customer Care about unlocking your iPhone IMEI# ending ….. We have reviewed your request and confirmed that you are eligible to have the requested iPhone unlocked.

To complete the unlock, simply:

1. Open iTunes on your Mac or PC and verify that you have Internet connectivity.
2. Connect your iPhone using the dock connector to USB cable that came with your iPhone.
3. Backup and restore your iPhone using iTunes.
For information on backup and restore, please visit http://support.apple.com/kb/HT1414.
4. After restoring, your iPhone will be unlocked.

Additional information on unlocking can be found at http://support.apple.com/kb/TS3198.

For questions regarding AT&T?s wireless service and iPhone, please visit the Phone/Device Learning Center. We thank you for your interest and look forward to providing you with the best customer service.

Sincerely,

Peggy Heffley
AT&T
Online Customer Care Professional
Mischien dat het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 14:02
Dan heb je erg veel geluk gehad met de snelle unlock. Ooit AT&T-klant geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
me_mrtn schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:01:
Dan heb je erg veel geluk gehad met de snelle unlock. Ooit AT&T-klant geweest?
Nog nooit mijn iPhone heb ik gewonnen via een prijsvraag van Veronica, was geimporteerd door 2call.nl. Jarenlang gejailbreakt maar toen ik alle berichten las over AT&T die iPhone zonder contract simlock vrij gingenmaken dacht ik laat ik het wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
Even een schop: Het is gelukt!
Die kennis heeft de klantenservice gebeld met z'n eigen (nieuwe) iPhone en verteld dat hij zijn oude van een unlock wou voorzien. Net 5.1 er op gegooid en daarbij kwam de unlock ook mee!
Nu d.m.v shsh blobs op 4.3.3 zonder lock. :D

Pagina: 1