Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stereoversterker kopen

Pagina: 1
Acties:

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:17

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Na een hele tijd tobben en denken moet het er nu toch maar eens van komen; ik wil een nieuwe versterker halen. Het gaat om een stereoversterker (die dus ook geen receiver hoeft te zijn!) die moet voldoen aan de volgende eisen:
  • Ongeveer 2*80W vermogen (meer mag, niet veel minder)
  • Minstens 1 optische ingang
  • 1 phono aansluiting
  • Afstandsbediening :+
Ik zal mijn huidige situatie even schetsen voor een algemeen beeld van de woonkamer en luistersituatie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9ghId4ZrYRBXRLVk0iEOCCPZ/medium.jpg

Je ziet dat er twee vloerstaanders worden gebruikt, het gaat om IMF TLS 50's. Die zijn vrij makkelijk aan te sturen zijn maar wat meer vermogen nodig hebben als je gebruik wilt maken van het "full potential", zeg maar.
De luisteropstelling is min of meer een gelijkbenige driehoek waarbij ik ongeveer om 3,6 tot 4 meter van mijn speakers zit. Dat is ook de plek waar ik zit als ik film kijk (op de muur met een beamer)

Via de optische ingang wordt mijn laptop aangesloten als ik een film ga kijken. Op de phono ingang zit (hoe kan het ook) een platenspeler. Beiden worden regelmatig gebruikt en zijn dus 'onontbeerlijk'. Tot slot gebruik ik mijn CD speler ook veel. Zoveel zelfs dat deze eigenlijk ook wel aan vervanging toe is, maar daar is nog even geen budget voor denk ik.

Wat is dan het budget? Maximaal 450 euro. Voor dat geld verwacht ik geen wonderen natuurlijk, maar een degelijke versterker die voldoet aan bovenstaande eisen moet mogelijk zijn. Ik heb zelf een hele tijd de Onkyo TX-8050 overwogen, maar omdat mijn huidige versterker, ook een Onkyo, erg warm wordt, wil ik ook andere merken overwegen. Ik moet eerlijk zeggen dat een zoektocht in de pricewatch niet zoveel anders opleverde dan eerder genoemde Onkyo, waarschijnlijk omdat ik een optische ingang wil én een phono ingang.

Ik wil dus graag gebruik maken van de kennis hier op het forum om een leuke versterker te kiezen. Alle hulp is welkom :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-11 23:26
Ik denk niet dat er veel goede stereo versterkers zullen zijn met een optische ingang. Misschien moet je toch een versterker en een losse DAC gaan overwegen. Je hebt bijvoorbeeld de PM7004 van marantz. Deze yheeft 2 x 70W (wat voor een stereo versterker met 2 kanalen meer dan voldoende is), een phono ingang en binnen budget (vanaf 399 euro). Dan heb je nog 150 euro om bijvoorbeeld te investeren in een DAC. Doe daar nog 100 euro bij en dan heb je de Musical Fidelity V-DAC...(250 euro)!!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Thanks voor de tip. Is een ingebouwde DAC zo slecht?

[ Voor 51% gewijzigd door Pixeltje op 06-04-2012 10:46 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Physx
In die prijsklasse zijn er zeker betere losse te koop. Die V-DAC staat als erg goed aangeschreven

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Ik zag het inderdaad. De Marantz lijkt ook wel een goede versterker. 70W op 8 ohm is genoeg, de IMF speakers zijn 8Ohm en zakken (voglens de fabrieksrapporten) tot 3, dat moet de versterker wel aankunnen toch?

• Physx
Een 2 kanaals stereoversterker van een merk als Marantz moet dat zonder problemen aan kunnen. je kan is vragen of je er één thuis mag uitproberen. De Marantz was een suggestie, er zijn veel andere stereo versterkers te verkrijgen die samen met een losse DAC alls aan kan wat je in je wensenlijstje beschrijft (de pm704 heeft echter wel een phono input wat niet elke versterker zal hebben).

Verwijderd

Physx schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:50:
In die prijsklasse zijn er zeker betere losse te koop. Die V-DAC staat als erg goed aangeschreven
Nou 250 euro voor alleen een DAC vind ik nogal wat... Voor die prijs heb je ook een Behringer DEQ2496 ofzo. Ondanks dat zo'n Behringer natuurlijk voor studio / PA gebruik bedoeld is, werkt hij hier ook prima in de huiskamer. Een van de geweldigste dingen die je met zo'n Behringer kunt doen is bijvoorbeeld corrigeren voor de kamer resonantie modes. De accoustics van de ruimte is een van de dingen die imho door 'audiofielen' meestal over het hoofd wordt gezien. Terwijl dat (samen met de speakers) wel 99,8 procent van de geluidservaring bepaald. De overige 0.2% zit dan in de DAC en de versterker...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 11:11 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Even een vergelijking gemaakt: http://tweakers.net/price...8208;292796;277632;280371

4 versterkers die allemaal een phono ingang hebben, de verschillen zijn verder niet groot, de prijsverschillen wel, kan iemand me uitleggen waarom? Er staat een Onkyo A-9377 tussen die 150 euro goedkoper is dan de Marantz PM7004, terwijl ze dezelfde functies hebben.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Persoonlijk zet ik Onkyo qua kwaliteit wel onder Marantz, dus dat kan al een stukje schelen qua die bedragen. Maar heb je voor om en nabij de 450 euro ook niet zoiets als een XTZ A100? Kan het niet nakijken, want intosurround werkt hier niet lekker mee. Is tweedehands verder geen optie?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou nog even doorsparen en dit bakbeest aanschaffen:
http://www.xtz.se/uk/prod...onics/class-a100-d3-black

Die heeft wel een degelijke DAC aan boord in tegenstelling tot veel surround ampjes. Daarbij, 22kg schoon aan de haak, zwaarder des te beter!

edit: met Fear dus. In Zweden staat ie voor 735 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door wagenveld op 06-04-2012 11:07 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
FeaR schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:02:
Persoonlijk zet ik Onkyo qua kwaliteit wel onder Marantz, dus dat kan al een stukje schelen qua die bedragen. Maar heb je voor om en nabij de 450 euro ook niet zoiets als een XTZ A100? Kan het niet nakijken, want intosurround werkt hier niet lekker mee. Is tweedehands verder geen optie?
Die XTZ A100 kost bij intosurround 734 euro, is slightly over budget :+

Tweedehands kan een optie zijn, maar: de versterker die ik nu heb is tweedehands en eigenlijk een miskoop. Toegegeven, hij was goedkoop maar het ding is duidelijk mishandeld geweest. Daarbij, als ik voor 400 euro een tweedehands versterker koop heb ik (waarschijnlijk) geen garantie. Als er dan iets mis mee is zit ik met de gebakken peren..

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De Harman Kardon HK3490 lijkt aan al jouw eisen te voldoen. :)

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-11 20:00
Pixeltje schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:00:
Even een vergelijking gemaakt: http://tweakers.net/price...8208;292796;277632;280371

4 versterkers die allemaal een phono ingang hebben, de verschillen zijn verder niet groot, de prijsverschillen wel, kan iemand me uitleggen waarom? Er staat een Onkyo A-9377 tussen die 150 euro goedkoper is dan de Marantz PM7004, terwijl ze dezelfde functies hebben.
Functies zijn verregaand generiek, gebruikte componenten zoals voeding en dergelijke zijn dat in de regel niet. De vraag is of *jij* die € 150 verschil gaat horen. De Marantz staat te boek als een uitstekende amp voor het geld wat 'ie moet kosten. Kijkend naar de specificaties van de Onkyo TX-8050 vraag ik me af hoe ze die functionaliteit voor die centen in dat chassis hebben kunnen stoppen.

Je hoeft natuurlijk niet nieuw te kopen; marktplaats biedt meer dan voldoende "ZGAN" aanbod voor een relatief zachte prijs. Het prijsverschil kun je vervolgens steken in de aanschaf van een goeie DAC :)

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Physx
Ik zou niet zoveel uit geven aan Harman - Karton producten... Beter nu gelijk iets degelijks kopen

• warp
  • Niet online
Physx schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:16:
Ik zou niet zoveel uit geven aan Harman - Karton producten... Beter nu gelijk iets degelijks kopen
Het is niet slechter dan andere merken in deze prijsklasse en de straatprijs ligt veel lager dan op de HK website.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Thanks voor de tip. Hoewel ik het ontwerp van HK best cool vindt, staat het spul in een doorgaans afgesloten kast dus zie ik het nooit. Daarbij heb ik bij mijn ouders 3HK's versleten in een jaar. Gewoon huiskamergebruik, nooit zwaar belast, geen gekke dingen gedaan. Zullen wel maandagochtendmodellen geweest zijn, maar mijn enthousiasme voor HK is wel getemperd..
HaveBlue schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:14:
[...]

Functies zijn verregaand generiek, gebruikte componenten zoals voeding en dergelijke zijn dat in de regel niet. De vraag is of *jij* die € 150 verschil gaat horen. De Marantz staat te boek als een uitstekende amp voor het geld wat 'ie moet kosten. Kijkend naar de specificaties van de Onkyo TX-8050 vraag ik me af hoe ze die functionaliteit voor die centen in dat chassis hebben kunnen stoppen.
Daar heb je gelijk in. ga ik die 150 euro horen? Geen idee, voordat ik koop wil ik toch gaan luisteren ergens, maar ik wil wel een voorselectie maken. Geen zin om in een audiozaak binnen te lopen zonder richting. Wil eigenlijk 2 of drie modellen selecteren en die gaan beluisteren.
Je hoeft natuurlijk niet nieuw te kopen; marktplaats biedt meer dan voldoende "ZGAN" aanbod voor een relatief zachte prijs. Het prijsverschil kun je vervolgens steken in de aanschaf van een goeie DAC :)
Blijf er een beetje huiverig voor. Maar het kan, absoluut, ik zal er eens induiken :)

[ Voor 47% gewijzigd door Pixeltje op 06-04-2012 11:20 ]

• Physx
Pixeltje schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:18:
[...]

Thanks voor de tip. Hoewel ik het ontwerp van HK best cool vindt, staat het spul in een doorgaans afgesloten kast dus zie ik het nooit. Daarbij heb ik bij mijn ouders 3HK's versleten in een jaar. Gewoon huiskamergebruik, nooit zwaar belast, geen gekke dingen gedaan. Zullen wel maandagochtendmodellen geweest zijn, maar mijn enthousiasme voor HK is wel getemperd..
I rest my case :-)

• warp
  • Niet online
Goed onderbouwd ook. Met Marantz heb je net zo goed kans op problemen, kijk maar eens rond op het Marantz forum. Onkyo en Denon idem. Maar goed, mijn punt is dat je met elk merk gewoon pech kunt hebben. :)

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
warp schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:29:
[...]

Goed onderbouwd ook. Met Marantz heb je net zo goed kans op problemen, kijk maar eens rond op het Marantz forum. Onkyo en Denon idem. Maar goed, mijn punt is dat je met elk merk gewoon pech kunt hebben. :)
Dat is waar, maar ik vind het niet raar dat je, na meerdere negatieve ervaringen met een merk of product niet meer zo warm loopt om er nog een in huis te halen ;)

• Physx
warp schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:29:
[...]

Natuurlijk, maar je moet wel differentiëren tussen pech en het falen van een apparaat doordat merk A toch net even
- mindere componenten gebruikt
- standaarden van kwaliteitscontrolles lager liggen
- ander ontwerp, bezuinigen op materialen
dan merk B.

Aan het einde van de rit zal het zwaartepunt (gemiddelde levensduur van het apparaat) bij merk B hoger liggen dan merk A ((ondanks het feit dat beide kunnen falen op dag 1)

Dit is hoe je pech kan differentieren van kwaliteit. Pech overkomt je, geluk dwing je af...

Maar genoeg hierover. Meningen verschillen. Als jij HK kwalitatief even goed vind als Marantz etc. dan is dat je goed recht. Net als ik vind dat HK geen goede investering is.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
De XTZ A100 is een stap te ver nu denk ik. Het ding is niet onder de 700 euro te krijgen, en tweedehands (voor zover ik kan vinden) ook niet beschikbaar. Dat is jammer, want alle reviews zijn lovend. Daarbij ziet hij er goed uit (in het zwart :+).

De marantz lijkt me ook een goede optie, daar zou dan wel een DAC bijkomen. 399+250 voor een DAC is alsnog 650 euro, dan kan ik net zo goed de XTZ kopen, maar dat geld heb ik dus niet nu, en in de nabije toekomst ook niet (heb meer uitgaven gepland, zoals verhuizing) Ik zou wel zonder de optische ingang kunnen, maar heb het gevoel dat het toch beter geluid oplevert dan jack>tulp uit mijn MBP trekken.

• Physx
Die DAC is gelijk ook wel een dure. Een entree model die ook goed uit de bus komt heb je al voor 80 euro!

http://www.hobo.nl/defaul...oduct&id=6305&title=AU-D3

4/5 sterren gerkegen in de review van what hiFi!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Pixeltje schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:06:
[...]
Die XTZ A100 kost bij intosurround 734 euro, is slightly over budget :+
Ik kwam prijzen tegen van 500, maar dat bleek dus pond te zijn. Dan is het wel iets over budget inderdaad. Had je toevallig al op HT Forum gekeken? Daar zijn wat sponsoren die met Marantz aan het stunten waren/zijn. Verder kan ik zo niets vinden van nieuw of betrouwbaar tweedehands.
Physx schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:53:
4/5 sterren gerkegen in de review van what hiFi!
Niet blindstaren op die site, die hebben nogal rare manieren van cijfers geven.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Ik werk in de buurt van Eindhoven dus kan wel even langsrijden dinsdag om te luisteren. Zal ze even mailen zo :) Wie weet..

Daarnaast blijf ik nog even zoeken naar andere versterkers die evt icm een DAC ook voldoen aan m'n wensen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Pixeltje op 06-04-2012 12:05 ]

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-11 20:00
Pixeltje schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:51:
399+250 voor een DAC is alsnog 650 euro
Als je aan een optische ingang en een USB-in (voor je MBP) voldoende hebt kun je de AudioEngine D1 DAC á ~€ 169,- overwegen. Heb 'm nu een aantal keren meegemaakt in huiskamers in de vrienden- en kennissenkring en vind 'm zelf heel goed klinken (en je hebt er gelijk een heel capabele headphone amp bij voor een schappelijk bedrag).

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• warp
  • Niet online
Physx schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:48:
Natuurlijk, maar je moet wel differentiëren tussen pech en het falen van een apparaat doordat merk A toch net even
- mindere componenten gebruikt
- standaarden van kwaliteitscontrolles lager liggen
- ander ontwerp, bezuinigen op materialen
dan merk B.

Aan het einde van de rit zal het zwaartepunt (gemiddelde levensduur van het apparaat) bij merk B hoger liggen dan merk A ((ondanks het feit dat beide kunnen falen op dag 1)

Dit is hoe je pech kan differentieren van kwaliteit. Pech overkomt je, geluk dwing je af...

Maar genoeg hierover. Meningen verschillen. Als jij HK kwalitatief even goed vind als Marantz etc. dan is dat je goed recht. Net als ik vind dat HK geen goede investering is.
Ik ben van mening dat het in deze prijsklasse niet zoveel uitmaakt. De HK's die ik van binnen heb gezien (niet dit specieke model) gebruikten niet echt mindere componenten dan andere merken. Zelf heb ik trouwens een PM7004 maar die voldoet niet aan de door TS gestelde eisen. ;)

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
warp schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:30:
[...]
. Zelf heb ik trouwens een PM7004 maar die voldoet niet aan de door TS gestelde eisen. ;)
Klopt, want hij mist een optische ingang, maar verder voldoet dat model wel. Mag ik vragen welke speakers je eraan hebt hangen en wat je ervaring met die Marantz is?

• Physx
warp schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:30:
[...]

Zelf heb ik trouwens een PM7004 maar die voldoet niet aan de door TS gestelde eisen. ;)
En daarom adviseerde ik de combinatie met de DAC... Lees eerst voordat je post.

• warp
  • Niet online
Pixeltje schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:34:
Klopt, want hij mist een optische ingang, maar verder voldoet dat model wel. Mag ik vragen welke speakers je eraan hebt hangen en wat je ervaring met die Marantz is?
Dat mag, ik gebruik hem in combinatie met Mordaunt Short Mezzo 6 speakers. Hij matched goed met deze speakers en verder doet hij wat hij moet doen ... no-nonsense versterken. Ik ben er i.i.g. erg tevreden over. :)

• warp
  • Niet online
Physx schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:38:
En daarom adviseerde ik de combinatie met de DAC... Lees eerst voordat je post.
Eh dat deed ik ook? Die combinatie is gewoon te duur.
Wat is dan het budget? Maximaal 450 euro.

• Physx
warp schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:42:
[...]

Eh dat deed ik ook? Die combinatie is gewoon te duur.

[...]
met de V-DAC wel maar de combinatie met de CYP AU-D3 komt op 480,-. Dat moet nog wel lukken denk ik

• warp
  • Niet online
Physx schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:44:
met de V-DAC wel maar de combinatie met de CYP AU-D3 komt op 480,-. Dat moet nog wel lukken denk ik
Is hij al zo goedkoop te krijgen tegenwoordig? Ik heb er iets van 550,- voor betaald een jaar geleden.

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:51
Naar het aantal watt moet je niet echt kijken. Sommige huis-tuin-en-keuken merken beweren "250W" maar slaan nog geen deuk in een pakje boter (of vervormen), terwijl sommige conservatieve merken met 50W rating je je kamer uitblazen..

Ik ben het enorm oneens dat het 99.8% van het geluid door de kamer en luidsprekers bepaald wordt, de verschillen tussen verschillende versterkers en DACs zijn groot. Ik zou eens een HiFi winkel binnen lopen om dat te ervaren. Dat zou ik je sowieso aanraden, prettig geluid is voor iedereen anders! Een goede zaak zal je een versterker uitlenen om te kijken of het matched met je eigen boxen / akoestiek van de ruimte.

Naar mijn mening is 450 euro wat weinig voor een goede versterker + DAC (al dan niet ingebouwd). Deze apparaten gaan 10+ jaar mee (bagger daargelaten uiteraard) en mogen IMHO daarom wel wat kosten.
Ik raad je sowieso aan om te gaan luisteren!!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
- J.W. - schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:55:
Naar het aantal watt moet je niet echt kijken. Sommige huis-tuin-en-keuken merken beweren "250W" maar slaan nog geen deuk in een pakje boter (of vervormen), terwijl sommige conservatieve merken met 50W rating je je kamer uitblazen..

Ik ben het enorm oneens dat het 99.8% van het geluid door de kamer en luidsprekers bepaald wordt, de verschillen tussen verschillende versterkers en DACs zijn groot. Ik zou eens een HiFi winkel binnen lopen om dat te ervaren. Dat zou ik je sowieso aanraden, prettig geluid is voor iedereen anders! Een goede zaak zal je een versterker uitlenen om te kijken of het matched met je eigen boxen / akoestiek van de ruimte.

Naar mijn mening is 450 euro wat weinig voor een goede versterker + DAC (al dan niet ingebouwd). Deze apparaten gaan 10+ jaar mee (bagger daargelaten uiteraard) en mogen IMHO daarom wel wat kosten.
Ik raad je sowieso aan om te gaan luisteren!!
Thanks voor de info. Ik ken de truucjes die fabrikanten uithalen om tot 250W "te komen", en weet ook dat je speakers kunt opblazen met een 2*10W versterker. De reden dat ik specifiek op zoek ben naar een versterker met wat meer power (en dan richt ik me op de A-merken en ga er vanuit dat 60W=60W), is dat de fabrikant van mijn speakers zelf aangeeft dat ze baat hebben bij wat meer power. Ze zijn goed aan te sturen vanaf 30W (zijn vrij gevoelige speakers) maar op hoger volume schijnen ze wat meer te kunnen gebruiken. Heb dat zelf ook ervaren, mijn vorige (tijdelijke) versterker kon het niet bolwerken om deze speaker op hoog volume goed te laten klinken. De Onkyo die ik nu heb doet dat al beter, en is dan ook een wat sterker apparaat.

Hoe dan ook, luisteren ga ik zonder meer wel, zoals ik eerder zei; ik wil voornamelijk een voorselectie maken :)

• Physx
Ja, zijn op het moment goede deals te maken:

http://hificorner.nl/pm70...=CPC&UTM_CAMPAIGN=BESLIST

Is bij meer zaken voor die prijs te halen. In de winkel zie je de pm7004 vooral voor 649,- euro.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Dat is nogal een verschil.. 649 of 399..

• Physx
Yep, maar prijs / aanbieding is maar één van de factoren om iets aan te schaffen. Ben het met de rest eens, gewoon luisteren en misschien zelfs thuis om te kijken hoe die matched met je speakers

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Hoe reeel is het om te vragen of ik iets thuis mag beluisteren? De IMF speakers hebben een nogal - hoe zeg je dat? - distinct geluid, dus luisteren met mijn eigen speakers zou een pre zijn.

• Physx
Als je serieus geïnteresseerd bent weet ik dat ze bij zaken als HOBO hier geen probleem van maken. Anders heb je altijd nog je wettelijke "afkoelperiode na aankoop" om je geld terug te krijgen.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Ja maar het is niet de bedoeling om het aan de stok te krijgen met een winkel :+ Mijn speakers naar de winkel brengen is ook niet echt een sinecure met 30kg per stuk.

• - J.W. -
Bij een specialist mag je het demo-model altijd wel een avondje/weekendje lenen, en zo niet, gauw een ander zoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door - J.W. - op 06-04-2012 14:03 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Prima :)

Iedereen nogmaals bedankt :) Ik ga eens langs een goede Hifi-zaak binnenkort. Nog suggesties voor omgeving Utrecht? (ik werk in Rosmalen en Rotterdam, dus keuze zat ;) )

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hobo Den Bosch heb ik echt goede ervaringen mee. Als in dat ik er altijd goed ben geholpen met alle geduld van de wereld. Zelfs toen ik voor speakers van een paar honderd euro de stuk kwam. Heb de uiteindelijk speakers (een veelvoud van wat ik eerst uit wilde geven) dan ook bij de Hobo in Den Bosch gekocht. Vanaf Rosmalen de trip van tien minuten zeker waard.

Hobo Rotterdam ben ik maar één keer geweest, maar ook daar zeer vriendelijk en relaxed geholpen.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Thanks :) Heb een mailtje gestuurd of ik volgende week langs kan komen.

• - J.W. -
FeaR schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:57:
(een veelvoud van wat ik eerst uit wilde geven)
Da's het probleem een beetje inderdaad :+

Aantal maanden geleden heb ik toevallig ook een versterker en een DAC gekocht en last van hetzelfde euvel.. ;) Wel iedere dag weer genieten!

[ Voor 15% gewijzigd door - J.W. - op 06-04-2012 16:33 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even een andere tip: Mocht je een Denon willen, check even bij Correct in R'dam. Die kunnen hem wellicht het goedkoopste leveren namelijk.
Correct heeft zo'n beetje alle voorraad overgenomen van de importeur (Look & Listen), omdat D&M holding de import zelf gaat af handelen (en de importeur dus anders werkloos met de voorraad bleef zitten). :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• warp
  • Niet online
- J.W. - schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:55:
Ik ben het enorm oneens dat het 99.8% van het geluid door de kamer en luidsprekers bepaald wordt, de verschillen tussen verschillende versterkers en DACs zijn groot.
Het grootste verschil in geluid wordt bepaald door manier van mastering. Een slecht gemasterde opname zal nooit goed klinken, ongeacht de apparatuur waarop je het afspeelt. Dan volgen speakers, ruimte en de bron.

De rest is voornamelijk voodoo, placebo én/of psychoakoustiek, althans, dat wijzen DBT's keer op keer weer uit. :)

• - J.W. -
Je hebt helemaal gelijk, de DAC uit van een onboard geluidskaart van 2 euro klinkt precies hetzelfde als een DAC van 1000 euro en de versterker in een minitower is niet te onderscheiden van een Naim SuperNait. En iedereen die wel verschillen hoort heeft een Voodoo-pop, of, nog erger, vertrouwd op z'n oren.. :+ :D

Er waart een hoop onzin rond in de HiFi wereld, tot USB kabels van 500 euro/meter aan toe. Maar dat merk A iha anders klinkt dan merk B en een DAC omzetting minder triviaal is dan je zou zeggen en z'n eigen geluid heeft, is nu eenmaal zo. Ga zelf luisteren zou ik zeggen.

[ Voor 33% gewijzigd door - J.W. - op 06-04-2012 17:38 ]

• warp
  • Niet online
- J.W. - schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:22:
Je hebt helemaal gelijk, de DAC uit van een onboard geluidskaart van 2 euro klinkt precies hetzelfde als een DAC van 1000 euro en de versterker in een minitower is niet te onderscheiden van een Naim SuperNait. En iedereen die wel verschillen hoort heeft een Voodoo-pop, of, nog erger, vertrouwd op z'n oren.. :+ :D
Goede argumenten. Als er iets onbetrouwbaar is dan zijn het onze zintuigen wel...
When it came down to the blind A-B testing of the 25 testers, only 3 participants scored 60% or greater correct when they guessed which amp was which, when comparing between two. Nobody got higher than a 63% score. Most amazing was that in testing between the Pioneer amp and the Futterman array, only 114 of 212 listeners could tell the difference -- thats a 54% correct guess! This is the most extreme example: audiophiles not able to tell the difference between a $200 Pioneer receiver and a $12,000 separate mono-block tube amp array with separate power supplies.
Two systems, one cheap (A) with a Sony DVD and Behringer amp (supported on a folding chair) with chepo cables and the other more expensive (B) with Classe, YBA, Wadia and expensive cables and proper stands were hidden behind a sheet and wired to the same speakers.

The results were;

38 persons participated on this test
14 chose the "A" system as the best sounding one
10 chose the "B" system as the best sounding one
14 were not able to hear differences or didn't choose any as the best.
Various amps were tested blind, in pairs where the preferred amp went through to the next round. The winner was one of the cheaper amps called the Trends Audio TA-10 at $130, which is the tiny one on the top right of the pile
Enzovoorts.

• - J.W. -
Dat onderzoek zal vast niet in Science staan... neem gewoon iets simpels als detail extractie, no way dat een el cheapo systeem dat lukt. Of nog een simpele, volgens jou/het onderzoek geven alle versterkers even veel bass? Of nog een simpele, waarom matched een bepaalde versterker goed bij een luidspreker, volgens het onderzoek zou het niet uitmaken?

[ Voor 45% gewijzigd door - J.W. - op 06-04-2012 19:32 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

JW, Warp, niet om het een of ander, maar die discussie is er eentje die beter hier aangegaan kan worden volgens mij: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

ik heb nu in korte tijd 4 erg verschillende versterkers /recievers aan m,n speakers gehad en moet zeggen,
het verschil in vermogen is al snel duidelijk , maar de kank is bijna bij elke opzet het zelfde.(in stereo)
singnaal ruis verhouding hebben ze allemaal goed onder controle , het mid hoog en laag werd mooi neutraal weegegeven.
alleen bij het inschakelen van allerlij dts , surround ,dolbi,gedoe zijn er wat verschillen in kleur klank e.d
maar dat is geen zaak van goed of fout , maar smaak cq optie,s.

90% van het veel te theoretische audio beblabber komt van mensen die b.v ooit iets gehoord hebben (van een commercieel goed opgeleid persoon) van een weerstand in een kabel en menen dat ze 200amp startkabels aan hun 300watt versterkertje moeten hangen,

ik ben die uitdaging al eens aangegaan met verschillende kritischie , en of ze nat gaan hierop
helaas is ons gehoor zo beperkt dat we in de mid en high rainge op geluids gebied niets meer te winnen hebben.
alles kan , maar is een kwestie van smaak.

dus advies koop gewoon wat leuks is die klasse , alleen denk ik wel dat je aan 80watt rms net genoeg hebt om ook het laag lekker vol te draaien.

harman kordon avr8500
pioneer vsc-d510
Denon PMA-1080R
Yamaha DSP AX1 Gold

en shadow heeft het bij het juiste eind !

ik was weer telang aan het typen en zie dat ik een beetje offtopic ben weer excuus

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 22:05 ]

Verwijderd

- J.W. - schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:00:
Dat onderzoek zal vast niet in Science staan... neem gewoon iets simpels als detail extractie, no way dat een el cheapo systeem dat lukt. Of nog een simpele, volgens jou/het onderzoek geven alle versterkers even veel bass? Of nog een simpele, waarom matched een bepaalde versterker goed bij een luidspreker, volgens het onderzoek zou het niet uitmaken?
de bas zit in de opname , niet in de versterker , die geeft alleen door wat die krijgt , de speaker zou er voor moeten zorgen dat de bas overkomt zoals het opgenomen is.

geef mensen nergens duidelijkheid in en ze geloven alles.

• - J.W. -
Ik vraag me af of je ooit verschillende versterkers direct na elkaar gehoord hebt, maar prima, offtopic, en ieder z'n mening natuurlijk.

Ik stel voor dat de TS gewoon gaat luisteren en als ze allemaal exact hetzelfde klinken de goedkoopste neemt.
Pagina: 1