Verhuizen boot SSD van/naar sata controller

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
Ik heb op dit moment een Intel 320 120GB SSD. Deze wilde ik met een nieuwe firmware flashen, echter lijkt dit onmogelijk te zijn omdat ik deze op mijn Marvell controller heb aangesloten (Asus P8P67 Pro) in plaats van de Intel controller - De bootdisk van Intel kan de SSD niet vinden, de toolkit in Windows ook niet.

Nu wil ik dus gaan proberen om de SSD aan te sluiten op de Intel controller in plaats van de Marvell controller, echter heb ik op enkele plaatsen gelezen dat dit de Windows installatie overhoop gaat gooien (kan niet meer booten of moet opnieuw installeren om te kunnen booten).

Ik heb nog 3 andere HDD's (geen raid ofzo) en een DVD speler aangesloten op de sata poorten, ik vraag mij nu dus af of ik deze willekeuring op andere poorten kan aansluiten zonder dat ik alles opnieuw hoef te installeren?

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Begin met het backuppen van alles op die SSD. Hoe het zit met databehoud op Intel SSD's weet ik niet, maar bij bijvoorbeeld een Vertex ben je na het flashen al je data kwijt.
Verder wordt ook meestal aangeraden om alle andere HDD's los te koppelen tijdens het flashen.

Als je na het flashen je schijf weer terug hangt aan je Marvel controler zou Windows gewoon weer moeten werken, mits je data er nog op staat. Als enkel de MBR overschreven word kun je dat fixen zonder re-install (zie google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Bij de Crucial SSD's kun je gewoon flashen zonder data kwijt te raken. Google dus even om zeker te zijn voor jou SSD. Back-up dan al je data, hang de SSD aan een andere controller en probeer te booten. Lukt dat? Prima :) lekker flashen en na het flashen ofwel je data terugzetten, ofwel gewoon booten.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
A4- schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:23:
Begin met het backuppen van alles op die SSD. Hoe het zit met databehoud op Intel SSD's weet ik niet, maar bij bijvoorbeeld een Vertex ben je na het flashen al je data kwijt.
Heb ik nooit last van gehad hoor en heb nu een paar Vertex SSD's gehad.
Zelfs mijn Agility heeft daar geen last van :)

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
Mja, het plan was om de ssd daarna gewoon aan de intel controller te laten hangen.

Ik zal het wel zien als ik het ga proberen nadat ik wat backups heb gemaakt ;p

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
ChromeBallz schreef op zondag 08 april 2012 @ 05:49:
Mja, het plan was om de ssd daarna gewoon aan de intel controller te laten hangen.

Ik zal het wel zien als ik het ga proberen nadat ik wat backups heb gemaakt ;p
Ja hoor, gewoon voor de zekerheid een image trekken van je SSD en daarna aan je intel controller hangen.
Denk haast wel dat het goed gaat, maar mocht het toch mis gaan dan heb je altijd je image (backup) nog.

Ik zeg; gewoon doen! ;)

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Pagina: 1