• reynard80
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
Recent heb ik een HTPC gebouwd met een ASUS e35m1-i deluxe moederbordje. Ik draai er Openelec op.
Het moederbord is via HDMI aangesloten op een AV receiver, die op zijn beurt weer op de TV is aangesloten.

Probleem waar ik nu tegenaan loop is dat via de AV receiver (boxen) pieptonen te horen zijn. Het soort piepen is lastig uit te leggen, maar nog het best te omschrijven als een elektronische piep. Steeds als er geluid te horen is in de film/serie komt daaronder het gepiep. Heel af en toe ook als de film stil is.

Wat kan hier het probleem zijn?

Verwijderd

Staat het volume van je PC op 'precies goed' (in Windows is dat 100)? Als bijvoorbeeld bij VLC Player je geluid op 200 staat dan krijg je ook vervorming uit je speakers.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:50

Pixeltje

Woo-woohoo!

Je kunt beginnen met het controleren van al je kabels; heb je alles goed aangedrukt?

Bestaat dit probleem al zolang je deze machine gebruikt? Zoja: is alles geaard en zitten computer en versterker op hetzelfde contactdoos? Probeer in dat geval eens een van de twee op een wandcontactdoor (van een andere groep!) aan te sluiten en kijk of je probleem dan nog bestaat.

Probeer ook eens een andere bron aan dezelfde kabel naar je versterker, probleem nog steeds?

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• reynard80
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
Het is geen probleem dat met volume te maken heeft.

Het probleem speelt sinds ik een nieuwe kast heb. Bij mijn oude kast trad het niet op. Mogelijk heeft het met de voeding te maken?

Ik zal de kabels nog eens proberen en ook verschillende contactdozen.

De HDMI kabel is niet het probleem vermoed ik, want met mijn laptop doet hij het goed.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:17

D4NG3R

kiwi

:)

Is alle apparatuur geaard en heb je niet toevallig ergens een aardlus liggen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb je de afstandshouders correct geplaatst in je nieuwe kast? Zit er zo`n ferr(nogwat)ring om bepaalde kabels? Wat voor een voeding gebruik je (een goedkope zal minder afgescherm zijn)? Zitten de videokaart en geluidskaart te dicht bij elkaar in de kast of op een gedeeld IRQ kanaal?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1