• meden
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-02 23:26
Hallo mede tweakers,

Is het ook mogelijk om een humax irhd-5100c decoder door middel van deze kabel
http://link.marktplaats.nl/526225862 aan te sluiten op mijn scherm/monitor

Ik heb een ouder model ( 2006 ) 42inch plasma 1080i met component ingang en dvi (hangt pc aan) staan
naar mijn weten is een hdmi een digital signaal en component analoog signaal.

Er zijn ook omvormers voor te krijgen
http://www.allekabels.nl/...MI-OmvormerConverter.html
Maar ik heb alleen maar beeld signaal nodig en dan is die kabel het goedkoopst

ik kan hem ook met een RCA kabel aansluiten maar wil de HD 1080i ingang gebruiken
het audio signaal gaat via tosslink naar me radio toe

Als iemand hier ervanring mee heeft hoor ik het graag

Mvg Dennis

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-02 11:21
De kans dat die kabel werkt acht ik minimaal. De reden hiervoor geef je zelf ook al aan, HDMI is digitaal (en mogelijk zelfs encrypted) terwijl component analoog is. De enige manier om dit om te zetten is met een omzetter zoals je gelinkt hebt, maar dan precies de andere kant op gok ik. Ik neem tenminste aan dat je van een HDMI bron naar een component scherm wilt.

En volgende keer kun je een modje vragen om je topic te verplaatsen ipv het praktisch te gaan dubbelposten ;)

• meden
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-02 23:26
Xudonax schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:08:
De kans dat die kabel werkt acht ik minimaal. De reden hiervoor geef je zelf ook al aan, HDMI is digitaal (en mogelijk zelfs encrypted) terwijl component analoog is. De enige manier om dit om te zetten is met een omzetter zoals je gelinkt hebt, maar dan precies de andere kant op gok ik. Ik neem tenminste aan dat je van een HDMI bron naar een component scherm wilt.

En volgende keer kun je een modje vragen om je topic te verplaatsen ipv het praktisch te gaan dubbelposten ;)
Bedankt voor je snelle reacktie

Het klopt wat je zegt van die omvormer hdmi out van de decoder naar component in op me scherm
Waarom worden deze kabels dan gemaakt/verkocht
en heb modje al op de hoogte gesteld :)

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-02 11:21
Waarom die kabels gemaakt worden durf ik niet te zeggen. Ik zou haast gokken dat het is omdat er altijd wel gekken zijn die het nodig hebben en het gewoon proberen...